Jak płacić i wypłacać BLIKIEM?
BLIK to szybkie i wygodne płatności mobilne. Zapomnij o gotówce i kartach płatniczych. Wystarczy telefon z aplikacją mobilną mBanku. BLIKIEM zapłacisz w internecie, sklepie, rozliczysz się ze znajomym czy wypłacisz pieniądze z bankomatu (za taką transakcję od 4 czerwca br. zapłacisz tak, jak za wypłatę kartą). Płatności potwierdzasz przy użyciu 6 cyfrowego jednorazowego kodu BLIK. Nie musisz się nawet logować do aplikacji mobilnej. W bankomacie lub na stronie sklepu online wybierz BLIK albo potwierdź sprzedawcy, że chcesz zapłacić BLIKIEM
Teraz skorzystasz z BLIKA bez przepisywania kodu! Wystarczy, że go skopiujesz i gotowe!
Pamiętaj!
Kopiowanie kodu BLIK dostępne jest w aplikacji od wersji 3.34
Limity transakcji BLIK:
Rodzaj transakcji |
Limit domyślmy |
Maksymalny limit dzienny |
Transakcje BLIK (przy wykorzystaniu kodu BLIK) |
Kwotowy: 3 000 zł Ilościowy: 10 przelewów dziennie |
Kwotowy 10 000 zł Ilościowy: 9 999 przelewów dziennie |
Poznaj inne możliwości BLIKA
Prośba o przelew BLIK
Zapłaciłeś za wspólne zakupy internetowe? Teraz możesz sprytnie rozliczyć Wasz rachunek. Skorzystaj z nowości w aplikacji mobilnej i wyślij prośbę o przelew.
To nie jest oferta. Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek.
Usługa prośba o przelew na numer telefonu BLIK dostępna jest w najnowszej wersji wersja aplikacji (3.33), dostępnej w sklepach Google Play oraz AppStore. Szczegóły dotyczące systemu płatności BLIK zawiera Regulamin usług płatniczych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. dostępny na https://www.mbank.pl/pomoc/dokumenty/oferta-indywidualna/konta/uslugi-platnicze/
Pamiętaj, że mBank udostępnia aplikację tylko za pomocą autoryzowanych sklepów – App Store (iOS – Apple), Google Play (Android). Do pobrania oraz aktualizacji aplikacji używaj zawsze tych sklepów, ponieważ znajdujące się tam programy są cyfrowo podpisane i przechodzą proces weryfikacji, a więc gwarantują Ci bezpieczeństwo. Nigdy nie pobieraj aplikacji z niezaufanych źródeł! Nową aplikację możesz pobrać jeśli Twoje urządzenie ma system operacyjny w wersji minimum Android 5.0 lub iOS 10.0 (lub nowsze).
BLIK na klik w internecie
- Płać BLIKIEM jednym kliknięciem
- Bez pobierania kodu
To nie jest oferta.
Szczegóły na temat systemu płatności BLIK, znajdziesz w Regulaminie usług płatniczych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. na https://www.mbank.pl/pomoc/dokumenty/oferta-indywidualna/konta/uslugi-platnicze/regulamin/ w Regulaminie usług płatniczych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A.
Średnia liczba transakcji BLIK w mBanku S.A., została obliczona na podstawie wewnętrznych danych mBanku S.A., za okres od 01.01.2019 r. do 30.09.2019 r.
Najczęściej zadawane pytania
-
Czego potrzebuję, aby korzystać z BLIKA?
-
Potrzebujesz jedynie telefonu z aplikacją mobilną mBanku i dostępu do internetu.
Aplikację mBanku zainstalujesz na telefonie z systemem operacyjnym Android w wersji minimum 7.0 lub iOS 15.0 lub nowsze.
-
-
Ile zapłacę za korzystanie z BLIKA?
-
Z BLIKA skorzystasz za darmo, gdy płacisz nim w internecie, sklepie czy rozliczasz się ze znajomymi. Za wypłaty pieniędzy z bankomatu zapłacisz prowizję zgodnie z taryfą prowizji i opłat
-
-
Czy zapłacę BLIKIEM bez logowania do aplikacji?
-
Tak, możesz płacić w sklepach stacjonarnych do 50 zł bez podawania numeru PIN do aplikacji.
Jak to zrobisz:
Zaloguj się do aplikacji mobilnej, wejdź w „Ustawienia - Ustawienia BLIK”. Zaznacz opcję „Szybka płatność” i zatwierdź zmiany PIN-em do aplikacji.
Transakcje w sklepach powyżej 50 zł nadal będziesz potwierdzać PIN-em. Tak samo transakcje w internecie oraz wypłaty z bankomatów.
-
-
Jakie są limity płatności BLIKIEM i jak je zmienię?
-
Dla płatności BLIKIEM obowiązują tylko limity dzienne. Ich aktualne wykorzystanie sprawdzisz w aplikacji mobilnej: Ustawienia > Ustawienia BLIK
Domyślnie ustawione limity BLIK:
- codziennie możesz zrobić 10 płatności (zakupy internetowe, wypłaty w bankomatach, płatności w sklepach), na łączną kwotę 3 000 zł
- 5 razy dziennie możesz zrobić przelew na telefon (dotyczy również prośby o przelew); maksymalna kwota na jaką możesz zrobić pojedynczy przelew na telefon to 1000 zł i nie można jej podwyższyć
Powyższe limity BLIK zmienisz:
- w aplikacji mobilnej. Aby to zrobić wybierz Ustawienia (ikonka koła zębatego), a następnie Limity > BLIK.
- w serwisie transakcyjnym. Aby to zrobić wybierz Ustawienia (ikonka koła zębatego), a następnie Limity i autoryzacje.
- podczas rozmowy z konsultantem mLinii (pod numerem +48 42 6 300 800). Przed połączeniem przygotuj identyfikator i telekod. Będą Ci potrzebne do identyfikacji.
- na czacie możesz tylko obniżyć limit BLIK. Zmianę zatwierdzisz autoryzacją mobilną lub kodem SMS. Jeśli połączysz się na czacie z aplikacji mobilnej, dodatkowo poprosimy Cię o zatwierdzenie operacji PIN-em, którego używasz w aplikacji mobilnej
Telekod to ustalone przez ciebie, 6-cyfrowe hasło do kontaktu telefonicznego. Jeśli go nie pamiętasz, nowy telekod ustalisz w serwisie transakcyjnym: Ustawienia > Bezpieczeństwo > Dostęp do banku > Telefon. Jeżeli masz trudności z dostępem do serwisu, skorzystaj z tych wskazówek.
Limitów BLIK nie zmienisz jeśli zadzwonisz na mLinię z aplikacji mobilnej.
Dodatkowo możesz 3 razy dziennie skorzystać z szybkich płatności do 50 zł (bez logowania i PIN-u, w sklepach stacjonarnych) - możesz je w dowolnym momencie włączyć i wyłączyć w aplikacji mobilnej: Ustawienia > Ustawienia BLIK > Transakcje BLIK > Szybka płatność
-
-
Co zrobić, gdy zapłaciłem BLIKIEM, a pieniądze nie dotarły do odbiorcy?
-
W ciągu maksymalnie 24 godzin powinieneś otrzymać automatyczny zwrot środków, w przeciwnym razie skontaktuj się z nami.
-
Pobierz za darmo aplikację mBanku
Pamiętaj, że mBank udostępnia aplikację tylko za pomocą autoryzowanych sklepów – App Store (iOS - Apple), Google Play (Android), AppGallery dla telefonów Huawei. Do pobrania oraz aktualizacji aplikacji używaj zawsze tych sklepów, ponieważ znajdujące się tam programy są cyfrowo podpisane i przechodzą proces weryfikacji, a więc gwarantują Ci bezpieczeństwo. Nigdy nie pobieraj aplikacji z niezaufanych źródeł! Nową aplikację możesz pobrać jeśli Twoje urządzenie ma system operacyjny w wersji minimum Android 8.0 lub iOS 16.0 (lub nowsze). Zapoznaj się z polityka prywatności aplikacji mobilnych. Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek.
Nota prawna
To nie jest oferta. Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek.
Szczegółowe informacje dotyczące usług płatniczych oraz systemu płatności BLIK znajdują się w Regulaminie rachunków dla osób fizycznych i klientów Private Banking w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. dostępnym na: https://www.mbank.pl/pomoc/dokumenty/oferta-indywidualna/konta/konta/regulamin/ oraz w Regulaminie usług płatniczych dla osób fizycznych i klientów Private Banking w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. dostępnym na stronie https://www.mbank.pl/pomoc/dokumenty/oferta-indywidualna/konta/uslugi-platnicze/regulamin/
Kopiowanie kodu BLIK dostępne jest w aplikacji od wersji 3.34
Średnia liczba transakcji BLIK w mBanku S.A., została obliczona na podstawie wewnętrznych danych mBanku S.A., za okres od 01.01.2019 r. do 30.09.2019 r.