4 min.
Sklep internetowy razem z kontem bankowym
ostatnia aktualizacja:
Ostatnie lata pokazują, że platformy e-commerce całkowicie zrewolucjonizowały rynek zakupów przez internet. Nawet osoba z niewielkim doświadczeniem w świecie online może szybko i łatwo założyć sklep działający w Internecie. W tym celu niezbędne jest jednak wybranie odpowiedniej platformy e-commerce.
z artykułu dowiesz się:
Co warto wiedzieć na ten temat?
Szybko i niskim kosztem - platformy e-commerce w technologii SaaS
Skróty i pojęcia informatyczne jak dane w chmurze czy technologia SaaS mogą w pierwszej chwili odstraszać przyszłych przedsiębiorców internetowych. Platformy SaaS mimo, że z nazwy mogą wydawać się skomplikowane w rzeczywistości należą do najbardziej intuicyjnych i nie wymagają zaawansowanej wiedzy czy wsparcia specjalistów, aby sklep szybko ruszył w Internecie.
Są to platformy z rozwiązaniem chmurowym, oparte na płatnościach abonamentowych. Właściciel sklepu internetowego nie musi inwestować pieniędzy w serwery. Jest to wygodne rozwiązanie, które pozwala na szybkie postawienie sklepu internetowego przy niskim koszcie wdrożenia.
RedCart – na dobry początek sklep za złotówkę w pakiecie mBanku
To platforma dla sklepów internetowych uznawana za jedną z najbardziej przyjaznych dla początkujących właścicieli. RedCart ma przejrzysty cennik bez ukrytych opłat i pozwala na prowadzenie kilku sklepów z poziomu jednej usługi.
Z pakietem od mBanku korzystasz ze specjalnego wariantu „Rescue” za 1 zł netto przez 3 miesiące:
hosting i wsparcie techniczne
szkolenia online i webinary pomagające rozpocząć prowadzenie sklepu
możesz dodać aż 25 000 produktów do sklepu
możesz wybrać jeden z bezpłatnych szablonów grafiki sklepu lub dostosować je do swoich potrzeb
połączysz sklep z Allegro, Carrefour Marketplace, Empik Marketplace, Ceneo zakupy
możesz korzystać z pakietu rabatów i korzyści dla Twojego e-sklepu o wartości 3 000 zł (więcej na https://redcart.pl/pakiet-korzysci)
masz możliwość integracji i dropshippingu z ponad 450 hurtowniami i dostawcami
Zalety |
Wady |
---|---|
Intuicyjny panel użytkownika |
Dodatkowe koszty związane z koniecznością interwencji programistów |
Łatwa integracja z popularnymi serwisami; |
Nadprogramowe koszty za dodatkowe usługi |
Bezpłatny okres próby 14 dni |
|
Rozbudowane wsparcie techniczne |
|
Możliwość prowadzenia kilku sklepów w jednym panelu użytkownika |
Wysokie koszty wdrożenia i rozwoju systemu |
Bardzo dobre wsparcie techniczne |
Wymagana jest przynajmniej minimalna wiedza programistyczna |
Zalety |
Wady |
---|---|
Intuicyjny panel użytkownika |
Dodatkowe koszty związane z koniecznością interwencji programistów |
Łatwa integracja z popularnymi serwisami; |
Nadprogramowe koszty za dodatkowe usługi |
Bezpłatny okres próby 14 dni |
|
Rozbudowane wsparcie techniczne |
|
Możliwość prowadzenia kilku sklepów w jednym panelu użytkownika |
Wysokie koszty wdrożenia i rozwoju systemu |
Bardzo dobre wsparcie techniczne |
Wymagana jest przynajmniej minimalna wiedza programistyczna |
Najpopularniejsze platformy open source
Wśród tych systemów znajdują się zarówno systemy umożliwiające sprzedaż w internecie, jak i te służące do zarządzania treścią. Platformy open source pozwalają na dowolną modyfikację sklepu, ponieważ właściciel ma dostęp do kodu źródłowego. Dodatkowym atutem platform dla sklepów, które prezentujemy w tym artykule jest szybka i łatwa integracja sklepu z paynow - systemem płatności online.
PrestaShop
Wydajna platforma z silnie rozbudowaną społecznością i wieloma przydatnymi wtyczkami. Przez programistów uważana jest za jedną z najlepszych tego typu platform.
Zalety |
Wady |
---|---|
Intuicyjny i łatwy w obsłudze panel administracyjny |
Częste poprawki w skrypcie |
Duże wsparcie techniczne |
Płatne funkcjonalności |
System szablonów „Smarty”, popularny wśród grafików i programistów |
Stosunkowo wysokie koszty wdrożenia |
Duża wydajność przy jednoczesnych, stosunkowo niskich wymaganiach serwerowych |
|
Zalety |
Wady |
---|---|
Intuicyjny i łatwy w obsłudze panel administracyjny |
Częste poprawki w skrypcie |
Duże wsparcie techniczne |
Płatne funkcjonalności |
System szablonów „Smarty”, popularny wśród grafików i programistów |
Stosunkowo wysokie koszty wdrożenia |
Duża wydajność przy jednoczesnych, stosunkowo niskich wymaganiach serwerowych |
|
WooCommerce
W przeciwieństwie do reszty narzędzi, WooCommerce nie jest odrębną platformą. Jest to wtyczka do WordPress, która (zaraz po tym jak została stworzona) stała się jednym z najczęściej wybieranych rozwiązań e-commerce na świecie.
Zalety |
Wady |
---|---|
Przyjazny w obsłudze interfejs |
Ograniczenia wynikające z tego, że WooCommerce jest wtyczką, mogą hamować rozwój |
Jeden panel pozwala na zarządzanie sklepem i stroną |
Brak wsparcia technicznego |
Pełna integracja z systemami płatności, statystykami sprzedaży raportami itd. |
Wymaga wykupienia hostingu |
Oprogramowanie jest darmowe i otwarte |
Płatne dodatki „PRO” |
Zalety |
Wady |
---|---|
Przyjazny w obsłudze interfejs |
Ograniczenia wynikające z tego, że WooCommerce jest wtyczką, mogą hamować rozwój |
Jeden panel pozwala na zarządzanie sklepem i stroną |
Brak wsparcia technicznego |
Pełna integracja z systemami płatności, statystykami sprzedaży raportami itd. |
Wymaga wykupienia hostingu |
Oprogramowanie jest darmowe i otwarte |
Płatne dodatki „PRO” |
Magento
Jedna z najbardziej rozbudowanych platform do prowadzenia sklepu internetowego. Platforma ma wiele funkcji, które ułatwiają zarządzanie nawet dużą liczbą produktów.
Zalety |
Wady |
---|---|
Mnogość funkcji – zarządzanie produktami, systemy płatności, systemy analiz i raportowania |
Duże wymagania techniczne – system wymaga mocnego hostingu |
Możliwość prowadzenia kilku sklepów w jednym panelu użytkownika |
Wysokie koszty wdrożenia i rozwoju systemu |
Bardzo dobre wsparcie techniczne |
Skomplikowane programistycznie funkcjonalności |
Zalety |
Wady |
---|---|
Mnogość funkcji – zarządzanie produktami, systemy płatności, systemy analiz i raportowania |
Duże wymagania techniczne – system wymaga mocnego hostingu |
Możliwość prowadzenia kilku sklepów w jednym panelu użytkownika |
Wysokie koszty wdrożenia i rozwoju systemu |
Bardzo dobre wsparcie techniczne |
Skomplikowane programistycznie funkcjonalności |
Platformy dedykowane
Platformy dedykowane najczęściej są tworzone zupełnie od początku, pisane od zera i w całości dedykowane dla jednego sklepu. Dzięki temu są w pełni unikatowe i w całości dostosowane do wymagań właściciela, również pod względem funkcjonalności. Wiąże się to jednak ze sporymi kosztami ich wdrożenia.
Wybrałeś już platformę e-commerce, na której powstanie Twój sklep internetowy? Sprawdź, jakie metody płatności najlepiej udostępniać użytkownikom. Jeśli szukasz jedneź go miejsca, w którym znajdziesz komplet narzędzi do uruchomienia firmy i sklepu internetowego – sprawdź Firma w Internecie.
Skuteczny e-commerce? Wejdź na Cyfrowe Rewolucje, gdzie znajdziesz darmowy kurs i wiele inspiracji.
to może Cię zainteresować

bramka płatności Paynow
Włącz wygodne płatności dla Twoich klientów w sklepie internetowym.
mBank S.A. nie ponosi odpowiedzialności za stosowanie w praktyce informacji objętych powyższym materiałem. Materiał niniejszy ma charakter informacyjno – marketingowy i nie stanowi porady prawnej ani podatkowej.