artykuł

4 min.

Sklep internetowy razem z kontem bankowym

ostatnia aktualizacja:

Ostatnie lata pokazują, że platformy e-commerce całkowicie zrewolucjonizowały rynek zakupów przez internet. Nawet osoba z niewielkim doświadczeniem w świecie online może szybko i łatwo założyć sklep działający w Internecie. W tym celu niezbędne jest jednak wybranie odpowiedniej platformy e-commerce.

Co warto wiedzieć na ten temat?

Szybko i niskim kosztem - platformy e-commerce w technologii SaaS

Skróty i pojęcia informatyczne jak dane w chmurze czy technologia SaaS mogą w pierwszej chwili odstraszać przyszłych przedsiębiorców internetowych. Platformy SaaS mimo, że z nazwy mogą wydawać się skomplikowane w rzeczywistości należą do najbardziej intuicyjnych i nie wymagają zaawansowanej wiedzy czy wsparcia specjalistów, aby sklep szybko ruszył w Internecie.

Są to platformy z rozwiązaniem chmurowym, oparte na płatnościach abonamentowych. Właściciel sklepu internetowego nie musi inwestować pieniędzy w serwery. Jest to wygodne rozwiązanie, które pozwala na szybkie postawienie sklepu internetowego przy niskim koszcie wdrożenia.

 

RedCart – na dobry początek sklep za złotówkę w pakiecie mBanku

 

To platforma dla sklepów internetowych uznawana za jedną z najbardziej przyjaznych dla początkujących właścicieli. RedCart ma przejrzysty cennik bez ukrytych opłat i pozwala na prowadzenie kilku sklepów z poziomu jednej usługi.

Z pakietem od mBanku korzystasz ze specjalnego wariantu „Rescue” za 1 zł netto przez 3 miesiące:

 

  • hosting i wsparcie techniczne

  • szkolenia online i webinary pomagające rozpocząć prowadzenie sklepu

  • możesz dodać aż 25 000 produktów do sklepu

  • możesz wybrać jeden z bezpłatnych szablonów grafiki sklepu lub dostosować je do swoich potrzeb

  • połączysz sklep z Allegro, Carrefour Marketplace, Empik Marketplace, Ceneo zakupy

  • możesz korzystać z pakietu rabatów i korzyści dla Twojego e-sklepu o wartości 3 000 zł (więcej na https://redcart.pl/pakiet-korzysci)

  • masz możliwość integracji i dropshippingu z ponad 450 hurtowniami i dostawcami

 

Zalety

Wady

Intuicyjny panel użytkownika

Dodatkowe koszty związane z koniecznością interwencji programistów

Łatwa integracja z popularnymi serwisami;

Nadprogramowe koszty za dodatkowe usługi

Bezpłatny okres próby 14 dni

 

Rozbudowane wsparcie techniczne

 

Możliwość prowadzenia kilku sklepów w jednym panelu użytkownika

Wysokie koszty wdrożenia i rozwoju systemu

Bardzo dobre wsparcie techniczne

Wymagana jest przynajmniej minimalna wiedza programistyczna

Zalety

Wady

Intuicyjny panel użytkownika

Dodatkowe koszty związane z koniecznością interwencji programistów

Łatwa integracja z popularnymi serwisami;

Nadprogramowe koszty za dodatkowe usługi

Bezpłatny okres próby 14 dni

 

Rozbudowane wsparcie techniczne

 

Możliwość prowadzenia kilku sklepów w jednym panelu użytkownika

Wysokie koszty wdrożenia i rozwoju systemu

Bardzo dobre wsparcie techniczne

Wymagana jest przynajmniej minimalna wiedza programistyczna

 

Najpopularniejsze platformy open source

Wśród tych systemów znajdują się zarówno systemy umożliwiające sprzedaż w internecie, jak i te służące do zarządzania treścią. Platformy open source pozwalają na dowolną modyfikację sklepu, ponieważ właściciel ma dostęp do kodu źródłowego. Dodatkowym atutem platform dla sklepów, które prezentujemy w tym artykule jest szybka i łatwa integracja sklepu z paynow - systemem płatności online.

PrestaShop

Wydajna platforma z silnie rozbudowaną społecznością i wieloma przydatnymi wtyczkami. Przez programistów uważana jest za jedną z najlepszych tego typu platform.

