mKsięgowość uproszczona
Obsługa księgowa zdalnie lub lokalnie.

dlaczego warto
kto prowadzi
dostępne pakiety
jak zamówić
pytania i odpowiedzi
dokumenty
dlaczego warto
opieka księgowej lub księgowego blisko Twojej firmy lub obsługa on-line
zarządzanie finansami połączone z kontem firmowym
szybkie wystawianie faktur
wsparcie księgowej / księgowego w aktualizacji wiedzy o przepisach
podgląd bieżących zobowiązań podatkowych i wyniku finansowego firmy
kto może skorzystać z mKsięgowości uproszczonej
jednoosobowa działalność gospodarcza
spółka cywilna
spółka jawna
spółka partnerska

księgowość prowadzona przez profesjonalistów
Wszystkie biura księgowe należą do Ogólnopolskiej Sieci Certyfikowanych Biur Rachunkowych (OSCBR), która sprawdza jakość świadczonych usług księgowych. Sieć OSCBR liczy ponad 1000 biur rachunkowych w całej Polsce. Wszystkie biura mają wymagane ubezpieczenie OC.

marka godna zaufania
OSCBR już drugi rok z rzędu został zwycięzcą w kategorii wirtualna księgowość, która wyróżnia firmy oferujące najlepszy pakiet wsparcia księgowo-rozliczeniowego dla przedsiębiorców w rankingu Marka Godna Zaufania 2023 i 2024 My Company Polska.
opcje mKsięgowości
mKsięgowość Komfort
219 zł netto /miesiąc
obsługa księgowa
mOrganizer pakiet PODSTAWOWY
do 10 szt. dokumentów
mKsięgowość Premium
429 zł netto /miesiąc
obsługa księgowa
obsługa kontroli podatkowej
konsultacja księgowa
mOrganizer pakiet STANDARDOWY
do 40 szt. dokumentów w tym zagranicznych lub walutowych
Koszt po przekroczeniu limitu dokumentów w pakiecie możesz sprawdzić w cenniku zawartym w regulaminie.
złóż wniosek tak, jak Ci wygodnie
pytania i odpowiedzi
mKsięgowość to jedyne na rynku połączenie konta bankowego i księgowości, dzięki któremu księgowość staje się łatwiejsza i szybsza poprzez automatyzację wielu czynności. Teraz zarządzasz swoimi finansami i księgowością za pomocą jednego serwisu transakcyjnego. Dodatkowo dzięki tej usłudze możesz znacznie szybciej wystawiać faktury, automatycznie wyliczać podatki, a nawet skorzystać z dedykowanego księgowego, który przejmie od Ciebie całą księgowość Twojej firmy i pomoże w razie potrzeby.
Firma, która ma otwarty rachunek firmowy w mBanku i prowadzi księgowość uproszczoną (Księgi Przychodów i Rozchodów, ryczałt ewidencjonowany, karta podatkowa).
Jeśli jesteś Nowym klientem mBanku składasz wniosek o rachunek z mKsięgowością i możesz zrobić to przez stronę www mBanku/pasaż, mLinię, w placówce lub przez kuriera. Jeśli posiadasz już rachunek bieżący w mBanku możesz złożyć wniosek o mKsięgowość przez stronę www/pasaż, mLinię lub w placówce.
Usługa jest dostępna w serwisie transakcyjnym mBanku 24h, 7 dni w tygodniu.
W przypadku problemów z aktywacją należy kontaktować się z Bankiem przez mLinię, mailowo (na skrzynkę kontakt@mbank.pl), poprzez chat, videochat lub listownie.
Usługa aktywowana jest dla jednej działalności. Jeśli masz dwie firmy – dla każdej musisz oddzielnie aktywować usługę. Nie ma możliwości obsługi dwóch firm na jednym profilu księgowym, ale dla każdej z nich możesz prowadzić osobny profil księgowy.
W pakiecie mOrganizer finansów otrzymujesz aplikację, która umożliwi Ci m.in. szybkie wystawianie faktur, automatyczne wyliczanie podatków, zamykanie miesiąca i wypełnianie formatek przelewów do ZUS i US. Aplikacja stworzy też listę zadań do wykonania.
W pakietach Komfort i Premium otrzymujesz dodatkowo dedykowanego księgowego, który poprowadzi całą księgowość za Ciebie, sam załatwi wszystkie sprawy związane z ZUS i Urzędem Skarbowym i poinformuje Cię o możliwych odliczeniach.
Dzięki mKsięgowości swoją księgowością możesz zająć się szybko, prosto i oszczędnie. System automatycznie przygotowuje przelewy, dopasowuje transakcje bankowe do operacji księgowych, sprawdza czy kontrahent opłacił fakturę oraz pokazuje listę zadań do wykonania. Pozwoli Ci to zaoszczędzić nawet klika godzin miesięcznie. Dodatkowo połączenie księgowości z kontem bankowym sprawia że Wszystkie najważniejsze informacje są dostępne na jednym ekranie, dzięki czemu w prosty sposób można sprawdzić jaka jest kondycja firmy.
Sprawdź na www.mbank.pl/firmy/ksiegowosc/wiecej/
Aby zmienić pakiet, wejdź w Ustawienia w części księgowej, wybierz interesujący Cię pakiet, a następnie zatwierdź zmiany. W zależności od pakietu, zmiana nastąpi kolejnego dnia roboczego (z pakietu mOrganizer finansów na pakiet Komfort/Premium) lub po 30 dniach (z pakietu Komfort/Premium na pakiet mOrganizer finansów).
Cena zależy od wykupionego pakietu i wybranych opcji dodatkowych. W przypadku mOrganizera finansów cena wynosi od 0 zł do 200 zł. mKsięgowość Komfort kosztuje od 189 do 950 zł* (dotyczy spółek z o.o.). mKsięgowość Premium kosztuje od 359 zł do 1850 zł* (dotyczy spółek z o.o.).
Usługę mKsięgowość dostarcza i obsługuje partner zewnętrzny mBanku – firma Cash Director (dostawca systemu www.superksiegowa.pl)
Kontakt z Cash Director możesz nawiązać telefonicznie: (22) 100 50 60 (godz. 9-17 od poniedziałku do piątku) lub mailowo: mbank@cashdirector.com, opiekaklienta@cashdirector.com. Pomoc możesz uzyskać również ze strony mBanku przez mLinię, mailowo (na skrzynkę kontakt@mbank.pl), poprzez chat, videochat lub listownie. Jeżeli problem będzie dotyczył księgowości zostaniesz przekierowany do Cash Director.
Przełączenie się z bankowości do księgowości jest bardzo łatwe i nie wymaga dodatkowego logowania, utrzymanie sesji bankowej i wymiana danych między serwisami są dokonywane automatycznie. Po zalogowaniu do serwisu transakcyjnego banku i kliknięciu Mój Biznes wybierz funkcjonalność, która Cię interesuje. Następnie przenosisz się na domenę mbank.superksiegowa.pl. Po przejściu do serwisu transakcyjnego banku wracasz na domenę mbank.pl.
Rozróżnienie obu serwisów jest proste, w lewym górnym rogu ekranu znajduje się logo sytemu, w którym aktualnie jesteś: w serwisie bankowym zobaczysz logo mBanku, w serwie księgowym logo mOrganizera finansów.
Ustawienia, skrzynka wiadomości i zadań są rozdzielne w obu serwisach.
W serwisie dostępnych jest osiem zakładek:
Start – najistotniejsze dane księgowe oraz dostęp do najważniejszych funkcji, np. szybkiej faktury
Inbox – możliwość zaproszenia księgowej i przesyłania dokumentów online
Fakturowanie – wystawianie fakturMonitoring Płatności – podsumowanie należności, możliwość wysyłki monitów
Moje Koszty – podsumowanie kosztów i możliwość ich rozliczenia
Asystent finansowy – prognoza finansowa na najbliższe 4 tygodnie
Moja księgowość – podsumowanie, ZUS i podatki, środki trwałe, deklaracje
Centrum Zadań to nowe narzędzie w serwisie transakcyjnym dla klientów firmowych (dostępne wyłącznie w profilu firmowym), które z powodzeniem zastąpi Ci terminarz, przypomni o płatnościach, pozwoli je zaplanować i ułatwi kontrolę nad Twoimi finansami.
Działa na zasadzie kalendarza i monitoruje bieżącą sytuację finansową tak, abyś o niczym nie zapomniał. Daje Ci możliwość zmiany statusu zadań po ich wykonaniu, łatwo zobaczysz również co powinieneś zrobić w tym miesiącu i o czym musisz pamiętać. Centrum Zadań jest dostępne po zalogowaniu do serwisu transakcyjnego banku, na ekranie głównym. Jeśli posiadasz mKsięgowość na Twoim Centrum Zadań pojawią się również zadania związane z terminami księgowymi takie jak: przypomnienie o zapłacie konkretnej faktury lub podatku z bezpośrednim przejściem do uzupełnionej płatności, poinformuje o konieczności zamknięcia miesiąca i wysłania deklaracji do Urzędu Skarbowego.
Jest to udogodnienie które pozwoli Ci wystawić faktury Twoim kontrahentom w trzech szybkich krokach. Szybką fakturę można wystawić bezpośrednio z Pulpitu. Z wyszukiwarki wybierz swojego kontrahenta, następnie wpisz dane na temat faktury takie jak nazwa towaru, cena, ilość i zatwierdź. Pozostałe dane zostaną automatycznie dodane. Na koniec możesz wydrukować fakturę lub wysłać ją mailem. Aby skorzystać z tej opcji twój kontrahent musi być wprowadzony do książki adresowej.
W koszyku płatności znajdują się płatności wymagające zatwierdzenia, mogą tam zostać dodane przez Ciebie lub Twoją księgową (przy pakietach mKsięgowość Komfort, Premium). Koszyk płatności wyświetla się zawsze w widoku rachunku bieżącego w serwisie banku.
Przelewy, które doda do koszyka płatności księgowa (przy pakietach mKsięgowość Komfort, Premium) są oznaczone w koszyku ikonką księgowej. Księgowa (zatrudniony pracownik w partnerskiej firmie Super Księgowa) może dodawać przelewy tylko dla tych kontrahentów, którzy zostali oznaczeni jako zaufani dla księgowej w książce kontrahentów w serwisie księgowym.
Nowy właściciel może zgłosić się samodzielnie poprzez złożenie wniosku dostępnego w pasażu w systemie transakcyjnym banku, na mlinii, w placówce lub w serwisie transakcyjnym pod przyciskiem Księgowość.
Uprawnienia użytkowników może zmienić właściciel. W panelu ustawień w serwisie transakcyjnym mBanku może on wybrać pełnomocników rodzajowych, którzy mają być dodani do księgowości lub zmienić obecnym użytkownikom uprawnienia. Po wybraniu ikonki Uprawnienia użytkowników pojawia się strona Banku ze wskazanymi użytkownikami, których można dodać i tymi, którzy są już dodani. Wybranie – Dodaj do księgowości przenosi na stronę ustawień w serwisie księgowym, gdzie należy wybrać rodzaj uprawnień.
Dodany musi zatwierdzić oświadczenie dostępne w zakładce Księgowość, by móc korzystać z serwisu.
O zmianie formy prawnej powinieneś poinformować zarówno mBank i SuperKsięgową. Uaktualnienia informacji w mBanku musisz dokonać bezpośrednio w placówce, a z SuperKsięgową możesz skontaktować się telefonicznie: (22) 100 50 60 (godz. 9-17 od poniedziałku do piątku) lub mailowo: opieka@superksiegowa.pl.
Uaktualnienia informacji musisz dokonać bezpośrednio w SuperKsięgowej, możesz skontaktować się telefonicznie: (22) 100 50 60 (godz. 9-17 od poniedziałku do piątku) lub mailowo: opieka@superksiegowa.pl.
Pierwszy okres rozliczeniowy kończy się z ostatnim dniem miesiąca. Dla płatnych pakietów mOrganizer oraz mKsięgowość i mKsięgowość Premium opłata za pierwszy okres rozliczeniowy naliczana jest zgodnie z Tabelą Opłat. Abonament za usługi dodatkowe naliczany jest proporcjonalnie do ilości dni w pierwszym okresie rozliczeniowym. Każdy kolejny okres abonamentowy obejmuje miesiąc kalendarzowy. O ile nic innego nie wynika z regulaminu promocji, z której korzystasz, abonament jest płatny z dołu na podstawie faktury wystawionej przez Super Księgową, w ciągu 7 dni od wysłania faktury na Twój adres e-mail.
Jeśli opłaty nie zostaną uregulowane przez 3 miesiące pod rząd, wtedy usługa zostaje zablokowana i Super Księgowa wystawi Ci komunikat :”Twoja usługa została zablokowana z uwagi na brak opłaty za jej użytkowanie. Opłać zaległy abonament, a odzyskasz dostęp do pełnej funkcjonalności”. Dla Użytkowników z zablokowaną usługą mBank nadal będzie generował i wysyłał pliki z transakcjami, tak aby zachować ciągłość przekazywanych danych w przypadku odblokowania usługi.
Bank odpowiada za aktywację usługi, problemy z wylogowaniem, pobranie opłaty (dla klientów ze zgodą na automatyczne pobranie opłaty) i przekazanie operacji na rachunkach firmowych w celu dopasowania do operacji w księgowości. Super Księgowa zajmuje się sprawami dotyczącymi księgowości, rozliczeń i dokumentów do rozliczeń oraz przekazywaniem danych do przelewów za faktury i podatki.
Problemy można zgłaszać osobiście w placówkach mBanku, kontaktując się z Bankiem przez mLinię, mailowo (na skrzynkę kontakt@mbank.pl), poprzez chat, videochat, listownie lub kontaktując się z Super Księgową telefonicznie: (22) 100 50 60 (godz. 9-17 od poniedziałku do piątku), czy mailowo: opieka@superksiegowa.pl.
Rezygnację z usługi możesz zgłosić na infolinii Super Księgowej ((22) 100 50 60). Termin rezygnacji określa regulamin. Informacje dotyczące rozliczeń za okres, w którym wypowiadasz usługę klient otrzyma od Super Księgowej.
Wypowiedzenie umowy rachunku nie skutkuje rezygnacją z usługi księgowości. Jeśli wypowiadasz umowę rachunku powinieneś skontaktować się z Super Księgową i tam złożyć rezygnację lub poprosić o dostęp do księgowości w innej formie z uwagi na rezygnację z prowadzenia rachunków w mBanku. Termin rezygnacji określa regulamin usługi. W przypadku rezygnacji z księgowości otrzymasz maila z linkiem, poprzez który będziesz miał dostęp do rozliczeń, które wykonywała dla Ciebie SK oraz podsumowanie danych w pliku w formacie pdf.
Twoje dane są w pełni bezpieczne. W trakcie uruchamiania usługi mKsięgowość konieczne jest pisemne wyrażenie zgody na przekazywanie danych, m.in. na temat posiadanych rachunków bankowych oraz realizowanych na nich operacji do partnera usługi - Cash Director, co jest niezbędne do zapewnienia obsługi procesów księgowych przez partnera.