bezpieczna bankowość internetowa

jak bezpiecznie się zalogować

jak bezpiecznie korzystać z bankowości na komputerze

przestrzegaj zasad bezpieczeństwa

  • nie loguj się do banku z publicznie dostępnych sieci Wi-Fi 

  • pamiętaj, aby się wylogować z serwisu, gdy odchodzisz od komputera 

  • regularnie aktualizuj oprogramowanie komputera oraz korzystaj z programu antywirusowego 

  • nie używaj wyszukiwarek internetowych (Google, Yahoo, Bing i inne), aby wejść na stronę logowania – znalezione odpowiedzi mogą odsyłać do nieprawidłowych lub fałszywych stron 

  • adres strony banku zawsze wpisuj w przeglądarce internetowej (na samej górze w pasku przeglądarki) 

chroń swoje dane

  • nigdy nie udostępniaj innym osobom swojego identyfikatora (ID klienta) ani hasła do konta, nie rób tego także wtedy, gdy nie masz pewności, czy jesteś na stronie mBanku (np. otrzymujesz link do strony logowania na maila, przez SMS lub komunikator) 

  • upewnij się, że nikt nie widzi Twojego identyfikatora i hasła, kiedy je wpisujesz 

  • nie zapisuj nigdzie haseł (np. PIN-u do aplikacji mobilnej) 

  • stosuj bezpieczne hasła 

przestrzegaj zasad bezpieczeństwa

  • nie loguj się do banku z publicznie dostępnych sieci Wi-Fi 

  • pamiętaj, aby się wylogować z serwisu, gdy odchodzisz od komputera 

  • regularnie aktualizuj oprogramowanie komputera oraz korzystaj z programu antywirusowego 

  • nie używaj wyszukiwarek internetowych (Google, Yahoo, Bing i inne), aby wejść na stronę logowania – znalezione odpowiedzi mogą odsyłać do nieprawidłowych lub fałszywych stron 

  • adres strony banku zawsze wpisuj w przeglądarce internetowej (na samej górze w pasku przeglądarki) 

chroń swoje dane

  • nigdy nie udostępniaj innym osobom swojego identyfikatora (ID klienta) ani hasła do konta, nie rób tego także wtedy, gdy nie masz pewności, czy jesteś na stronie mBanku (np. otrzymujesz link do strony logowania na maila, przez SMS lub komunikator) 

  • upewnij się, że nikt nie widzi Twojego identyfikatora i hasła, kiedy je wpisujesz 

  • nie zapisuj nigdzie haseł (np. PIN-u do aplikacji mobilnej) 

  • stosuj bezpieczne hasła 

przestrzegaj zasad bezpieczeństwa

  • nie loguj się do banku z publicznie dostępnych sieci Wi-Fi 

  • pamiętaj, aby się wylogować z serwisu, gdy odchodzisz od komputera 

  • regularnie aktualizuj oprogramowanie komputera oraz korzystaj z programu antywirusowego 

  • nie używaj wyszukiwarek internetowych (Google, Yahoo, Bing i inne), aby wejść na stronę logowania – znalezione odpowiedzi mogą odsyłać do nieprawidłowych lub fałszywych stron 

  • adres strony banku zawsze wpisuj w przeglądarce internetowej (na samej górze w pasku przeglądarki) 

chroń swoje dane

  • nigdy nie udostępniaj innym osobom swojego identyfikatora (ID klienta) ani hasła do konta, nie rób tego także wtedy, gdy nie masz pewności, czy jesteś na stronie mBanku (np. otrzymujesz link do strony logowania na maila, przez SMS lub komunikator) 

  • upewnij się, że nikt nie widzi Twojego identyfikatora i hasła, kiedy je wpisujesz 

  • nie zapisuj nigdzie haseł (np. PIN-u do aplikacji mobilnej) 

  • stosuj bezpieczne hasła 

jak rozpoznać prawdziwą stronę mBanku

  • upewnij się, że adres strony zaczyna się od https://

  • sprawdź, czy w przeglądarce wyświetla się prawidłowy adres:
    klienci indywidualni: https://www.mbank.pl/indywidualny/
    - klienci firmowi: https://www.mbank.pl/firmy
    - klienci private banking: https://www.mbank.pl/private-banking
    - klienci korporacyjni: https://www.mbank.pl/msp-korporacje/

  • sprawdź, czy w oknie przeglądarki przed adresem strony znajduje się ikona potwierdzająca, że połączenie jest szyfrowane:
    - w przeglądarce Chrome jest to znak „tune” (kliknij go – jeśli pojawi się komunikat Połączenie jest bezpieczne z widoczną kłódką, to oznacza, że połączenie jest szyfrowane)
    - w przeglądarkach innych niż Chrome – jest to znak kłódki

  • upewnij się, czy certyfikat bezpieczeństwa jest prawidłowy – certyfikat powinien być wystawiony dla mBanku

  • upewnij się, że w adresie strony nie ma, np. literówek

wskazówka
Oszuści bardzo często wprowadzają zmiany w adresie trudne do zauważenia, np.

  • zamiast „a” stosują znaki „á”

  • „r” i „n” zestawiają razem, by wyglądało jak „m”

  • zmieniają kolejność liter, np. zamiast „mBank” jest „mBnak”

korzystanie z kodów QR:

Wskazówki dotyczące bezpiecznego korzystania z kodów QR:

  • w ustawieniach Twojego urządzenia włącz opcję wyświetlania adresu strony przed przejściem na nią - dzięki temu będziesz mieć kontrolę nad tym, jaką stronę otwierasz

  • dokładnie sprawdź, czy strona z kodem QR jest prawdziwa

  • zwróć uwagę na adres strony, który pojawia się po zeskanowaniu kodu, jeśli zobaczysz, że link jest skrócony, nie otwieraj go

  • zanim zeskanujesz kod QR na plakacie lub tablicy w przestrzeni publicznej, przyjrzyj mu się dokładnie, aby upewnić się, że nie został naklejony inny kod QR,

  • kody QR, podobnie jak kody kreskowe, mogą też zawierać cenne lub poufne informacje, dlatego nigdy nie publikuj w mediach społecznościowych zdjęć jakichkolwiek osobistych dokumentów, zawierających takie kody

  • jeśli masz wątpliwość, czy QR kod przeniósł Cię na stronę oficjalnego sklepu, nie pobieraj aplikacji z takiej strony

ważne 
W mBanku nie wysyłamy kodów QR SMS-em lub mailem.

  • dbamy o bezpieczeństwo naszych stron oraz umieszczamy na nich tylko sprawdzone kody QR

Pamiętaj! Skanowanie kodów QR z nieznanych lub niezaufanych źródeł nie jest bezpieczne. Może prowadzić do otwarcia fałszywej strony, wyłudzającej Twoje poufne dane lub infekującej Twoje urządzenie złośliwym oprogramowaniem bądź aplikacją. W ten sposób możesz umożliwić przestępcom dostęp do Twojego rachunku bankowego i kradzież Twoich pieniędzy. Zachowaj ostrożność, gdy korzystasz z kodów QR dostępnych w przestrzeni publicznej i takich, które dostaniesz, np. na komunikatorze, w mailu, czy SMS-ie. Jeśli nie masz pewności, czy kod QR jest bezpieczny i pochodzi z zaufanego źródła, nie skanuj go.

pytania i odpowiedzi

wyniki wyszukiwania