artykuł

2 min.

5 pomysłów na biznes „sezonowy”

ostatnia aktualizacja:

Autor: Firmowi.pl

Biznes sezonowy kojarzy Wam się ze zniczami na 1 listopada? Błąd! Wszelkiego rodzaju okazje stały się dla przedsiębiorców inspiracją do wprowadzenia na rynek wielu pomysłów, które mają jeden, wspólny mianownik - projektowanie doświadczenia, za które ich klienci chętnie zapłacą. Jak można wykorzystać ten coraz popularniejszy trend?

Moda/design

Święto Niepodległości coraz częściej kojarzy się z tzw. „modą patriotyczną”. Tymczasem w świecie mody i designu okazją może być nie tylko narodowe święto, ale każda postać lub historia, którą klienci chętnie nosiliby na koszulkach lub innych elementach garderoby. Gwiazdy muzyki i filmu, postaci fikcyjne, autorzy i bohaterowie lektur szkolnych - wystarczy oryginalny pomysł i sposób na jego atrakcyjną, stylową realizację.

Przykłady: Surge Polonia, PTNS (serie z artystami), Bytom (linie inspirowane Hłaską, Ciechowskim i innymi)

Druk 3D

„Charlie i fabryka czekolady” to dla niektórych tylko opowieść dla dzieci. Dla innych - niezwykły pomysł, który ma szansę zmienić nasze wyobrażenie na temat okolicznościowych słodyczy.

Można zapomnieć o nudnych, czekoladowych zajączkach wielkanocnych - teraz można zaprojektować swoje własne świąteczne słodkości i wydrukować je w 3D! A przecież rynek artykułów świątecznych na dekoracyjnych słodyczach się nie kończy

Przykład: http://magiccandyfactory.com/

 

Planowanie eventów

Świąteczna kolacja rodzinna lub firmowy śledzik to dla wielu (zwłaszcza młodszych) z nas nudny obowiązek… Chyba że weźmie się za to specjalista od planowania niezwykłych wydarzeń, które zapadną gościom na długo w pamięć. Śledzik połączony z nurkowaniem? Skok ze spadochronem na powitanie wiosny? Bal sylwestrowy w kopalni? Ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia i budżet klienta!

Rzeczywistość wirtualna/rozszerzona

Kiczowate serduszka i czekoladki z okazji dnia św. Walentego? A po co, skoro można skorzystać z wirtualnej rzeczywistości i udać się na specjalnie zaprojektowaną randkę!

Zobacz na przykładzie

Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość to pola, w których można eksperymentować z każdym mniej lub bardziej znanym świętem - kto wie, być może za rok znajdą się chętni na biesiadę wigilijną w Winterfell? Przykład

 

Doradztwo zakupowe

Święta to ten magiczny czas, w którym jesteśmy zmuszeni do podjęcia znacznie większej niż zwykle liczby decyzji w znacznie krótszym czasie. Ich stawką jest zadowolenie nasze oraz naszych bliskich. Właśnie dlatego w czasie popularnych świąt rośnie zapotrzebowanie na usługi doradców zakupowych. Jeśli niestraszne Ci przedświąteczne tłumy w sklepach, a do tego potrafisz świetnie wybierać prezenty, dekoracje lub komponować niezwykłe, świąteczne potrawy - bez trudu znajdziesz klientów gotowych zapłacić za poświęcony im czas.


mBank S.A. nie ponosi odpowiedzialności za stosowanie w praktyce informacji objętych powyższym materiałem. Materiał niniejszy ma charakter informacyjno – marketingowy i nie stanowi porady prawnej ani podatkowej.


wyniki wyszukiwania