bezpieczna bankowość mobilna

dłoń trzymająca smartfona, dookoła widoczne ikony obrazujące funkcjonalności aplikacji mobilnej

jak bezpiecznie pobrać aplikację

  • zawsze pobieraj aplikację z oficjalnych sklepów – aplikacja z nieznanego źródła jest niebezpieczna dla Twoich pieniędzy i danych

  • jeśli pobierasz aplikację przez kod QR – dokładnie sprawdź, czy strona z kodem QR jest prawdziwa

  • w ustawieniach Twojego urządzenia włącz opcję wyświetlania adresu strony przed przejściem na nią - dzięki temu będziesz mieć kontrolę nad tym, jaką stronę otwierasz

  • jeśli masz wątpliwość, czy QR kod przeniósł Cię na stronę oficjalnego sklepu, nie pobieraj aplikacji z takiej strony

  • nigdy nie pobieraj aplikacji z linków, które dostajesz w SMS-ie, mailu, czy przez komunikator

Ważne
Jeśli pobierasz aplikację z innych miejsc niż oficjalne sklepy, narażasz się na pobranie złośliwej aplikacji, przez którą oszuści mogą wyłudzać Twoje dane, czy przejmować SMS-y i wysyłać je bez Twojej zgody.

mężczyzna ze smartfonem w dłoni, dookoła ikony przedstawiające funkcjonalności aplikacji mobilnej

oficjalne sklepy

Dzięki aplikacji skontrolujesz finanse oraz historię, a my poinformujemy Cię o zaplanowanych płatnościach - aplikację pobieraj tylko z oficjalnych sklepów.

mobilna autoryzacja logowania do serwisu informacyjnego i aplikacji mobilnej

jak bezpiecznie połączyć aplikację z kontem

O tym, jak bezpiecznie połączyć aplikację z kontem, możesz przeczytać na stronie dotyczącej aktywacji bankowości mobilnej mBank Company Mobile.

bezpieczne metody logowania do aplikacji mobilnej

PIN

PIN to kod, który skład się z od 6 do 8 cyfr i ustalasz go samodzielnie. Logujesz się nim do aplikacji oraz zatwierdzasz operacje.

 

ważne

  • Nie podawaj nikomu swojego PIN-u do aplikacji i pamiętaj, że pracownicy banku nigdy nie poproszą Cię o PIN.

  • Ustaw inny PIN do aplikacji niż np. do karty czy odblokowania telefonu.

  • Nigdy nie wpisuj PIN-u na stronach internetowych (w przeglądarce).

  • Podczas podawania PIN-u zadbaj o to, aby nie podejrzała go inna osoba (szczególnie w miejscu publicznym).

dane biometryczne

Dane biometryczne to Twoje unikalne cechy, niemal niemożliwe do podrobienia przez cyberprzestępców. Do aplikacji mobilnej możesz zalogować się: odciskiem palca lub skanem twarzy. 

 

ważne

  • Nie dodawaj na swoim urządzeniu danych biometrycznych innych osób, bo mogą uzyskać dostęp do Twojego konta.

PIN

PIN to kod, który skład się z od 6 do 8 cyfr i ustalasz go samodzielnie. Logujesz się nim do aplikacji oraz zatwierdzasz operacje.

 

ważne

  • Nie podawaj nikomu swojego PIN-u do aplikacji i pamiętaj, że pracownicy banku nigdy nie poproszą Cię o PIN.

  • Ustaw inny PIN do aplikacji niż np. do karty czy odblokowania telefonu.

  • Nigdy nie wpisuj PIN-u na stronach internetowych (w przeglądarce).

  • Podczas podawania PIN-u zadbaj o to, aby nie podejrzała go inna osoba (szczególnie w miejscu publicznym).

dane biometryczne

Dane biometryczne to Twoje unikalne cechy, niemal niemożliwe do podrobienia przez cyberprzestępców. Do aplikacji mobilnej możesz zalogować się: odciskiem palca lub skanem twarzy. 

 

ważne

  • Nie dodawaj na swoim urządzeniu danych biometrycznych innych osób, bo mogą uzyskać dostęp do Twojego konta.

PIN

PIN to kod, który skład się z od 6 do 8 cyfr i ustalasz go samodzielnie. Logujesz się nim do aplikacji oraz zatwierdzasz operacje.

 

ważne

  • Nie podawaj nikomu swojego PIN-u do aplikacji i pamiętaj, że pracownicy banku nigdy nie poproszą Cię o PIN.

  • Ustaw inny PIN do aplikacji niż np. do karty czy odblokowania telefonu.

  • Nigdy nie wpisuj PIN-u na stronach internetowych (w przeglądarce).

  • Podczas podawania PIN-u zadbaj o to, aby nie podejrzała go inna osoba (szczególnie w miejscu publicznym).

dane biometryczne

Dane biometryczne to Twoje unikalne cechy, niemal niemożliwe do podrobienia przez cyberprzestępców. Do aplikacji mobilnej możesz zalogować się: odciskiem palca lub skanem twarzy. 

 

ważne

  • Nie dodawaj na swoim urządzeniu danych biometrycznych innych osób, bo mogą uzyskać dostęp do Twojego konta.

dwa smartfony, na jednym widać xxxx jako hasło, na drugim znak zapytania

bezpieczne metody zatwierdzania operacji

W mBank CompanyMobile operacje możesz zatwierdzać mobilną autoryzacją.

Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj

mężczyzna z lupą w dłoni ogląda znak zapytania, w tle widoczne kolorowe pasy

zginął Ci telefon lub token?

Sprawdź, co zrobić, jeśli zgubisz telefon lub token, którym potwierdzasz dyspozycje lub ktoś go ukradł.

Zadzwoń do Centrum klienta (w godzinach 8-18):

  • 801 273 273 (z telefonów stacjonarnych, opłata za jeden impuls niezależnie od czasu rozmowy) lub

  • 22 6 273 273 (z telefonów komórkowych oraz połączenia międzynarodowe, opłata zgodnie z taryfą operatora).

mobilna autoryzacja logowania za pomocą odcisku palca

bezpieczeństwo telefonu

Przeczytaj, jak bezpiecznie korzystać z urządzenia, na którym masz zainstalowaną aplikację mobilną. 

  • zawsze blokuj ekran telefonu – dzięki temu nieuprawnione osoby nie będą miały do niego dostępu

  • korzystaj z programu antywirusowego – ochroni Cię to przed złośliwym oprogramowaniem

  • aktualizuj system Android/IOS do najnowszej wersji

  • nie klikaj w linki z wiadomości SMS lub e-mail, jeśli nie masz pewności, że pochodzą z bezpiecznego i zaufanego źródła

  • nie loguj się do banku, gdy korzystasz z publicznej lub niezabezpieczonej sieci Wi-Fi

  • aplikacje na telefon pobieraj tylko z zaufanych źródeł 

lista oficjalnych aplikacji

mBank

logotyp aplikacji mBank dla klientów indywidualnych

CompanyMobile

logotyp aplikacji mBank dla klientów korporacyjnych

mBank Junior

logotyp aplikacji mBank dla klientów młodych

mBank Giełda

logotyp mBank Giełda

mDM for Phone

logotyp aplikacji mBank dla klientów firmowych

mBank Token

logotyp mBank token

mBank

logotyp aplikacji mBank dla klientów indywidualnych

CompanyMobile

logotyp aplikacji mBank dla klientów korporacyjnych

mBank Junior

logotyp aplikacji mBank dla klientów młodych

mBank Giełda

logotyp mBank Giełda

mDM for Phone

logotyp aplikacji mBank dla klientów firmowych

mBank Token

logotyp mBank token

mBank

logotyp aplikacji mBank dla klientów indywidualnych

CompanyMobile

logotyp aplikacji mBank dla klientów korporacyjnych

mBank Junior

logotyp aplikacji mBank dla klientów młodych

mBank Giełda

logotyp mBank Giełda

mDM for Phone

logotyp aplikacji mBank dla klientów firmowych

mBank Token

logotyp mBank token

To nie jest oferta. Pamiętaj, że mBank udostępnia aplikację tylko za pomocą autoryzowanych sklepów – App Store (iOS - Apple), Google Play (Android), AppGallery dla telefonów Huawei. Do pobrania oraz aktualizacji aplikacji używaj zawsze tych sklepów, ponieważ znajdujące się tam programy są cyfrowo podpisane i przechodzą proces weryfikacji, a więc gwarantują Ci bezpieczeństwo. Nigdy nie pobieraj aplikacji z niezaufanych źródeł! Nową aplikację możesz pobrać jeśli Twoje urządzenie ma systemem operacyjny w wersji minimum Android 7.0 lub iOS 15.0 (lub nowsze). Zapoznaj się z polityka prywatności aplikacji mobilnych.


wyniki wyszukiwania