artykuł

4 min.

Od 14 września dużo zmian w banku. Nie daj się zaskoczyć!

ostatnia aktualizacja:

Nowe logowanie, nowe zabezpieczenia, czyli wszystko, co musisz wiedzieć, aby korzystać ze swojego konta w banku.

Co wydarzy się 14 września? Zmieni się to, jak na co dzień korzystasz z bankowości internetowej. To efekt dyrektywy PSD2 (więcej o niej tutaj).

Wspólnym mianownikiem zmian jest bezpieczeństwo – Twoich pieniędzy i transakcji. Dlatego m.in.:

  • inaczej będziesz logować się na swoje konto (tzw. silne uwierzytelnienie),

  • wybrane transakcje zbliżeniowe (do 50 zł) potwierdzisz kodem PIN.


Zmiany są ważne i jest ich dużo, dlatego prosimy, abyś dokładnie się z nimi zapoznał. Na szczęście większość z nich będzie dla Ciebie naprawdę intuicyjna!

Staniemy na głowie, abyś łatwo odnalazł się w nowej bankowej rzeczywistości. Już wkrótce przekażemy Ci kolejne wiadomości. Pokażemy też, jak będzie wyglądał nasz serwis od 14 września 2019 r.

Już we wrześniu:

  • Inaczej zalogujesz się na swoje konto w internecie

  • Mobilna autoryzacja będzie dostępna także w oddzielnej aplikacji (mBank Token)

  • Zwiększysz bezpieczeństwo, dodając swój komputer/tablet/telefon do zaufanych urządzeń

  • Inaczej połączysz Twoją aplikację mobilną z kontem

  • Z mobilnej autoryzacji skorzystasz na więcej niż jednym, Twoim urządzeniu

  • Nie skorzystasz już z listy haseł jednorazowych

  • Wycofamy lekką wersję serwisu transakcyjnego

  • Częściej będziemy prosić Cię o PIN na terminalu

  • Wycofujemy hasła i odzewy – dla klientów private banking

 

Najważniejsze zmiany, o których warto wiedzieć przed 14 września:

  • Inaczej zalogujesz się na swoje konto w internecie: Pierwszy etap się nie zmieni: standardowo wpisujesz identyfikator i hasło. Teraz czas na nowość, czyli silne uwierzytelnienie. Poprosimy Cię, abyś dodatkowo potwierdził logowanie – tak, jak potwierdzasz inne operacje, czyli hasłem SMS lub mobilną autoryzacją. Jeśli nie chcesz za każdym razem potwierdzać logowania SMS-em lub mobilną autoryzacją, dodaj swój komputer (telefon, tablet) do zaufanych (więcej w pkt. 3). Nie zmieni się sposób, w jaki logujesz się do aplikacji mobilnej.

  • Mobilną autoryzację udostępnimy także w oddzielnej aplikacji - mBank Token: Aplikacja mBank Token będzie działać tak samo, jak mobilna autoryzacja w naszej aplikacji. Klikasz, zatwierdzasz operację - i gotowe! Szybko i wygodnie. Jedyna różnica jest taka, że funkcję tę będzie można mieć w oddzielnej aplikacji i tylko ją. W mBank Token nie znajdziesz innych funkcji, które są w naszej aplikacji mobilnej. Już wkrótce mBank Token ściągniesz z oficjalnego sklepu Google Play lub App Store. Więcej o nowej aplikacji dowiesz się już we wrześniu na naszych stronach www.mbank.pl.

  • Dodaj swój komputer (telefon, tablet) do zaufanych, aby szybciej się logować na swoje konto: Jeśli to zrobisz, nie będziesz musiał przy każdym logowaniu do serwisu transakcyjnego wpisywać dodatkowo hasła SMS lub potwierdzać logowania mobilną autoryzacją. To duże ułatwienie, zachęcamy, abyś z niego skorzystał. Wystarczy, że w serwisie transakcyjnym klikniesz w nasz komunikat (zobacz niżej, jak on wygląda) i potwierdzisz to kodem sms lub mobilną autoryzacją. Możesz dodać więcej niż jedno z urządzeń do zaufanych – komputer, telefon czy tablet. Jeśli będziesz logować się z nieznanego nam sprzętu, poprosimy Cię o dodatkowe potwierdzenie – hasłem SMS lub mobilną autoryzacją. Dla Twojego bezpieczeństwa, będziemy Cię co jakiś czas prosić o dodatkowe potwierdzenie logowania na zaufanym urządzeniu.

  • Inaczej połączysz Twoją aplikację mobilną z kontem : Instalujesz aplikację pierwszy raz? A może chcesz korzystać z aplikacji na innym urządzeniu? W każdym z tych przypadków aktywacja i łączenie aplikacji z kontem, będzie wyglądać nieco inaczej. Może wymagać np. kodu PIN do ostatnio zainstalowanej aplikacji mobilnej, lub hasła do serwisu transakcyjnego oraz wybranych cyfr z numeru karty płatniczej. Jedno się nie zmieni – w każdym przypadku przeprowadzimy Cię przez aktywację krok po kroku!

  • Z mobilnej autoryzacji skorzystasz na więcej niż jednym, Twoim urządzeniu: Korzystasz z mobilnej autoryzacji? Mamy dobrą wiadomość – od 14 września możemy wysyłać Ci dane operacji w powiadomieniu na każde urządzenie, na którym masz aktywną aplikację mobilną.
    Co zyskujesz? wygodę – jeśli zapomnisz wziąć z domu telefonu, rozładuje Ci się bateria, możesz skorzystać z mobilnej autoryzacji na innym urządzeniu, bezpieczeństwo – jeśli ktoś np. ukradnie Twój telefon, zobaczysz powiadomienie autoryzacyjne także na innym urządzeniu, które masz przy sobie. Bez problemu anulujesz operację. Nie znasz jeszcze mobilnej autoryzacji? 

  • Od 14 września 2019 r. nie skorzystasz już z listy haseł jednorazowych: Zmienimy zasady autoryzacji, ponieważ hasła jednorazowe nie spełniają warunków dyrektywy PSD2 (art. 32i znowelizowanej ustawy o usługach płatniczych). Przepisy wymagają tzw. silnego uwierzytelnienia (więcej na stronie).
    Zachęcamy do zmiany haseł jednorazowych na bardziej bezpieczne, mobilną autoryzację lub hasła SMS. Jeśli korzystasz z listy haseł jednorazowych, to zrezygnuj z nich jak najszybciej – jeśli zrobisz to do 14 września, zwrócimy ci opłatę za listę haseł, której nie zdążyłeś wykorzystać.
    Dlaczego to takie ważne? Jeśli korzystasz z listy haseł jednorazowych, od 14 września 2019 r.: nie zalogujesz się do serwisu transakcyjnego, nie zlecisz żadnego przelewu ani operacji

wyniki wyszukiwania