skorzystałeś z subwencji finansowej w ramach Tarczy PFR?
Sprawdź, jak wnioskować o umorzenie
jak przygotować się do wniosku o umorzenie?
rozliczenie subwencji - kroki
3otrzymanie decyzji
otrzymanie decyzji
5spłata subwencji
spłata subwencji
jak złożyć wniosek o umorzenie?
1. Wniosek o umorzenie subwencji znajdziesz w naszym serwisie transakcyjnym 10 dni przed rocznicą wypłaty subwencji finansowej. Datę wpływu subwencji znajdziesz w historii konta firmowego w mBanku – w ten sposób już dziś możesz przewidzieć, kiedy Twój wniosek będzie gotowy do złożenia. Formularz wniosku będzie wstępnie uzupełniony przez PFR i dostępny wyłącznie do odczytu (aż do dnia, w którym przypada rocznica wypłaty subwencji). Otwórz formularz i zweryfikuj czy wszystko się zgadza w wypełnionych polach wniosku.
2. Od dnia, w którym przypada rocznica wypłaty subwencji finansowej przez kolejne 10 dni roboczych, formularz umorzenia subwencji będziesz mógł edytować, uzupełniać i zmieniać. Przejdź i sprawdź wszystkie pola, uzupełnij brakujące oraz w razie potrzeby skoryguj dane i oświadczenia.
3. Po sprawdzeniu wniosku wyświetlimy Ci do zatwierdzenia formularz oświadczenia o umorzeniu. Złożenie formularza i wniosku potwierdzimy mailem i w serwisie transakcyjnym w wiadomościach udostępnimy Ci zatwierdzony i podpisany przez Ciebie formularz oświadczenia o umorzeniu subwencji.
4. Po tym kroku, wniosek Twojej firmy o umorzenie subwencji przekażemy do PFR. W ciągu 10 dni roboczych PFR podejmie ostateczną decyzję o kwocie umorzenia.
5. O decyzji PFR powiadomimy Cię mailowo. W serwisie transakcyjnym w wiadomościach znajdziesz także formularz decyzji PFR. Wraz z tą decyzją otrzymasz harmonogram spłat pozostałej kwoty subwencji (jeśli umorzenie jest mniejsze niż 100% wypłaconej subwencji).
6. Może się zdarzyć, że PFR będzie potrzebował więcej niż 10 dni roboczych na wydanie decyzji o umorzeniu. W takim przypadku otrzymasz informację, że decyzja zostanie wydana później wraz powodem wstrzymania się PFR od wydania decyzji.
masz problem z wypełnieniem wniosku?
Skontaktuj się z infolinią księgową pod numerem 22 100 45 43, codziennie od 9-17
jak będzie przebiegać spłata pozostałej kwoty subwencji po umorzeniu?
Spłata pozostałej po umorzeniu kwoty subwencji będzie rozłożona na 24 nieoprocentowane raty.
Wraz z harmonogramem spłat otrzymasz indywidualny rachunek do spłaty subwencji.
Spłata rat subwencji będzie następować 25 dnia każdego miesiąca. Jeśli 25 dzień miesiąca przypadnie na dzień wolny, spłata nastąpi w następnym dniu roboczym.
Uwaga! Nie będziemy pobierać automatycznie rat z Twojego rachunku bieżącego w mBanku. Musisz sam pamiętać o przelewaniu w odpowiednim terminie środków na spłatę raty lub dla wygody możesz zaplanować zlecenie stałe na cały okres spłaty.Jeśli nie spłacisz raty w terminie będziemy zobowiązani naliczyć na rzecz PFR odsetki ustawowe.
Jeśli będziesz zalegać ze spłatą więcej niż dwóch rat subwencji, bank będzie zobowiązany przekazać Twoją subwencję do windykacji bezpośrednio do PFR.
W okresie spłaty subwencji będziesz mieć dostęp do aktualnego harmonogramu w naszym serwisie transakcyjnym.
W okresie spłaty subwencji zobowiązany jesteś do utrzymania rachunku bieżącego, na który otrzymałeś subwencję i z którego spłacasz nieumorzoną część subwencji.

obejrzyj webinarium z ekspertami PFR na temat rozliczania i umarzania subwencji z Tarczy Finansowej PFR 1.0
Chcesz wiedzieć więcej? Zarezerwuj miejsce na szkoleniu PFR dotyczącym zasad rozliczania i umarzania subwencji. Spotkania odbywają się online, link do zapisów znajdziesz tutaj.