4 min.
Od 14 września dużo zmian w banku. Nie daj się zaskoczyć!
ostatnia aktualizacja:
Nowe logowanie, nowe zabezpieczenia, czyli wszystko, co musisz wiedzieć, aby korzystać ze swojego konta w banku.
Co wydarzy się 14 września? Zmieni się to, jak na co dzień korzystasz z bankowości internetowej. To efekt dyrektywy PSD2 (więcej o niej tutaj).
Wspólnym mianownikiem zmian jest bezpieczeństwo – Twoich pieniędzy i transakcji. Dlatego m.in.:
inaczej będziesz logować się na swoje konto (tzw. silne uwierzytelnienie),
wybrane transakcje zbliżeniowe (do 50 zł) potwierdzisz kodem PIN.
Zmiany są ważne i jest ich dużo, dlatego prosimy, abyś dokładnie się z nimi zapoznał. Na szczęście większość z nich będzie dla Ciebie naprawdę intuicyjna!
Staniemy na głowie, abyś łatwo odnalazł się w nowej bankowej rzeczywistości. Już wkrótce przekażemy Ci kolejne wiadomości. Pokażemy też, jak będzie wyglądał nasz serwis od 14 września 2019 r.
Już we wrześniu:
Inaczej zalogujesz się na swoje konto w internecie
Mobilna autoryzacja będzie dostępna także w oddzielnej aplikacji (mBank Token)
Zwiększysz bezpieczeństwo, dodając swój komputer/tablet/telefon do zaufanych urządzeń
Inaczej połączysz Twoją aplikację mobilną z kontem
Z mobilnej autoryzacji skorzystasz na więcej niż jednym, Twoim urządzeniu
Nie skorzystasz już z listy haseł jednorazowych
Wycofamy lekką wersję serwisu transakcyjnego
Częściej będziemy prosić Cię o PIN na terminalu
Wycofujemy hasła i odzewy – dla klientów private banking
Najważniejsze zmiany, o których warto wiedzieć przed 14 września:
Inaczej zalogujesz się na swoje konto w internecie: Pierwszy etap się nie zmieni: standardowo wpisujesz identyfikator i hasło. Teraz czas na nowość, czyli silne uwierzytelnienie. Poprosimy Cię, abyś dodatkowo potwierdził logowanie – tak, jak potwierdzasz inne operacje, czyli hasłem SMS lub mobilną autoryzacją. Jeśli nie chcesz za każdym razem potwierdzać logowania SMS-em lub mobilną autoryzacją, dodaj swój komputer (telefon, tablet) do zaufanych (więcej w pkt. 3). Nie zmieni się sposób, w jaki logujesz się do aplikacji mobilnej.
Mobilną autoryzację udostępnimy także w oddzielnej aplikacji - mBank Token: Aplikacja mBank Token będzie działać tak samo, jak mobilna autoryzacja w naszej aplikacji. Klikasz, zatwierdzasz operację - i gotowe! Szybko i wygodnie. Jedyna różnica jest taka, że funkcję tę będzie można mieć w oddzielnej aplikacji i tylko ją. W mBank Token nie znajdziesz innych funkcji, które są w naszej aplikacji mobilnej. Już wkrótce mBank Token ściągniesz z oficjalnego sklepu Google Play lub App Store. Więcej o nowej aplikacji dowiesz się już we wrześniu na naszych stronach www.mbank.pl.
Dodaj swój komputer (telefon, tablet) do zaufanych, aby szybciej się logować na swoje konto: Jeśli to zrobisz, nie będziesz musiał przy każdym logowaniu do serwisu transakcyjnego wpisywać dodatkowo hasła SMS lub potwierdzać logowania mobilną autoryzacją. To duże ułatwienie, zachęcamy, abyś z niego skorzystał. Wystarczy, że w serwisie transakcyjnym klikniesz w nasz komunikat (zobacz niżej, jak on wygląda) i potwierdzisz to kodem sms lub mobilną autoryzacją. Możesz dodać więcej niż jedno z urządzeń do zaufanych – komputer, telefon czy tablet. Jeśli będziesz logować się z nieznanego nam sprzętu, poprosimy Cię o dodatkowe potwierdzenie – hasłem SMS lub mobilną autoryzacją. Dla Twojego bezpieczeństwa, będziemy Cię co jakiś czas prosić o dodatkowe potwierdzenie logowania na zaufanym urządzeniu.
Inaczej połączysz Twoją aplikację mobilną z kontem : Instalujesz aplikację pierwszy raz? A może chcesz korzystać z aplikacji na innym urządzeniu? W każdym z tych przypadków aktywacja i łączenie aplikacji z kontem, będzie wyglądać nieco inaczej. Może wymagać np. kodu PIN do ostatnio zainstalowanej aplikacji mobilnej, lub hasła do serwisu transakcyjnego oraz wybranych cyfr z numeru karty płatniczej. Jedno się nie zmieni – w każdym przypadku przeprowadzimy Cię przez aktywację krok po kroku!
Z mobilnej autoryzacji skorzystasz na więcej niż jednym, Twoim urządzeniu: Korzystasz z mobilnej autoryzacji? Mamy dobrą wiadomość – od 14 września możemy wysyłać Ci dane operacji w powiadomieniu na każde urządzenie, na którym masz aktywną aplikację mobilną.
Co zyskujesz? wygodę – jeśli zapomnisz wziąć z domu telefonu, rozładuje Ci się bateria, możesz skorzystać z mobilnej autoryzacji na innym urządzeniu, bezpieczeństwo – jeśli ktoś np. ukradnie Twój telefon, zobaczysz powiadomienie autoryzacyjne także na innym urządzeniu, które masz przy sobie. Bez problemu anulujesz operację. Nie znasz jeszcze mobilnej autoryzacji?Od 14 września 2019 r. nie skorzystasz już z listy haseł jednorazowych: Zmienimy zasady autoryzacji, ponieważ hasła jednorazowe nie spełniają warunków dyrektywy PSD2 (art. 32i znowelizowanej ustawy o usługach płatniczych). Przepisy wymagają tzw. silnego uwierzytelnienia (więcej na stronie).
Zachęcamy do zmiany haseł jednorazowych na bardziej bezpieczne, mobilną autoryzację lub hasła SMS. Jeśli korzystasz z listy haseł jednorazowych, to zrezygnuj z nich jak najszybciej – jeśli zrobisz to do 14 września, zwrócimy ci opłatę za listę haseł, której nie zdążyłeś wykorzystać.
Dlaczego to takie ważne? Jeśli korzystasz z listy haseł jednorazowych, od 14 września 2019 r.: nie zalogujesz się do serwisu transakcyjnego, nie zlecisz żadnego przelewu ani operacji