Płać bezpiecznie BLIKIEM w internecie bez przepisywania kodu
Masz swój ulubiony sklep lub przeglądarkę, w której robiąc zakupy w internecie czujesz się bezpiecznie? Dodaj je do zaufanych w aplikacji mBanku. Przy kolejnych zakupach w tym sklepie lub na tej przeglądarce, zapłacisz szybko i bezpiecznie bez pobierania kodu BLIK. Przekonaj się, jakie to proste.
Jak zapamiętać sklep lub przeglądarkę przy płatności BLIKIEM?
Dlaczego płatności BLIK bez kodu są bezpieczne?
Zapisujesz strony i przeglądarki, którym ufasz.
Każdą płatność potwierdzasz PIN-em, którego używasz w aplikacji.
Przeglądarkę i sklep zapamiętujemy na 2 lata.
W każdej chwili możesz w aplikacji mobilnej usunąć zapamiętany sklep lub zapamiętaną przeglądarkę w Ustawieniach BLIK.
Zobacz co jeszcze możesz z BLIKIEM
Płatność w sklepach
Nie trać czasu na szukanie portfela. Zapłać w sklepie BLIKIEM
Przelewy na numer telefonu
Rozliczaj się ze znajomymi za pomocą natychmiastowego przelewu na numer telefonu BLIK
Prośba o przelew na numer telefonu BLIK
Zapłaciłeś za wspólne jedzenie czy zakupy? Teraz sprytnie rozlicz Wasz rachunek
Wypłaty z bankomatów
Za wypłatę BLIKIEM zapłacisz tak jak za wypłaty kartą
Pobierz za darmo aplikację mBanku
Pamiętaj, że mBank udostępnia aplikację tylko za pomocą autoryzowanych sklepów – App Store (iOS – Apple), Google Play (Android), AppGallery dla telefonów Huawei. Do pobrania oraz aktualizacji aplikacji używaj zawsze tych sklepów, ponieważ znajdujące się tam programy są cyfrowo podpisane i przechodzą proces weryfikacji, a więc gwarantują Ci bezpieczeństwo. Nigdy nie pobieraj aplikacji z niezaufanych źródeł! Nową aplikację możesz pobrać jeśli Twoje urządzenie ma system operacyjny w wersji minimum Android 8.0 lub iOS 15.0 (lub nowsze). Zapoznaj się z polityka prywatności aplikacji mobilnych. Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek
Najczęściej zadawane pytania
-
Czego potrzebuję, aby korzystać z BLIKA?
-
Potrzebujesz jedynie telefonu z aplikacją mobilną mBanku i dostępu do internetu.
Aplikację mBanku zainstalujesz na telefonie z systemem operacyjnym Android w wersji minimum 7.0 lub iOS 15.0 lub nowsze.
-
-
Ile zapłacę za korzystanie z BLIKA?
-
Z BLIKA skorzystasz za darmo, gdy płacisz nim w internecie, sklepie czy rozliczasz się ze znajomymi. Za wypłaty pieniędzy z bankomatu zapłacisz prowizję zgodnie z taryfą prowizji i opłat
-
-
Jakie są limity płatności BLIKIEM i jak je zmienię?
-
Dla płatności BLIKIEM obowiązują tylko limity dzienne. Ich aktualne wykorzystanie sprawdzisz w aplikacji mobilnej: Ustawienia > Ustawienia BLIK
Domyślnie ustawione limity BLIK:
- codziennie możesz zrobić 10 płatności (zakupy internetowe, wypłaty w bankomatach, płatności w sklepach), na łączną kwotę 3 000 zł
- 5 razy dziennie możesz zrobić przelew na telefon (dotyczy również prośby o przelew); maksymalna kwota na jaką możesz zrobić pojedynczy przelew na telefon to 1000 zł i nie można jej podwyższyć
Powyższe limity BLIK zmienisz:
- w aplikacji mobilnej. Aby to zrobić wybierz Ustawienia (ikonka koła zębatego), a następnie Limity > BLIK.
- w serwisie transakcyjnym. Aby to zrobić wybierz Ustawienia (ikonka koła zębatego), a następnie Limity i autoryzacje.
- podczas rozmowy z konsultantem mLinii (pod numerem +48 42 6 300 800). Przed połączeniem przygotuj identyfikator i telekod. Będą Ci potrzebne do identyfikacji.
- na czacie możesz tylko obniżyć limit BLIK. Zmianę zatwierdzisz autoryzacją mobilną lub kodem SMS. Jeśli połączysz się na czacie z aplikacji mobilnej, dodatkowo poprosimy Cię o zatwierdzenie operacji PIN-em, którego używasz w aplikacji mobilnej
Telekod to ustalone przez ciebie, 6-cyfrowe hasło do kontaktu telefonicznego. Jeśli go nie pamiętasz, nowy telekod ustalisz w serwisie transakcyjnym: Ustawienia > Bezpieczeństwo > Dostęp do banku > Telefon. Jeżeli masz trudności z dostępem do serwisu, skorzystaj z tych wskazówek.
Limitów BLIK nie zmienisz jeśli zadzwonisz na mLinię z aplikacji mobilnej.
Dodatkowo możesz 3 razy dziennie skorzystać z szybkich płatności do 50 zł (bez logowania i PIN-u, w sklepach stacjonarnych) - możesz je w dowolnym momencie włączyć i wyłączyć w aplikacji mobilnej: Ustawienia > Ustawienia BLIK > Transakcje BLIK > Szybka płatność
-
-
Co zrobić, gdy zapłaciłem BLIKIEM, a pieniądze nie dotarły do odbiorcy?
-
W ciągu maksymalnie 24 godzin powinieneś otrzymać automatyczny zwrot środków, w przeciwnym razie skontaktuj się z nami.
-
Sprawdź także:
Nota prawna
To nie jest oferta. Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek.
Szczegółowe informacje dotyczące usług płatniczych oraz systemu płatności BLIK znajdują się w Regulaminie rachunków dla osób fizycznych i klientów Private Banking w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. dostępnym na: https://www.mbank.pl/pomoc/dokumenty/oferta-indywidualna/konta/konta/regulamin/ oraz w Regulaminie usług płatniczych dla osób fizycznych i klientów Private Banking w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. dostępnym na stronie https://www.mbank.pl/pomoc/dokumenty/oferta-indywidualna/konta/uslugi-platnicze/regulamin/
Średnia liczba transakcji BLIK w mBanku S.A., została obliczona na podstawie wewnętrznych danych mBanku S.A., za okres od 01.01.2019 r. do 30.09.2019 r.