bezpieczna bankowość mobilna
jak bezpiecznie pobrać aplikację
zawsze pobieraj aplikację z oficjalnych sklepów – aplikacja z nieznanego źródła jest niebezpieczna dla Twoich pieniędzy i danych
jeśli pobierasz aplikację przez kod QR – dokładnie sprawdź, czy strona z kodem QR jest prawdziwa
w ustawieniach Twojego urządzenia włącz opcję wyświetlania adresu strony przed przejściem na nią - dzięki temu będziesz mieć kontrolę nad tym, jaką stronę otwierasz
jeśli masz wątpliwość, czy QR kod przeniósł Cię na stronę oficjalnego sklepu, nie pobieraj aplikacji z takiej strony
nigdy nie pobieraj aplikacji z linków, które dostajesz w SMS-ie, mailu, czy przez komunikator
Ważne
Jeśli pobierasz aplikację z innych miejsc niż oficjalne sklepy, narażasz się na pobranie złośliwej aplikacji, przez którą oszuści mogą wyłudzać Twoje dane, czy przejmować SMS-y i wysyłać je bez Twojej zgody.
oficjalne sklepy
Dzięki aplikacji skontrolujesz finanse oraz historię, a my poinformujemy Cię o zaplanowanych płatnościach - aplikację pobieraj tylko z oficjalnych sklepów.
jak bezpiecznie połączyć aplikację z kontem
O tym, jak bezpiecznie połączyć aplikację z kontem, możesz przeczytać na stronie dotyczącej aktywacji bankowości mobilnej mBank Company Mobile.
bezpieczne metody logowania do aplikacji mobilnej
PIN
PIN to kod, który skład się z od 6 do 8 cyfr i ustalasz go samodzielnie. Logujesz się nim do aplikacji oraz zatwierdzasz operacje.
ważne
Nie podawaj nikomu swojego PIN-u do aplikacji i pamiętaj, że pracownicy banku nigdy nie poproszą Cię o PIN.
Ustaw inny PIN do aplikacji niż np. do karty czy odblokowania telefonu.
Nigdy nie wpisuj PIN-u na stronach internetowych (w przeglądarce).
Podczas podawania PIN-u zadbaj o to, aby nie podejrzała go inna osoba (szczególnie w miejscu publicznym).
dane biometryczne
Dane biometryczne to Twoje unikalne cechy, niemal niemożliwe do podrobienia przez cyberprzestępców. Do aplikacji mobilnej możesz zalogować się: odciskiem palca lub skanem twarzy.
ważne
Nie dodawaj na swoim urządzeniu danych biometrycznych innych osób, bo mogą uzyskać dostęp do Twojego konta.
PIN
PIN to kod, który skład się z od 6 do 8 cyfr i ustalasz go samodzielnie. Logujesz się nim do aplikacji oraz zatwierdzasz operacje.
ważne
Nie podawaj nikomu swojego PIN-u do aplikacji i pamiętaj, że pracownicy banku nigdy nie poproszą Cię o PIN.
Ustaw inny PIN do aplikacji niż np. do karty czy odblokowania telefonu.
Nigdy nie wpisuj PIN-u na stronach internetowych (w przeglądarce).
Podczas podawania PIN-u zadbaj o to, aby nie podejrzała go inna osoba (szczególnie w miejscu publicznym).
dane biometryczne
Dane biometryczne to Twoje unikalne cechy, niemal niemożliwe do podrobienia przez cyberprzestępców. Do aplikacji mobilnej możesz zalogować się: odciskiem palca lub skanem twarzy.
ważne
Nie dodawaj na swoim urządzeniu danych biometrycznych innych osób, bo mogą uzyskać dostęp do Twojego konta.
PIN
PIN to kod, który skład się z od 6 do 8 cyfr i ustalasz go samodzielnie. Logujesz się nim do aplikacji oraz zatwierdzasz operacje.
ważne
Nie podawaj nikomu swojego PIN-u do aplikacji i pamiętaj, że pracownicy banku nigdy nie poproszą Cię o PIN.
Ustaw inny PIN do aplikacji niż np. do karty czy odblokowania telefonu.
Nigdy nie wpisuj PIN-u na stronach internetowych (w przeglądarce).
Podczas podawania PIN-u zadbaj o to, aby nie podejrzała go inna osoba (szczególnie w miejscu publicznym).
dane biometryczne
Dane biometryczne to Twoje unikalne cechy, niemal niemożliwe do podrobienia przez cyberprzestępców. Do aplikacji mobilnej możesz zalogować się: odciskiem palca lub skanem twarzy.
ważne
Nie dodawaj na swoim urządzeniu danych biometrycznych innych osób, bo mogą uzyskać dostęp do Twojego konta.
bezpieczne metody zatwierdzania operacji
W mBank CompanyMobile operacje możesz zatwierdzać mobilną autoryzacją.
Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.
zginął Ci telefon lub token?
Sprawdź, co zrobić, jeśli zgubisz telefon lub token, którym potwierdzasz dyspozycje lub ktoś go ukradł.
Zadzwoń do Centrum klienta (w godzinach 8-18):
801 273 273 (z telefonów stacjonarnych, opłata za jeden impuls niezależnie od czasu rozmowy) lub
22 6 273 273 (z telefonów komórkowych oraz połączenia międzynarodowe, opłata zgodnie z taryfą operatora).
bezpieczeństwo telefonu
Przeczytaj, jak bezpiecznie korzystać z urządzenia, na którym masz zainstalowaną aplikację mobilną.
zawsze blokuj ekran telefonu – dzięki temu nieuprawnione osoby nie będą miały do niego dostępu
korzystaj z programu antywirusowego – ochroni Cię to przed złośliwym oprogramowaniem
aktualizuj system Android/IOS do najnowszej wersji
nie klikaj w linki z wiadomości SMS lub e-mail, jeśli nie masz pewności, że pochodzą z bezpiecznego i zaufanego źródła
nie loguj się do banku, gdy korzystasz z publicznej lub niezabezpieczonej sieci Wi-Fi
aplikacje na telefon pobieraj tylko z zaufanych źródeł
lista oficjalnych aplikacji
mBank
CompanyMobile
mBank Junior
mBank Giełda
mDM for Phone
mBank Token
mBank
CompanyMobile
mBank Junior
mBank Giełda
mDM for Phone
mBank Token
mBank
CompanyMobile
mBank Junior
mBank Giełda
mDM for Phone
mBank Token
To nie jest oferta. Pamiętaj, że mBank udostępnia aplikację tylko za pomocą autoryzowanych sklepów – App Store (iOS - Apple), Google Play (Android), AppGallery dla telefonów Huawei. Do pobrania oraz aktualizacji aplikacji używaj zawsze tych sklepów, ponieważ znajdujące się tam programy są cyfrowo podpisane i przechodzą proces weryfikacji, a więc gwarantują Ci bezpieczeństwo. Nigdy nie pobieraj aplikacji z niezaufanych źródeł! Nową aplikację możesz pobrać jeśli Twoje urządzenie ma systemem operacyjny w wersji minimum Android 7.0 lub iOS 15.0 (lub nowsze). Zapoznaj się z polityka prywatności aplikacji mobilnych.