Zanim złożysz wniosek:
- sprawdź, czy liczba pracowników, których zgłosiłeś do ZUS jest zgodna z rzeczywistością,
- sprawdź, czy opłaciłeś podatki i składki na ubezpieczenie społeczne,
- porównaj obrót miesięczny po 1.02.2020 r. do poprzednich miesięcy i analogicznych miesięcy w 2019 roku. Wybierz, który scenariusz jest dla Ciebie korzystniejszy. Możesz skorzystać z naszego kalkulatora
- Upewnij się, że miesiąc obrachunkowy, który wskazujesz we wniosku, jest zamknięty w urzędzie skarbowym. Jeśli jesteś vatowcem sprawdź, czy minęły:
- 4 dni kalendarzowe od przesłania deklaracji VAT – jeśli rozliczasz się miesięcznie
- 7 dni kalendarzowych od złożenia JPK_VAT – jeśli rozliczasz się kwartalnie
Pamiętaj, jeśli złożysz wniosek o subwencję zbyt wcześnie, PFR może go odrzucić (wniosek musi się przetworzyć w rejestrach publicznych)
Jak złożysz wniosek?
Po prostu kliknij przycisk Złóż wniosek lub zaloguj się do serwisu transakcyjnego, następnie wybierz zakładkę Pasaż -> Market -> Usługi. Decyzję otrzymasz w serwisie transakcyjnym.
O czym musisz pamiętać?
- Zanim złożysz wniosek, upewnij się, czy dane Twojej firmy w ZUS i US są aktualne. PFR może odrzucić Twój wniosek lub przyznać niższą subwencję, jeśli dane nie będą poprawne.
- Jeśli PFR odrzuci Twój wniosek – możesz złożyć go ponownie. Natomiast, gdy otrzymasz niższą subwencję niż ta, o którą wnioskowałeś – będziesz mógł odwołać się od tej decyzji. Poinformujemy Cię, kiedy wniosek o odwołanie będzie dostępny.
- Maksymalna kwota subwencji zależy od spadku przychodów oraz liczby zatrudnionych pracowników, którą podałeś we wniosku.
- Aby otrzymać subwencję, musisz mieć konto firmowe. Jeśli go nie masz, możesz je założyć tutaj.
- Sprawdź, czy Twoje dane w ZUS/KAS są poprawne.
- Odwołanie od decyzji PFR będziesz mógł złożyć w tym samym banku, w którym złożyłeś pierwszy wniosek.
- Gdy otrzymasz decyzję negatywną, możesz złożyć nowy wniosek – ale tylko w banku, w którym złożyłeś pierwszy wniosek.
PFR rozpatrzy wniosek i wyda jedną z decyzji:
- Decyzja pozytywna – otrzymasz całą kwotę subwencji, o którą wnioskowałeś. Subwencję otrzymasz przelewem na rachunek bankowy, który podałeś we wniosku. Przekażemy Ci decyzję PFR oraz umowę w serwisie transakcyjnym.
- Decyzja pozytywna – otrzymasz niższą kwotę subwencji niż ta, o którą wnioskowałeś. Subwencję otrzymasz przelewem na rachunek bankowy, który podałeś we wniosku. Możesz odwołać się od tej decyzji. Wcześniej zapoznaj się z przyczynami decyzji PFR i wyjaśnij je.
- Decyzja negatywna – PFR nie przyznał Ci subwencji, o którą wnioskowałeś. Możesz złożyć nowy wniosek o subwencję. Wcześniej zapoznaj się z przyczynami decyzji PFR i wyjaśnij je.
Uwaga! W inny sposób wyliczana jest liczba pracowników do określenia kategorii firmy (mikrofirma/MŚP), a w inny sposób do wyliczenia subwencji. Sprawdź, jak poprawnie wyliczyć te dane.
Mikrofirmy
Kwota wsparcia do 324 tys. zł
Status mikrofirmy: 31 grudnia 2019 r. zatrudniałeś i zatrudniasz co najmniej 1 pracownika oraz nie więcej niż 9 pracowników (z wyłączeniem właściciela). Roczny obrót Twojej firmy lub suma bilansowa nie przekraczają 2 mln EUR.
MŚP
Kwota wsparcia do 3,5 mln zł
Status MŚP: 31 grudnia 2019 r. zatrudniałeś do 249 pracowników (z wyłączeniem właściciela), a Twój roczny obrót nie przekracza 50 mln EUR lub suma bilansowa nie przekracza 43 mln EUR; przy czym nie posiadałeś statusu mikrofirmy;
Program Tarcza Finansowa PFR jest finansowany i realizowany przez Polski Fundusz Rozwoju S.A.
Więcej informacji o programie znajdziesz tutaj.
Nota prawna
To nie jest oferta. Materiał ma charakter wyłącznie informacyjny i nie dotyczy produktów i usług mBanku S.A.
Wsparcia finansowego (subwencji finansowej) w ramach Programu Tarcza Finansowa PFR udziela Polski Fundusz Rozwoju S.A. Zasady i warunki otrzymania oraz zwrotu wsparcia określa Polski Fundusz Rozwoju S.A.
mBank S.A. nie gwarantuje, że informacje zawarte w materiale są kompletne.