bezpieczna bankowość internetowa
jak bezpiecznie zalogować się na konto
jak bezpiecznie korzystać z bankowości na komputerze
przestrzegaj zasad bezpieczeństwa
nie loguj się do banku z publicznie dostępnych sieci Wi-Fi
pamiętaj, aby się wylogować z serwisu, gdy odchodzisz od komputera
regularnie aktualizuj oprogramowanie komputera oraz korzystaj z programu antywirusowego
nie używaj wyszukiwarek internetowych (Google, Yahoo, Bing i inne), aby wejść na stronę logowania – znalezione odpowiedzi mogą odsyłać do nieprawidłowych lub fałszywych stron
adres strony banku zawsze wpisuj w przeglądarce internetowej (na samej górze w pasku przeglądarki)
chroń swoje dane
nigdy nie udostępniaj innym osobom swojego identyfikatora (ID klienta) ani hasła do konta, nie rób tego także wtedy, gdy nie masz pewności, czy jesteś na stronie mBanku (np. otrzymujesz link do strony logowania na maila, przez SMS lub komunikator)
upewnij się, że nikt nie widzi Twojego identyfikatora i hasła, kiedy je wpisujesz
nie zapisuj nigdzie haseł (hasła do serwisu, PIN-u do aplikacji mobilnej czy telekodu)
stosuj bezpieczne hasła
przestrzegaj zasad bezpieczeństwa
nie loguj się do banku z publicznie dostępnych sieci Wi-Fi
pamiętaj, aby się wylogować z serwisu, gdy odchodzisz od komputera
regularnie aktualizuj oprogramowanie komputera oraz korzystaj z programu antywirusowego
nie używaj wyszukiwarek internetowych (Google, Yahoo, Bing i inne), aby wejść na stronę logowania – znalezione odpowiedzi mogą odsyłać do nieprawidłowych lub fałszywych stron
adres strony banku zawsze wpisuj w przeglądarce internetowej (na samej górze w pasku przeglądarki)
chroń swoje dane
nigdy nie udostępniaj innym osobom swojego identyfikatora (ID klienta) ani hasła do konta, nie rób tego także wtedy, gdy nie masz pewności, czy jesteś na stronie mBanku (np. otrzymujesz link do strony logowania na maila, przez SMS lub komunikator)
upewnij się, że nikt nie widzi Twojego identyfikatora i hasła, kiedy je wpisujesz
nie zapisuj nigdzie haseł (hasła do serwisu, PIN-u do aplikacji mobilnej czy telekodu)
stosuj bezpieczne hasła
przestrzegaj zasad bezpieczeństwa
nie loguj się do banku z publicznie dostępnych sieci Wi-Fi
pamiętaj, aby się wylogować z serwisu, gdy odchodzisz od komputera
regularnie aktualizuj oprogramowanie komputera oraz korzystaj z programu antywirusowego
nie używaj wyszukiwarek internetowych (Google, Yahoo, Bing i inne), aby wejść na stronę logowania – znalezione odpowiedzi mogą odsyłać do nieprawidłowych lub fałszywych stron
adres strony banku zawsze wpisuj w przeglądarce internetowej (na samej górze w pasku przeglądarki)
chroń swoje dane
nigdy nie udostępniaj innym osobom swojego identyfikatora (ID klienta) ani hasła do konta, nie rób tego także wtedy, gdy nie masz pewności, czy jesteś na stronie mBanku (np. otrzymujesz link do strony logowania na maila, przez SMS lub komunikator)
upewnij się, że nikt nie widzi Twojego identyfikatora i hasła, kiedy je wpisujesz
nie zapisuj nigdzie haseł (hasła do serwisu, PIN-u do aplikacji mobilnej czy telekodu)
stosuj bezpieczne hasła
jak rozpoznać prawdziwą stronę mBanku
upewnij się, że adres strony zaczyna się od https://
sprawdź, czy w przeglądarce wyświetla się prawidłowy adres:
- klienci indywidualni: https://www.mbank.pl/indywidualny/
- klienci firmowi: https://www.mbank.pl/firmy
- klienci private banking: https://www.mbank.pl/private-banking
- klienci korporacyjni: https://www.mbank.pl/msp-korporacje/sprawdź, czy w oknie przeglądarki przed adresem strony znajduje się ikona potwierdzająca, że połączenie jest szyfrowane:
- w przeglądarce Chrome jest to znak „tune” (kliknij go – jeśli pojawi się komunikat Połączenie jest bezpieczne z widoczną kłódką, to oznacza, że połączenie jest szyfrowane)
- w przeglądarkach innych niż Chrome – jest to znak kłódkijeżeli masz wątpliwości czy adres logowania jest prawdziwy, sprawdź go z pomocą CyberRescue
upewnij się, czy certyfikat bezpieczeństwa jest prawidłowy – certyfikat powinien być wystawiony dla mBanku
upewnij się, że w adresie strony nie ma, np. literówek
Oszuści bardzo często wprowadzają zmiany w adresie trudne do zauważenia, np.
zamiast „a” stosują znaki „á”
„r” i „n” zestawiają razem, by wyglądało jak „m”
zmieniają kolejność liter, np. zamiast „mBank” jest „mBnak”
korzystanie z kodów QR:
Wskazówki dotyczące bezpiecznego korzystania z kodów QR:
w ustawieniach Twojego urządzenia włącz opcję wyświetlania adresu strony przed przejściem na nią - dzięki temu będziesz mieć kontrolę nad tym, jaką stronę otwierasz
dokładnie sprawdź, czy strona z kodem QR jest prawdziwa
zwróć uwagę na adres strony, który pojawia się po zeskanowaniu kodu, jeśli zobaczysz, że link jest skrócony, nie otwieraj go
zanim zeskanujesz kod QR na plakacie lub tablicy w przestrzeni publicznej, przyjrzyj mu się dokładnie, aby upewnić się, że nie został naklejony inny kod QR,
kody QR, podobnie jak kody kreskowe, mogą też zawierać cenne lub poufne informacje, dlatego nigdy nie publikuj w mediach społecznościowych zdjęć jakichkolwiek osobistych dokumentów, zawierających takie kody
jeśli masz wątpliwość, czy QR kod przeniósł Cię na stronę oficjalnego sklepu, nie pobieraj aplikacji z takiej strony.
ważne
W mBanku nie wysyłamy kodów QR SMS-em lub mailem.
dbamy o bezpieczeństwo naszych stron oraz umieszczamy na nich tylko sprawdzone kody QR
Pamiętaj! Skanowanie kodów QR z nieznanych lub niezaufanych źródeł nie jest bezpieczne. Może prowadzić do otwarcia fałszywej strony, wyłudzającej Twoje poufne dane lub infekującej Twoje urządzenie złośliwym oprogramowaniem bądź aplikacją. W ten sposób możesz umożliwić przestępcom dostęp do Twojego rachunku bankowego i kradzież Twoich pieniędzy. Zachowaj ostrożność, gdy korzystasz z kodów QR dostępnych w przestrzeni publicznej i takich, które dostaniesz, np. na komunikatorze, w mailu, czy SMS-ie. Jeśli nie masz pewności, czy kod QR jest bezpieczny i pochodzi z zaufanego źródła, nie skanuj go.
pytania i odpowiedzi
To nie jest oferta. Szczegóły dotyczące usługi CyberRescue zawiera „Regulamin świadczenia usługi CyberRescue” dostępny na https://www.mBank.pl/pdf/ind/uslugi/regulamin-swiadczenia-uslugi-cyberrescue.pdf. Podmiotem świadczącym Usługę CyberRescue jest CyberRescue Sp. z o.o.. z siedzibą w Warszawie. W celu zawarcia Umowy konieczne są akceptacja i złożenie Wniosku za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej Banku lub w drodze telefonicznej za pośrednictwem Banku. W celu zawarcia i wykonania Umowy niezbędne jest podanie przez Klienta danych w zakresie określonym w Polityce Prywatności.
Warunkiem zawarcia umowy jest:
-akceptacja wymaganych przez bank oświadczeń Klienta oraz wyrażenie przez Klienta zgody na ujawnienie przez bank na rzecz CyberRescue Sp. z o.o. informacji o kliencie, w tym również informacji objętych tajemnicą bankową;
-zapoznanie się z niniejszym Regulaminem oraz jego akceptacja.
Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, objętych tym materiałem, znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek