Gdy odbierasz telefon z banku, chcesz mieć pewność, że rozmawiasz z pracownikiem, a nie oszustem. Dlatego, gdy zadzwoni do Ciebie nasz pracownik (doradca z placówki lub konsultant, który dzwoni w imieniu mBanku) otrzymasz powiadomienie w aplikacji mobilnej z jego danymi. Dzięki temu masz pewność, że rozmawiasz z przedstawicielem banku, a nie oszustem, który się pod niego podszywa. Pracownik, który wyśle Ci powiadomienie w aplikacji mobilnej potwierdzi też w ten sposób Twoją tożsamość. Kiedy zatwierdzisz powiadomienie – wiemy, że dodzwoniliśmy się do Ciebie.

wskazówka

Gdy dostajesz telefon z mBanku i chcesz upewnić się, że nie dzwoni do Ciebie oszust, poproś o potwierdzenie rozmowy w aplikacji mobilnej.

Jak to działa?

 

Nasz konsultant lub doradca z placówki w trakcie rozmowy wyśle Ci powiadomienie w aplikacji. 

 

Gdy je dostaniesz, zaloguj się do aplikacji, sprawdź czy imię i nazwisko oraz miejsce skąd dzwoni rozmówca, zgadza się z tym, które podał. 

 

Jeśli dane się zgadzają, kliknij zatwierdź – dzięki temu będziemy mogli kontynuować rozmowę. 

  pamiętaj

Nie wysyłamy SMS-ów, aby potwierdzić, że dzwonimy z mBanku. Takie potwierdzenie dostaniesz tylko w aplikacji mobilnej i tylko po zalogowaniu się do niej.  Jeśli nie masz aplikacji lub nie korzystasz z mobilnej autoryzacji, podczas rozmowy potwierdzisz tożsamość w dotychczasowy sposób.

Co robić, jeśli nie dostaniesz powiadomienia w aplikacji?

  • Jeśli ktoś dzwoni do Ciebie i podaje się za pracownika mBanku, ale:  

    • nie dostaniesz powiadomienia w aplikacji lub 
    • rozmówca mówi, że nie może wysłać do Ciebie takiego powiadomienia, np. ze względu na problemy techniczne, jak najszybciej rozłącz się, aby uniknąć oszustwa.  

Nie korzystasz jeszcze z naszej aplikacji mobilnej? Pobierz ją bezpłatnie z oficjalnych sklepów

 

Pytania i odpowiedzi

To nie jest oferta. Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek

Pamiętaj, że mBank udostępnia swoją aplikację tylko w autoryzowanych sklepach - App Store (iOS - Apple), Google Play (Android), AppGallery dla telefonów Huawei. Pobieraj, instaluj i aktualizuj aplikacją tylko w tych sklepach ponieważ znajdujące się tam aplikacje są cyfrowo podpisane i przechodzą proces weryfikacji, pod kątem ich bezpieczeństwa. Nigdy nie pobieraj aplikacji z innych miejsc niż oficjalne sklepy (np. z linka otrzymanego sms-em czy przez komunikator) – narazisz się na pobranie złośliwej aplikacji, przez którą oszuści mogą wyłudzać Twoje dane, czy przejmować sms-y i wysyłać je bez Twojej zgody. Nową aplikację możesz pobrać jeśli Twoje urządzenie ma system operacyjny w wersji minimum Android 8.0 lub iOS 16.0 (lub nowsze). Zapoznaj się z polityką prywatności aplikacji mobilnych, którą znajdziesz na stronie: https://www.mbank.pl/o-nas/o-mbanku/polityka-prywatnosci-mobile.html. Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek

 

Korzystanie z Mobilnej autoryzacji wymaga aktywnego połączenia internetowego w urządzeniu mobilnym. Jej aktywacja oznacza jednocześnie zmianę dotychczasowego sposobu autoryzacji operacji.

Wszystkie dyspozycje, które dotychczas wymagały potwierdzenia kodem SMS będą potwierdzane poprzez akceptację powiadomienia autoryzacyjnego w aplikacji mobilnej mBanku. Aby móc korzystać z najnowszej wersji aplikacji mobilnej mBanku, niezbędne jest urządzenie z zainstalowanym systemem operacyjnym Android - minimum wersja 7.0 lub iOS wersja 15.0 (lub nowsze).

 

Szczegóły dotyczące mobilnej autoryzacji są dostępne w Regulaminie obsługi klientów w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. dostępnym na: https://www.mbank.pl/pomoc/dokumenty/oferta-indywidualna/konta/regulamin-obslugi/