3 min.
Jak dobrze przygotować swoją e-firmę na Q4 2023
ostatnia aktualizacja:
Czwarty kwartał (Q4) przynosi wiele możliwości. Jak z nich skorzystać? Jak przygotować się na przedświąteczną falę klientów, zrozumieć aktualne zmiany prawne oraz usprawnić swoje procesy? Na te pytanie odpowiemy w artykule.
z artykułu dowiesz się:
Przygotowanie na gorący sezon sprzedażowy
Gdy zbliża się sezon zakupowy, przedsiębiorcy powinni skupiać moce przerobowe swoich firm. Są to aspekty działalności, które będą miały największy wpływ na obsługę klienta oraz na płynność operacyjną. Będą się one różnić się w zależności od branży, ale istnieją pewne uniwersalne kroki, które można zrobić.
Usprawnienie księgowości
Właściciele firm z dużym obrotem transakcji, mogą pomyśleć o usprawnieniu księgowości. Nowe rozwiązania technologiczne, jak organizer finansów pozwalają na automatyzację wielu procesów księgowych. Dzięki temu można uniknąć błędów i opóźnień w tym kluczowym obszarze.
Przygotowanie na zwiększoną liczbę wysyłek
Właściciele e-sklepów, którzy spodziewają się wzrostu zamówień, powinni przygotować się na zwiększoną wysyłkę. Wcześniej należy zadbać o zwiększenie ilości produktów w magazynie, ale też o rozejrzenie się na rynku firm kurierskich. W razie potrzeby warto sprawdzić, czy za zwiększoną liczbę przesyłek trzeba poszerzyć pakiet u swojego dostawcy lub nawiązać współpracę z dodatkową firmą kurierską.
Sprawna strona internetowa
Nawet najlepszy produkt i najszybsza wysyłka nie wystarczą, jeśli strona internetowa sklepu nie będzie przygotowana na przeciążenie. Dlatego ważne jest, by zadbać o wydajność serwerów oraz zoptymalizować ścieżkę zakupową tak, by dla klienta była jak najbardziej intuicyjna.
Jeśli chcesz otworzyć swój pierwszy sklep internetowy, to tutaj znajdziesz promocje i narzędzia do sprzedawania w internecie.
Proste i niezawodne płatności online
Gwarancją udanego zakupu jest łatwa i intuicyjna finalizacja płatności. Możesz usprawnić proces zakupu dzięki sprawnej bramce płatności. Dzięki niej poprawisz konwersję przez zmniejszenie ilość porzuconych koszyków. Bramka płatności Paynow to nowoczesna usługa płatnicza mBanku, która umożliwia klientom szybkie i intuicyjne opłacenie zakuów w Twoim sklepie internetowym.
Odpowiednia oferta i promocje
Aby w pełni wykorzystać potencjał sezonu zakupowego, niezbędne jest przemyślenie swojej oferty.
Prześledź jakie produkty są najczęściej kupowane w twoim sklepie i na rynku np. za pomocą Google trends. W okresie gorących zakupów lepiej zadbać o to, żeby twoja oferta była jak najbardziej atrakcyjna dla kupujących i wyróżniła się na tle konkurencji.
Wybierz produkty, na sprzedaży których chcesz się skupić i przygotuj dla nich wyjątkową promocję. Możesz zaplanować rabaty na wybrane produkty, bądź na wszystkie kategorie.
Pamiętaj o określeniu swojej grupy docelowej i wyborze odpowiedniego kanału komunikacji.
Technologia jako przewaga nad konkurencją
Zaawansowane technologie mogą wyróżnić Twoją firmę na tle konkurencji. Najnowsze narzędzia takie jak:
programy oparte na sztucznej inteligencji, mogą być świetnymi pomocnikami, dzięki którym przyciągniesz więcej klientów. Rozwiązania AI pomogą Ci stworzyć treści marketingowe, a niektóre narzędzia nawet stworzą całą reklamę.
A jeśli bardzo dobrze czujesz cię w mediach społecznościowych, postaw na live-commerce, czyli sprzedawanie produktów na transmisjach na żywo. To świetny sposób, by dotrzeć do klienta, oferując mu jednocześnie bardzo mocno spersonalizowane doświadczenie zakupowe.
Nie zapominajmy też o subskrypcyjnych modelach sprzedaży, które budują lojalność i przewidywalność przychodów.
Kluczowe refleksje na koniec roku
Czwarty kwartał to czas, kiedy e-commerce rozkwita w pełni. Aby jak najlepiej wykorzystać ten okres, konieczne jest odpowiednie przygotowanie, zrozumienie rynku i dostosowanie się do jego wymagań. Dzięki temu masz szansę przekształcić sezon świąteczny w prawdziwy boom sprzedażowy dla Twojej e-firmy.
Nota prawna.
mBank S.A. nie ponosi odpowiedzialności za stosowanie w praktyce informacji objętych powyższym materiałem. Materiał niniejszy ma charakter informacyjno – marketingowy i nie stanowi porady prawnej ani podatkowej.
Paynow
To nie jest oferta. Szczegółowe warunki dotyczące usługi Paynow znajdują się w „Regulaminie usługi Integratora Płatności Paynow dla firm w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A.”, który znajdziesz na www.mBank.pl/paynow i na www.paynow.pl.
Klient może korzystać z usługi Paynow, jeśli spełni następujące warunki:
1. ma aktywny rachunek bieżący w Banku,
2. ma do niego dostęp za pośrednictwem serwisu transakcyjnego,
3. jest właścicielem sklepu sprzedającego towary i usługi przez internet,
4. złoży wniosek o uruchomienie usługi Integrator Płatności Paynow,
5. zawrze umowę o świadczenie usługi Integrator Płatności Paynow dla firm oraz
6. dokona pozytywnej implementacji Integratora do swojego sklepu internetowego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Klient nie ponosi żadnych kosztów uruchomienia usługi Integrator Płatności paynow. Prowizja wynosi 0,95% od wartości transakcji.
mOrganizer finansów
To nie jest oferta. Wszelkie informacje dotyczące mOrganizera finansów i mKsięgowości dostępne są w „Regulaminie serwisu CashDirector dostępnego w ramach systemu transakcyjnego mBank S.A., w pakietach: Fakturowanie, mOrganizer finansów, mKsięgowość Komfort, mKsięgowość Premium oraz mKsięgowość Start PK, mKsięgowość Komfort PK, mKsięgowość Premium PK”.