1 min.
Zakupy w internecie w 2023 – jak zmienia się rynek e-commerce w Polsce?
ostatnia aktualizacja:
Z danych DPD Polska i badania "Barometr e-Shopper" 2023 dla Geopost wynika, że w ubiegłym roku zakupy w internecie zrobiło 72% Polaków. Co ciekawe, to mniej niż w 2022 r. (77%) oraz 2021 r. (79%).
z artykułu dowiesz się:
Czy przedsiębiorcy prowadzący e-sklepy mają się czego obawiać?
Maksymilian Pawłowski z DPD Polska uspokaja i wskazuje, że spadek liczby e-kupujących w Polsce jest zgodny z ogólnoeuropejskim trendem. Delikatne zmniejszanie zainteresowania e-commerce nie powinno budzić obaw. Udział regularnych e-klientów pozostaje stabilny – dla około połowy e-konsumentów zakupy w sieci to stała praktyka. Po wydarzeniach ostatnich lat, rynek e-commerce wydaje się stabilizować. Nic nie wskazuje na to, by ta forma zakupów miała stracić na znaczeniu. Niemniej jednak w podkategoriach, odpowiadających poszczególnym rodzajom ezakupów, zachodzą ciekawe zmiany.
Jak Polacy wypadają na tle Europy jeśli chodzi o ezakupy?
Według badania, 66% polskich e-konsumentów jest przekonanych o tym, że w sieci mogą kupić absolutnie wszystko czego potrzebują. Dla całej Europy ten wynik to 55%. Ponadto polscy regularni e-kupujący odpowiadają za 91% krajowych transakcji online, podczas gdy średnia europejska jest o 5 pkt proc. niższa.
W 2023 zwiększyła się wśród polskich e-nabywców grupa tych, dla których najważniejszym czynnikiem mającym wpływ na zakup, była cena (65%).
Główny Urząd Statystyczny podał, że udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej spadł do 8% w marcu tego roku. To mniej niż rok wcześniej, kiedy było to 8,6%. Z kolei wartość sprzedaży przez internet spadła o 1,8% miesiąc do miesiąca.
Informacja przygotowana na podstawie materiałów dostarczonych przez ISBNews na zlecenie mBanku. mBank S.A. nie ponosi odpowiedzialności za stosowanie w praktyce informacji objętych powyższym materiałem. Materiał niniejszy ma charakter informacyjno – marketingowy i nie stanowi porady prawnej ani podatkowej.
Materiały źródłowe:
ISBnews: DPD: Zakupy w internecie zrobiło 72% Polaków w 2023 r. wobec 77% rok wcześniej
GUS: Udział e-handlu w sprzedaży detalicznej spadł r/r do 8% w marcu
https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ceny-handel/handel/dynamika-sprzedazy-detalicznej-w-marcu-2024-roku,14,112.html