Rachunek w mBanku można otworzyć na trzy sposoby:
- klikając "Złóż wniosek" na stronie internetowej
- dzwoniąc do Operatora mLinii (801 300 800 lub 42 6300 800)
- udając się do punktu naziemnego mBanku
Rachunek w mBanku można otworzyć na trzy sposoby:
By zamknąć rachunek w mBanku należy zadzwonić na mLinię. Jeśli zamierzasz zamknąć jeden z wielu rachunków, które posiadasz w mBanku, wystarczy dyspozycja ustna przekazana operatorowi. Jeśli zamykasz swój jedyny rachunek lub wszystkie, wówczas koniecznym jest pisemne wypowiedzenie umowy.
Wyciągi drogą elektroniczną oraz papierową wysyłane są do klientów raz w miesiącu.
Jeżeli jednak nie wykonałeś w danym miesiącu żadnej operacji na rachunku i jego saldo nie uległo zmianie, nie otrzymasz w tym miesiącu wyciągu.
mBank przesyła wyciągi tylko wówczas, gdy nastąpi zmiana stanu rachunku (rachunków).
Jest to zgodne z zapisami w umowie.
mBiznes konto Start możesz przekształcić w jedno z trzech konto firmowych:
Jeżeli samodzielnie nie wybierzesz jednego z tych kont, mBiznes konto Start samoistnie przekształci się po 12 miesiącach w odpłatne mBiznes konto Komfort.
Wszystkie przelewy z rachunku bieżącego do ZUS i US są za darmo w kanale Internet.
Po otwarciu rachunku firmowego możesz skorzystać z bezpłatnej aktualizacji swojego wpisu w rejestrze CEIDG.
W celu aktualizacji numeru rachunku bankowego należy wypełnić pozycję 28 w formularzu CEIDG-1. wypełniając formularz należy podać wszystkie rachunki bankowe związane z prowadzoną działalnością gospodarczą.
Przedsiębiorca musi uzupełnić następujące dane:
Jeśli przedsiębiorca złoży formularz, to o aktualizacji dowiedzą się również inne organy: urząd skarbowy, GUS, a także ZUS.
Na wskazany rachunek będą dokonywane między innymi ewentualne zwroty nadpłaty podatku dochodowego.
W mBanku możesz posiadać tylko jeden rachunek firmowy, zwany rachunkiem bieżącym. Do wybranego mBiznes konta, niezależnie czy jest to mBiznes konto Start, Standard, Komfort, czy Premium, możesz posiadać do 50 rachunków pomocniczych włącznie.
Nasza oferta skierowana jest do:
Zmianę danych Twojej firmy możesz dokonać poprzez złożenie wniosku w serwisie transakcyjnym. W celu zminimalizowania formalności, wniosek zawiera pełny katalog danych firmy przeznaczonych do zmiany.
Aby dokonać aktualizacji danych wystarczy po zalogowaniu do serwisu transakcyjnego mBanku wybrać: Pomoc → Załatw swoje sprawy → Zmień dane.
W przypadku zmiany nazwy firmy, siedziby firmy, numeru REGON, numeru KRS, bank samodzielnie weryfikuje ich poprawność we właściwych rejestrach internetowych (CEIDG/KRS). Po pozytywnej weryfikacji, aktualizacja w systemie mBanku nastąpi maksymalnie następnego dnia roboczego.
Aktualizacja pozostałych danych firmy poprzez serwis transakcyjny odbywa się w czasie rzeczywistym.
Analogicznie, powyższe zmiany możesz dokonać również za pośrednictwem mLini, w tym numer telefonu firmy.
Na rachunku mBiznes plus zostały wprowadzone kwoty progowe. Im wyższa kwota oszczędności, tym większe oprocentowanie. Pozostałe rachunki posiadają oprocentowanie, które nie jest uzależnione od kwoty.
mBank nie wymaga deklaracji minimalnych dochodów i nie uzależnia od nich otworzenia rachunku. WmBanku nie ma również obowiązku dokonywania regularnych wpłat na rachunek.
Potwierdzenie przelewu możesz wydrukować dla operacji już zrealizowanej. W tym celu wejdź do historii i kliknij na szczegóły wybranej operacji.
