Na co zwrócić uwagę przy wyborze sklepu internetowego?
- sprawdzaj wiarygodność sklepu – jeśli coś wzbudzi Twoje wątpliwości, wstrzymaj się z zakupem
- zwróć uwagę, czy cena nie jest podejrzanie niska – zwłaszcza jeśli ofertę znajdziesz w mediach społecznościowych. Jeśli jest znacznie niższa niż w innych sklepach, to może być oszustwo. Bardzo często zbyt atrakcyjna cena jest pierwszym sygnałem, że sklep nie jest prawdziwy i oferta została wystawiona przez oszusta
- sprawdź, jakie formy płatności są dostępne – jeśli jedynym sposobem jest bezpośredni przelew na konto, a inne formy płatności (np. BLIK, mTransfer) są niedostępne lub nie działają, zachowaj ostrożność. Wiarygodne sklepy zwykle mają kilka rodzajów płatności do wyboru
- sprawdź, czy możesz skontaktować się ze sprzedającym, czy na stronie sklepu są podane dane kontaktowe inne niż sam formularz kontaktowy oraz czy regulamin jest łatwo dostępny i zawiera dane adresowe sklepu
- poszukaj opinii o sklepie na niezależnych stronach lub wśród znajomych – brak opinii lub negatywne opinie o sklepie mogą świadczyć o tym, że masz do czynienia z fałszywym sklepem
- sprawdź dane rejestrowe sklepu – znajdziesz je w ogólnodostępnych bazach (np. KRS, CEiDG), upewnij się, że pokrywają się z danymi podanymi przez sklep
Jak bezpiecznie płacić za zakupy w sklepach internetowych?
nie loguj się do banku z linków podsyłanych przez kupujących lub sprzedających w mailach, SMS-ach lub na komunikatorach. Zawsze wpisuj adres strony banku ręcznie w przeglądarce internetowej
uważnie czytaj powiadomienia i SMS-y dotyczące potwierdzenia płatności. Treść powiadomienia, czyli rodzaj operacji, numer karty i kwota muszą zgadzać się z danymi operacji zleconej przez Ciebie
w przypadku płatności kartą, dostosuj limity na karcie do kwoty Twoich zakupów
korzystaj z eKarty przeznaczonej do zakupów online. Kartę wystarczy doładować potrzebną kwotą tuż przed transakcją. Nawet jeśli nieuczciwy sklep będzie próbował pobrać większą kwotę z karty, nie będzie to możliwe
zamów kartę bez plastiku, którą od razu możesz zapłacić za zakupy i w razie konieczności szybko zastrzec
płać BLIKIEM – każdą transakcję zatwierdzasz oddzielnym kodem w aplikacji. Pamiętaj, nie udostępniaj kodu do płatności innym osobom
Pamiętaj!
Gdy sprzedajesz w internecie:
- nigdy nie wysyłaj towaru, zanim nie otrzymasz wpłaty na Twoje konto bankowe
- nie klikaj w linki, które np. mają pomóc kupującemu szybciej dostarczyć jego wpłatę
- nie podawaj nikomu danych swojej karty ani haseł do konta
Nota prawna
To nie jest oferta. Ubezpieczycielem jest UNIQA TU S.A. z siedzibą w Warszawie. mBank S.A. jest agentem ubezpieczeniowym wpisanym do Rejestru Pośredników Ubezpieczeniowych pod numerem 11124813/A. Promocja „Kupuj z głową” trwa od 22.03.2023 r., do 30.06.2023 r. W promocji możesz uczestniczyć, jeśli jesteś klientem mBanku, w czasie trwania promocji kupisz ubezpieczenie Bezpieczne płatności i zakupy online, na wniosku wpiszesz kod o treści ZAKUPY, nie skorzystasz z przysługującego prawa do odstąpienia od umowy w ciągu 30 dni od jej zawarcia. Jeśli spełnisz warunki promocji otrzymasz zwrot 50% 2-giej, 3-ciej, 4-tej i 5-tej składki za ubezpieczenie. Regulamin promocji oraz wszystkie informacje o Ubezpieczeniu Bezpieczne płatności i zakupy on-line w tym OWU, znajdziesz na https://www.mbank.pl/indywidualny/ubezpieczenia/bezpieczne-platnosci-i-zakupy-online/
Szczegółowe informacje, w tym warunki naliczania opłat za eKartę oraz eKartę wirtualną określone są w Taryfie prowizji i opłat bankowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., Tabelach stóp procentowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., Regulamin kart debetowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. dostępnych na www.mBank.pl/indywidualny/karty/karty-debetowe/ekarta/
Walutą rozliczeniową jest PLN. Transakcje w euro dla eKarty EURO i eKarty wirtualnej EURO oraz dolar amerykański dla eKarty USD i eKarty wirtualnej USD w dalszym ciągu pozostaną bez dodatkowych opłat za przewalutowanie. Przewalutowanie dla pozostałych walut zgodnie z Taryfą.
Szczegółowe informacje dotyczące usług płatniczych oraz systemu płatności BLIK znajdują się w Regulaminie rachunków dla osób fizycznych i klientów Private Banking w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. dostępnym na: https://www.mbank.pl/pomoc/dokumenty/oferta-indywidualna/konta/konta/regulamin/ oraz w Regulaminie usług płatniczych dla osób fizycznych i klientów Private Banking w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. dostępnym na stronie https://www.mbank.pl/pomoc/dokumenty/oferta-indywidualna/konta/uslugi-platnicze/regulamin/
Kopiowanie kodu BLIK dostępne jest w aplikacji od wersji 3.34
Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek.