artykuł

2 min.

Nowe lekcje w projekcie Porwani przez Ekonomię

ostatnia aktualizacja:

W trosce o zdrowie finansowe naszych klientów, ale także młodych ludzi, którzy dopiero zaczynają wchodzić w świat finansów, angażujemy się w edukację finansową. Dajemy też wsparcie w świadomym zarządzaniu pieniędzmi. Uruchomiliśmy platformę twojaspokojnaglowa.pl, która jest centrum wiedzy na temat finansów. Zamieściliśmy tam praktyczne wskazówki na temat budowania poduszki finansowej, zarządzania budżetem czy bezpiecznego korzystania z internetu. Dzielimy się również wiedzą na temat inwestowania, nawet niewielkich kwot. To jednak nie wszystko.

Zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest edukacja młodych, dlatego uczestniczymy w projekcie „Porwani przez Ekonomię”. To już drugi rok szkolny, w którym razem z Warszawskim Instytutem Bankowości, ekonomistą, prof. Witoldem Orłowskim oraz PWC, pomagamy uczyć młodych zdrowego podejścia do finansów.

Uważamy, że dobre nawyki warto budować jak najwcześniej, bo w finansach czas jest ważnym sprzymierzeńcem. W inicjatywie opartej na książce prof. Witolda Orłowskiego „Ekonomia dla ciekawych”, wspólnie z Warszawskim Instytutem Bankowości, PWC i przede wszystkim nauczycielami z całej Polski, docieramy z wiedzą do uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Na podstawie przygotowanych wspólnie scenariuszy nauczyciele w przystępny sposób przybliżają młodym ludziom zagadnienia związane z ekonomią i rządzącymi nią mechanizmami. Uzupełnieniem są praktyczne lekcje o przedsiębiorczości, oszczędzaniu czy bezpiecznym korzystaniu z banku. Dotychczas w projekcie udział wzięło już blisko 100 tysięcy uczniów, a lekcje zbierają bardzo pozytywne recenzje nauczycieli i ich podopiecznych.  – mówi Mateusz Żelechowski – dyrektor marketingu bankowości detalicznej mBanku

Lekcje na podstawie naszych scenariuszy odbywają się już w szkołach, w całej Polsce. Na zajęciach trudne zagadnienia dotyczące finansów, pierwszych krokach w pierwszej pracy czy biznesie oswajamy dzięki ciekawym materiałom: krótkim video, quizom czy interaktywnym pomocom edukacyjnym.


W tym semestrze wzbogacamy tę tematykę i poruszymy tematy, które dotyczą kredytów.

Wprowadzając młodych w temat kredytów nie chcemy namawiać ich do bezrefleksyjnego zadłużania się. Wręcz przeciwne, chcemy ich uczulić na to, że decyzję dotyczącą wzięcia kredytu warto przemyśleć. Dodatkowe pieniądze od banku mogą pomóc w realizacji celów i marzeń, ale jeśli podejmiemy nieprzemyślaną decyzję, mogą nas wpędzić w spiralę długów. Na lekcjach o rozsądnym kredytowaniu nauczyciele zapraszają uczniów do dyskusji i podjęcia decyzji czy nasi bohaterowie powinni wziąć kredyt. Nie dajemy przy tym gotowych odpowiedzi, udzielamy wskazówek – by młodzi mogli dojść do własnych wniosków.

Idea lekcji doskonale wpisuje się w Rok Edukacji Ekonomicznej. Przekazywanie wiedzy
i przygotowanie naszych dzieci do racjonalnego zarządzania pieniędzmi to inwestycja w ich przyszłość i przyszłość społeczeństwa. Dlatego gorąco zapraszamy wszystkich nauczycieli i rodziców by zachęcali szkoły do dołączenia do projektu.  – mówi Mateusz Żelechowski – dyrektor marketingu bankowości detalicznej mBanku

W projekcie mamy zarejestrowanych i wyszkolonych ponad 1 100 nauczycieli. W pierwszym semestrze tego roku szkolnego, w oparciu o nasz scenariusz, nauczyciele przeprowadzili lekcje aż w 435 klasach. W tym samym czasie w projekcie wzięło udział 206 szkół.

Jeśli chcecie, by szkoła Waszego dziecka dołączyła do projektu, zachęcajcie nauczycieli do rejestracji na porwaniprzezekonomie.pl.


Nota prawna

To nie jest oferta. „Porwani przez Ekonomię” to projekt edukacyjny Warszawskiego Instytutu Bankowości, oparty na książce profesora Witolda Orłowskiego „Ekonomia dla ciekawych”, którego partnerem generalnym jest mBank.


wyniki wyszukiwania