IBAN (International Bank Account Number) - to międzynarodowy standard numeracji rachunków bankowych obowiązujący na terenie UE oraz w Islandii, Lichtensteinu i Norwegii. Numer IBAN wprowadzony został na mocy regulacji 2560/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady o płatnościach transgranicznych z dnia 19 grudnia 2001 roku.
Zlecając przelew do beneficjenta w krajach Unii Europejskiej, Islandii, Lichtensteinu lub Norwegii (tzw. płatności transgraniczne) należy podawać numer rachunku beneficjenta w formacie zgodnym ze standardem IBAN oraz kod BIC banku beneficjenta. W przypadku braku tych danych, zleceniodawca zostaje obciążony kosztami związanymi z koniecznością podjęcia dodatkowych czynności przez bank beneficjenta.
Zamiana waluty obcej na złotówki następuje po kursie kupna mBanku z dnia „daty waluty” podanej na przelewie z banku zagranicznego i z tą samą datą pieniądze trafiają na Twój rachunek. Zasada ta nie dotyczy przelewów, które dotrą do mBanku później niż wskazana „data waluty”. Wówczas przeliczenie nastąpi po kursie kupna z dnia wpływu przelewu do mBanku, a pieniądze trafiają na Twój rachunek tego samego dnia.
Etapy zawarcia umowy w formie elektronicznej, w której Twoją tożsamość potwierdzi doradca |
|
Składasz Wniosek |
Wniosek składasz na naszej stronie internetowej. Możesz to zrobić samodzielnie lub razem z naszym doradcą.
Wraz z Wnioskiem składasz nam ofertę zawarcia Umowy. To oświadczenie składa się z dwóch powiązanych ze sobą ofert, które dotyczą:
|
Sprawdzamy Twoją tożsamość |
Zanim przystąpimy analizy Wniosku, musimy potwierdzić Twoją tożsamość. Zrobimy to przez naszego doradcę.
Możemy poprosić o dokument tożsamości oraz inne dokumenty potwierdzające prawdziwość danych, które przekazałeś. |
Podpisujemy/akceptujemy Umowę |
Złożenie Wniosku i zarazem złożenie oferty zawarcia Umowy zatwierdzasz hasłem jednorazowym, które otrzymasz od nas smsem.
Jeśli podasz:
będziemy mogli przerwać proces składania Wniosku i zawarcia Umowy.
O tym, czy przyjęliśmy Twoją ofertę zawarcia Umowy poinformujemy Cię e-mailem po potwierdzeniu Twojej tożsamości.
Po zawarciu Umowy otrzymasz ją w formie elektronicznej wraz z Potwierdzeniem otwarcia Rachunku.
Umowę zawieramy w języku polskim. Jej pełna nazwa to Umowa o prowadzenie bankowych rachunków dla firm. |
Etapy zawarcia umowy w formie elektronicznej w serwisie transakcyjnym |
|
Składasz Wniosek |
Wniosek składasz na naszej stronie internetowej, w serwisie transakcyjnym lub BOK.
Dokumenty, które są integralną częścią Umowy udostępnimy Ci w formie plików pdf:
|
Sprawdzamy Twoją tożsamość |
Zanim złożysz Wniosek, potwierdzimy Twoją tożsamość.
Zrobimy to w taki sam sposób w jaki sprawdzamy ją, gdy chcesz złożyć dyspozycję dotyczącą Rachunku (np. wykonać przelew). |
Podpisujemy/akceptujemy Umowę |
Jeśli zaakceptujemy Twój Wniosek przesyłamy Umowę za pośrednictwem serwisu transakcyjnego.
Umowę zatwierdzasz:
Zawarcie Umowy wspólnej następuje z chwilą jej akceptacji przez ostatniego z Posiadaczy Rachunku.
Jeśli podasz:
będziemy mogli zablokować ten kanał dostępu lub przerwać proces zawarcia Umowy.
Po zawarciu Umowy otrzymasz od nas, w formie elektronicznej Potwierdzenie zawarcia Umowy wraz z Potwierdzeniem otwarcia Rachunku.
Umowę zawieramy w języku polskim. Jej pełna nazwa to Umowa o prowadzenie bankowych rachunków dla firm. |