Zalety

Wady

Intuicyjny i łatwy w obsłudze panel administracyjny

Częste poprawki w skrypcie

Duże wsparcie techniczne

Płatne funkcjonalności

System szablonów „Smarty”, popularny wśród grafików i programistów

Stosunkowo wysokie koszty wdrożenia

Duża wydajność przy jednoczesnych, stosunkowo niskich wymaganiach serwerowych

 

Zalety

Wady

Intuicyjny i łatwy w obsłudze panel administracyjny

Częste poprawki w skrypcie

Duże wsparcie techniczne

Płatne funkcjonalności

System szablonów „Smarty”, popularny wśród grafików i programistów

Stosunkowo wysokie koszty wdrożenia

Duża wydajność przy jednoczesnych, stosunkowo niskich wymaganiach serwerowych

 

 

WooCommerce

W przeciwieństwie do reszty narzędzi, WooCommerce nie jest odrębną platformą. Jest to wtyczka do WordPress, która (zaraz po tym jak została stworzona) stała się jednym z najczęściej wybieranych rozwiązań e-commerce na świecie.

Zalety

Wady

Przyjazny w obsłudze interfejs

Ograniczenia wynikające z tego, że WooCommerce jest wtyczką, mogą hamować rozwój

Jeden panel pozwala na zarządzanie sklepem i stroną

Brak wsparcia technicznego

Pełna integracja z systemami płatności, statystykami sprzedaży raportami itd.

Wymaga wykupienia hostingu

Oprogramowanie jest darmowe i otwarte

Płatne dodatki „PRO”

Zalety

Wady

Przyjazny w obsłudze interfejs

Ograniczenia wynikające z tego, że WooCommerce jest wtyczką, mogą hamować rozwój

Jeden panel pozwala na zarządzanie sklepem i stroną

Brak wsparcia technicznego

Pełna integracja z systemami płatności, statystykami sprzedaży raportami itd.

Wymaga wykupienia hostingu

Oprogramowanie jest darmowe i otwarte

Płatne dodatki „PRO”

 

Magento

Jedna z najbardziej rozbudowanych platform do prowadzenia sklepu internetowego. Platforma ma wiele funkcji, które ułatwiają zarządzanie nawet dużą liczbą produktów.

Zalety

Wady

Mnogość funkcji – zarządzanie produktami, systemy płatności, systemy analiz i raportowania

Duże wymagania techniczne – system wymaga mocnego hostingu

Możliwość prowadzenia kilku sklepów w jednym panelu użytkownika

Wysokie koszty wdrożenia i rozwoju systemu

Bardzo dobre wsparcie techniczne

Skomplikowane programistycznie funkcjonalności

Zalety

Wady

Mnogość funkcji – zarządzanie produktami, systemy płatności, systemy analiz i raportowania

Duże wymagania techniczne – system wymaga mocnego hostingu

Możliwość prowadzenia kilku sklepów w jednym panelu użytkownika

Wysokie koszty wdrożenia i rozwoju systemu

Bardzo dobre wsparcie techniczne

Skomplikowane programistycznie funkcjonalności


P
latformy dedykowane

Platformy dedykowane najczęściej są tworzone zupełnie od początku, pisane od zera i w całości dedykowane dla jednego sklepu. Dzięki temu są w pełni unikatowe i w całości dostosowane do wymagań właściciela, również pod względem funkcjonalności. Wiąże się to jednak ze sporymi kosztami ich wdrożenia.

Wybrałeś już platformę e-commerce, na której powstanie Twój sklep internetowy? Sprawdź, jakie metody płatności najlepiej udostępniać użytkownikom. Jeśli szukasz jedneź go miejsca, w którym znajdziesz komplet narzędzi do uruchomienia firmy i sklepu internetowego – sprawdź Firma w Internecie.

Skuteczny e-commerce? Wejdź na Cyfrowe Rewolucje, gdzie znajdziesz darmowy kurs i wiele inspiracji.

to może Cię zainteresować

bramka płatności Paynow - grafika

bramka płatności Paynow

Włącz wygodne płatności dla Twoich klientów w sklepie internetowym.

sprawdź

mBank S.A. nie ponosi odpowiedzialności za stosowanie w praktyce informacji objętych powyższym materiałem. Materiał niniejszy ma charakter informacyjno – marketingowy i nie stanowi porady prawnej ani podatkowej.


wyniki wyszukiwania