artykuł

4 min.

Coś więcej niż kolorowanka

ostatnia aktualizacja:

Autor: Natalia Dobrowolska, Departament Klienta Firmowego Poznaj historię historię firmy "WoobyKids". Dowiedz się, czym zajmuje się firma, skąd pomysł na tę działalność, a także jak została założona.

Kolorowanka+aplikacja=?

Klient firmowy mBanku, EFEKT Agency (www.efekt.co) z Gdańska, w swoim produkcie WoobyKids łączy tradycję z nowoczesnością – kolorowanki ze zwierzętami i rozszerzoną rzeczywistość. Korzystając z darmowej aplikacji, można obejrzeć pokolorowanego pupila w 3D. Na ekranie smartfona zwierzak nie tylko się rusza, ale też wydaje dźwięki. Specjalne kolorowanki można zamawiać w tradycyjnej formie książeczki albo w pliku PDF do wydrukowania.

Jest to jedna z kilku inicjatyw trójmiejskiej agencji kreatywnej, którą od kilku lat zarządza Szymon Węsierski wraz ze swoim wspólnikiem Dawidem Bojahr. Obaj panowie już wcześniej prowadzili swoje własne firmy – od początku interesowała ich praca na własny rachunek.

 

Młodzieńcze początki

Szymon i Dawid, pracując w EFEKT Agency dla jednego z trójmiejskich deweloperów, przypadkiem trafili na wizualizację nowoczesnego samochodu w aplikacji mobilnej. W ich głowach zakiełkowała myśl, by podobny mechanizm zaproponować deweloperowi – jego klienci mieliby możliwość oglądania projektów mieszkań w 3D na swoich telefonach komórkowych. Niedługo potem Szymon i Dawid postanowili zrobić z tym coś więcej. Poznali technologię rozszerzonej rzeczywistości i skupili się na przeniesieniu koloru z kartki papieru na model 3D. Wpadli na pomysł wykorzystania tego rozwiązania w innowacyjnym produkcie dla dzieci. Kolorowanki i aplikacja WoobyKids wystartowały w grudniu 2017 roku.

– Pomyśleliśmy sobie: „Kiedy jak nie teraz?”. Byliśmy bardzo młodzi, chciało nam się, nie mieliśmy jeszcze zobowiązań rodzinnych czy finansowych. Dużo mówi się o tym, że dzieci za często korzystają ze smartfonów, ale z drugiej strony to nowinki technologiczne są atrakcyjne dla najmłodszych, a mogą przecież nie tylko bawić, ale i uczyć. Dlatego postanowiliśmy wprowadzić kolorowanki, które pozytywnie oddziałują na motoryczność i zdolności manualne dzieci, ale też aplikację, która pobudzi ich wyobraźnię i kreatywność – opowiada o początkach Szymon.

Twórcy WoobyKids rozpoczęli działania nad projektem bez finansowania zewnętrznego, w 6-osobowym zespole agencyjnym, pracując na co dzień równolegle przy innych zleceniach dla klientów firmy. Utwierdzili się w przekonaniu, że podążają właściwą drogą, gdy „testerami” ich produktu zostały dzieci z jednego z przedszkoli. Entuzjazm i zainteresowanie maluchów były potwierdzeniem, że warto rozwijać inicjatywę.

 

Praktyka

– Informacja zwrotna jest dla nas na tym etapie najważniejsza. Na początku trzeba bowiem maksymalnie zadbać o jakość i rozwój produktu. Tylko w ten sposób staje się on coraz lepszy, a przede wszystkim odpowiada na konkretne potrzeby klientów. Dodatki i nowe funkcjonalności to natomiast dopiero drugi etap, który przychodzi naturalnie, gdy produkt jest dopracowany – zauważa Szymon.

– Oczywiście, mamy na swojej drodze pewne utrudnienia. Nie możemy poświęcić się w 100 proc. pracy projektowej, ponieważ musimy dbać o księgowość, sprawy pracownicze czy biurowe, ale takie jest życie przedsiębiorcy. Własny biznes to maraton, a nie sprint. Potrzeba cierpliwości, aby osiągnąć sukces. Do dziś mamy 50 zł, oprawione w ramkę - to była zapłata za pierwsze logo, jakie wykonaliśmy. Ten banknot przypomina nam, jak ważna jest pokora i pracowitość – dodaje Szymon.

 

Plany na przyszłość

Szymon i Dawid snują już oczywiście plany na przyszłość. Chcą rozwijać współpracę z firmami, szkołami i przedszkolami, brać udział w wydarzeniach branżowych, ale najbardziej życzyliby sobie związać się z dużym partnerem, z którym mogliby stworzyć wspólny produkt. Pracują też nad kolejną serią kolorowanek, która będzie jeszcze bardziej dopracowana technicznie i nasycona ilustracjami oraz nad historią z morałem. WoobyKids nie chce dać o sobie zapomnieć.

 

 



Kliknij i sprawdź
.

Załóż firmę z mBankiem

 

Szczególnie zanim otworzysz firmę oraz na pierwszym etapie jej działania warto skorzystać z pomocy. mBank udostępnił usługę, pomocą której – szybko, wygodnie, online i w jednym miejscu – załatwisz wszystkie początkowe firmowe sprawy: założysz firmę, założysz profil zaufany, otworzysz konto firmowe i aktywujesz księgowość. Potem będziesz także mógł korzystać z możliwości bezpłatnej konsultacji z księgowym, co jest zbawieniem dla wszystkich osób, dla których księgi rachunkowe to czarna magia.

Dowiedz się więcej o usłudze zakładania firmy z mBankiem

 


Dowiedz się więcej o usłudze zakładania firmy z mBankiem


wyniki wyszukiwania