skorzystałeś z subwencji finansowej w ramach Tarczy PFR?

Sprawdź, jak wnioskować o umorzenie

jak przygotować się do wniosku o umorzenie?

rozliczenie subwencji - kroki

kobieta siedzi przed monitorem komputera

3

otrzymanie decyzji

5

spłata subwencji

jak złożyć wniosek o umorzenie?

1. Wniosek o umorzenie subwencji znajdziesz w naszym serwisie transakcyjnym 10 dni przed rocznicą wypłaty subwencji finansowej. Datę wpływu subwencji znajdziesz w historii konta firmowego w mBanku – w ten sposób już dziś możesz przewidzieć, kiedy Twój wniosek będzie gotowy do złożenia. Formularz wniosku będzie wstępnie uzupełniony przez PFR i dostępny wyłącznie do odczytu (aż do dnia, w którym przypada rocznica wypłaty subwencji). Otwórz formularz i zweryfikuj czy wszystko się zgadza w wypełnionych polach wniosku.

 

2. Od dnia, w którym przypada rocznica wypłaty subwencji finansowej przez kolejne 10 dni roboczych, formularz umorzenia subwencji będziesz mógł edytować, uzupełniać i zmieniać. Przejdź i sprawdź wszystkie pola, uzupełnij brakujące oraz w razie potrzeby skoryguj dane i oświadczenia.

 

3. Po sprawdzeniu wniosku wyświetlimy Ci do zatwierdzenia formularz oświadczenia o umorzeniu. Złożenie formularza i wniosku potwierdzimy mailem i w serwisie transakcyjnym w wiadomościach udostępnimy Ci zatwierdzony i podpisany przez Ciebie formularz oświadczenia o umorzeniu subwencji.

 

4. Po tym kroku, wniosek Twojej firmy o umorzenie subwencji przekażemy do PFR. W ciągu 10 dni roboczych PFR podejmie ostateczną decyzję o kwocie umorzenia.

 

5. O decyzji PFR powiadomimy Cię mailowo. W serwisie transakcyjnym w wiadomościach znajdziesz także formularz decyzji PFR. Wraz z tą decyzją otrzymasz harmonogram spłat pozostałej kwoty subwencji (jeśli umorzenie jest mniejsze niż 100% wypłaconej subwencji).

 

6. Może się zdarzyć, że PFR będzie potrzebował więcej niż 10 dni roboczych na wydanie decyzji o umorzeniu. W takim przypadku otrzymasz informację, że decyzja zostanie wydana później wraz powodem wstrzymania się PFR od wydania decyzji.

masz problem z wypełnieniem wniosku?

Skontaktuj się z infolinią księgową pod numerem 22 100 45 43, codziennie od 9-17

jak będzie przebiegać spłata pozostałej kwoty subwencji po umorzeniu?

  • Spłata pozostałej po umorzeniu kwoty subwencji będzie rozłożona na 24 nieoprocentowane raty.

  • Wraz z harmonogramem spłat otrzymasz indywidualny rachunek do spłaty subwencji.

  • Spłata rat subwencji będzie następować 25 dnia każdego miesiąca. Jeśli 25 dzień miesiąca przypadnie na dzień wolny, spłata nastąpi w następnym dniu roboczym.
    Uwaga! Nie będziemy pobierać automatycznie rat z Twojego rachunku bieżącego w mBanku. Musisz sam pamiętać o przelewaniu w odpowiednim terminie środków na spłatę raty lub dla wygody możesz zaplanować zlecenie stałe na cały okres spłaty.

  • Jeśli nie spłacisz raty w terminie będziemy zobowiązani naliczyć na rzecz PFR odsetki ustawowe.

  • Jeśli będziesz zalegać ze spłatą więcej niż dwóch rat subwencji, bank będzie zobowiązany przekazać Twoją subwencję do windykacji bezpośrednio do PFR.

  • W okresie spłaty subwencji będziesz mieć dostęp do aktualnego harmonogramu w naszym serwisie transakcyjnym.

  • W okresie spłaty subwencji zobowiązany jesteś do utrzymania rachunku bieżącego, na który otrzymałeś subwencję i z którego spłacasz nieumorzoną część subwencji.

obejrzyj

obejrzyj webinarium z ekspertami PFR na temat rozliczania i umarzania subwencji z Tarczy Finansowej PFR 1.0

Najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami PFR

Regulamin

Chcesz wiedzieć więcej? Zarezerwuj miejsce na szkoleniu PFR dotyczącym zasad rozliczania i umarzania subwencji. Spotkania odbywają się online, link do zapisów znajdziesz tutaj.

wyniki wyszukiwania