2 min.
Kolejny krok mBanku w walce z cyberoszustami – wprowadzamy mobilne potwierdzenie tożsamości pracownika
ostatnia aktualizacja:
Zależy nam na bezpieczeństwie Twoich pieniędzy i danych. Od 27 marca wszystkie rozmowy prowadzane przez konsultantów lub doradców z placówek będą wymagały potwierdzenia tożsamości pracownika w aplikacji. W ten sposób będziesz mieć pewność, że rozmawiasz z pracownikiem mBanku, a pracownik – że po drugiej stronie jesteś Ty.
z artykułu dowiesz się:
Mobilne potwierdzenie tożsamości pracownika
Nasze rozwiązanie opiera się na mobilnej autoryzacji i jest bardzo proste w użyciu. W trakcie rozmowy pracownik wyśle do Ciebie powiadomienie ze swoim imieniem i nazwiskiem w aplikacji mobilnej. Rozmowa może być kontynuowana tylko wtedy, jeśli zatwierdzisz tożsamość pracownika.
"Cyberoszuści są w swoich działaniach bezwzględni i zdeterminowani. Podszywanie się w rozmowach telefonicznych pod pracownika bezpieczeństwa banku, funkcjonariusza Policji, CBA bądź prokuratury są tego najlepszym przykładem. Mówimy takim działaniom „nie” i wprowadzamy kolejne rozwiązanie bezpieczeństwa. Dzięki niemu klienci będą mieć pewność, że kontaktuje się z nimi pracownik banku, a nie oszust. Zatwierdzenie rozmowy w aplikacji mobilnej pozwoli kontynuować rozmowę bez konieczności zadawania pytań weryfikacyjnych. W przypadku użytkowników korzystających z naszej aplikacji mobilnej i mobilnej autoryzacji sam fakt zadawania takich pytań będzie świadczył o próbie wyłudzenia." – mówi Jarosław Górski, dyrektor departamentu bezpieczeństwa mBanku.
Mobilne potwierdzenie tożsamości będzie obowiązkowe przy każdej rozmowie telefonicznej z nami, pod warunkiem, że dotyczy Twoich produktów lub danych. Jeśli zadzwoni do Ciebie osoba podająca się za pracownika banku, a Ty nie otrzymasz powiadomienia o tożsamości, może to być sygnał, że po drugiej stronie słuchawki jest oszust. Dlatego warto przerwać taką rozmowę.
Jak to działa
Nasz konsultant lub doradca z placówki w trakcie rozmowy wyśle Ci powiadomienie w aplikacji.
Gdy je dostaniesz, zaloguj się do aplikacji, sprawdź, czy imię i nazwisko zgadza się z tym, które podał rozmówca.
Kliknij zatwierdź – dzięki temu będziemy mogli kontynuować rozmowę.
Pamiętaj, pracownik banku nie wyśle do Ciebie SMS-a, aby potwierdzić, że na pewno dzwoni z mBanku. Takie potwierdzenie dostaniesz TYLKO w aplikacji mobilnej i tylko po zalogowaniu się do niej.
Co, jeśli nie masz mobilnej autoryzacji
Zachęcamy, pobierz aplikację i włącz mobilną autoryzację. Dzięki aplikacji na bieżąco będziesz mieć dostęp do swoich pieniędzy i dodatkowo zabezpieczysz się przed oszustami. Dla klientów, którzy nie mają aplikacji lub nie korzystają z mobilnej autoryzacji, będziemy stosować dotychczasową metodę potwierdzania tożsamość.
Nota prawna
To nie jest oferta.
Pamiętaj, że mBank udostępnia aplikację tylko za pomocą autoryzowanych sklepów – App Store (iOS - Apple), Google Play (Android), AppGallery dla telefonów Huawei. Do pobrania oraz aktualizacji aplikacji używaj zawsze tych sklepów, ponieważ znajdujące się tam programy są cyfrowo podpisane i przechodzą proces weryfikacji, a więc gwarantują Ci bezpieczeństwo. Nigdy nie pobieraj aplikacji z niezaufanych źródeł! Nową aplikację możesz pobrać, jeśli Twoje urządzenie ma systemem operacyjny w wersji minimum Android 7.0 lub iOS 14.0 (lub nowsze). Zapoznaj się z polityka prywatności aplikacji mobilnych. Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek