Gdy odbierasz telefon z banku, chcesz mieć pewność, że rozmawiasz z pracownikiem, a nie oszustem. Dlatego, gdy zadzwoni do Ciebie nasz pracownik (doradca z placówki lub konsultant, który dzwoni w imieniu mBanku) otrzymasz powiadomienie w aplikacji mobilnej z jego danymi. Dzięki temu masz pewność, że rozmawiasz z przedstawicielem banku, a nie oszustem, który się pod niego podszywa. Pracownik, który wyśle Ci powiadomienie w aplikacji mobilnej potwierdzi też w ten sposób Twoją tożsamość. Kiedy zatwierdzisz powiadomienie – wiemy, że dodzwoniliśmy się do Ciebie.
wskazówka
Gdy dostajesz telefon z mBanku i chcesz upewnić się, że nie dzwoni do Ciebie oszust, poproś o potwierdzenie rozmowy w aplikacji mobilnej.
Jak to działa?
Nasz konsultant lub doradca z placówki w trakcie rozmowy wyśle Ci powiadomienie w aplikacji.
Gdy je dostaniesz, zaloguj się do aplikacji, sprawdź czy imię i nazwisko oraz miejsce skąd dzwoni rozmówca, zgadza się z tym, które podał.
Jeśli dane się zgadzają, kliknij zatwierdź – dzięki temu będziemy mogli kontynuować rozmowę.
pamiętaj
Nie wysyłamy SMS-ów, aby potwierdzić, że dzwonimy z mBanku. Takie potwierdzenie dostaniesz tylko w aplikacji mobilnej i tylko po zalogowaniu się do niej. Jeśli nie masz aplikacji lub nie korzystasz z mobilnej autoryzacji, podczas rozmowy potwierdzisz tożsamość w dotychczasowy sposób.
Co robić, jeśli nie dostaniesz powiadomienia w aplikacji?
Jeśli ktoś dzwoni do Ciebie i podaje się za pracownika mBanku, ale:
- nie dostaniesz powiadomienia w aplikacji lub
- rozmówca mówi, że nie może wysłać do Ciebie takiego powiadomienia, np. ze względu na problemy techniczne, jak najszybciej rozłącz się, aby uniknąć oszustwa.
Pytania i odpowiedzi
-
Czy w każdej rozmowie potwierdzę tożsamość mobilną autoryzacją?
-
Wysyłamy do Ciebie powiadomienie w aplikacji, gdy rozmowa dotyczy Twoich danych i produktów.
Pamiętaj też, że, gdy chcesz upewnić się, że nie dzwoni do Ciebie oszust, możesz poprosić o potwierdzenie rozmowy w aplikacji mobilnej.
-
-
Jak podczas rozmowy mam odczytać powiadomienie mobilne?
-
Upewnij się, że masz włączoną transmisję danych w telefonie lub korzystasz z Wi-Fi. Zaloguj się do aplikacji mobilnej – powiadomienie będzie tam na Ciebie czekać.
-
-
Co mam zrobić, jeśli przypadkowo odrzucę powiadomienie?
-
Poproś naszego pracownika, by wysłał ponownie powiadomienie.
-
-
Ile mam czasu na potwierdzenie rozmowy z pracownikiem banku?
-
Powiadomienie jest aktywne 5 minut. Po upływie tego czasu wygasa. Możesz poprosić pracownika, aby wysłał nowe powiadomienie.
-
-
Co mam zrobić, jeśli nadal korzystam z haseł SMS?
-
Jeśli masz już naszą aplikację, a nie korzystasz z mobilnej autoryzacji, włącz ją. Sprawdź, tutaj, jak to zrobić.
-
-
Czy mogę poprosić o potwierdzenie tożsamości w aplikacji mobilnej, gdy dzwonię do banku?
-
Obecnie powiadomienie mobilne wysyłamy tylko w sytuacji, gdy to my do Ciebie dzwonimy.
-
To nie jest oferta. Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek
Pamiętaj, że mBank udostępnia swoją aplikację tylko w autoryzowanych sklepach - App Store (iOS - Apple), Google Play (Android), AppGallery dla telefonów Huawei. Pobieraj, instaluj i aktualizuj aplikacją tylko w tych sklepach ponieważ znajdujące się tam aplikacje są cyfrowo podpisane i przechodzą proces weryfikacji, pod kątem ich bezpieczeństwa. Nigdy nie pobieraj aplikacji z innych miejsc niż oficjalne sklepy (np. z linka otrzymanego sms-em czy przez komunikator) – narazisz się na pobranie złośliwej aplikacji, przez którą oszuści mogą wyłudzać Twoje dane, czy przejmować sms-y i wysyłać je bez Twojej zgody. Nową aplikację możesz pobrać jeśli Twoje urządzenie ma system operacyjny w wersji minimum Android 8.0 lub iOS 16.0 (lub nowsze). Zapoznaj się z polityką prywatności aplikacji mobilnych, którą znajdziesz na stronie: https://www.mbank.pl/o-nas/o-mbanku/polityka-prywatnosci-mobile.html. Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek
Korzystanie z Mobilnej autoryzacji wymaga aktywnego połączenia internetowego w urządzeniu mobilnym. Jej aktywacja oznacza jednocześnie zmianę dotychczasowego sposobu autoryzacji operacji.
Wszystkie dyspozycje, które dotychczas wymagały potwierdzenia kodem SMS będą potwierdzane poprzez akceptację powiadomienia autoryzacyjnego w aplikacji mobilnej mBanku. Aby móc korzystać z najnowszej wersji aplikacji mobilnej mBanku, niezbędne jest urządzenie z zainstalowanym systemem operacyjnym Android - minimum wersja 7.0 lub iOS wersja 15.0 (lub nowsze).
Szczegóły dotyczące mobilnej autoryzacji są dostępne w Regulaminie obsługi klientów w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. dostępnym na: https://www.mbank.pl/pomoc/dokumenty/oferta-indywidualna/konta/regulamin-obslugi/