Sprawdź, jak wygodne są płatności zbliżeniowe BLIKIEM
Aktywuj BLIKA zbliżeniowego w aplikacji mobilnej i zobacz, jak łatwo możesz nim płacić za zakupy w sklepie. Wystarczy, że odblokujesz swój telefon i przyłożysz go do terminala:
- bez przepisywania kodu BLIK
- bez konieczności posiadania karty
- bez dostępu do internetu
- bez potrzeby logowania się do aplikacji
Usługa działa na telefonach z systemem operacyjnym Android lub HarmonyOS. Twój telefon musi posiadać aktualne usługi Google Play lub Huawei Store.
Jak uruchomić BLIKA zbliżeniowego
Zaloguj się do aplikacji mobilnej. Wejdź w Ustawienia - Ustawienia BLIK. Aktywuj opcję Płatności zbliżeniowe BLIK.
Ustaw bezpieczną blokadę telefonu,np.:PIN lub odcisk palca. Włącz NFC i wskaż aplikację mBanku jako domyślną do płatności.
Potwierdź aktywację PIN-em, którym logujesz się do aplikacji. I już teraz możesz płacić zbliżeniowo BLIKIEM! Wystarczy, że odblokujesz telefon i przyłożysz go do terminala.
Jak zapłacić zbliżeniowo BLIKIEM
- Upewnij się, że masz włączone NFC, a aplikacja mBanku jest ustawiona jako domyślna płatność.
- Odblokuj telefon i zbliż go do terminala w ciągu 60 sekund. Poczekaj na potwierdzenie płatności.
- Gotowe. Właśnie zapłaciłeś zbliżeniowo BLIKIEM.
Niezawodność płatności zbliżeniowych BLIK zapewnia Mastercard.
BLIKIEM zbliżeniowo możesz zapłacić nie tylko w Polsce, ale też za granicą.
Przewalutowanie płatności BLIKIEM zbliżeniowym odbywa się po kursie Mastercard.
Pamiętaj! Korzystając z BLIKA zbliżeniowego poinformuj sprzedawcę, że płacisz zbliżeniowo lub w kasie samoobsługowej wybierz wizerunek karty.
Pamiętaj, że mBank udostępnia aplikację tylko za pomocą autoryzowanych sklepów –Google Play (Android), App Gallery dla telefonów Huawei. Do pobrania oraz aktualizacji aplikacji używaj zawsze tych sklepów, ponieważ znajdujące się tam programy są cyfrowo podpisane i przechodzą proces weryfikacji, a więc gwarantują Ci bezpieczeństwo. Nigdy nie pobieraj aplikacji z niezaufanych źródeł! Nową aplikację możesz pobrać jeśli Twoje urządzenie ma systemem operacyjny w wersji minimum Android 7.0 Zapoznaj się z polityka prywatności aplikacji mobilnych. Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek
Lubisz płacić zbliżeniowo? Zadbaj o odpowiednie limity
Dla płatności BLIKIEM obowiązują tylko limity dzienne. Przed płatnością możesz zawsze sprawdzić swoje limity w aplikacji mobilnej. Kliknij w Ustawienia (ikonka koła zębatego), a następnie Limity i autoryzacje.
Rodzaj transakcji |
Limit domyślmy |
Maksymalny limit dzienny |
Transakcje BLIK (przy wykorzystaniu kodu BLIK) |
Kwotowy: 3 000 zł Ilościowy: 10 przelewów dziennie |
Kwotowy 10 000 zł Ilościowy: 9 999 przelewów dziennie |
Limity BLIK zmienisz:
- w aplikacji mobilnej. Aby to zrobić wybierz Ustawienia (ikonka koła zębatego), a następnie Limity > BLIK.
- w serwisie transakcyjnym. Aby to zrobić wybierz Ustawienia (ikonka koła zębatego), a następnie Limity i autoryzacje.
- na czacie. Zmianę zatwierdzisz autoryzacją mobilną lub kodem SMS. Jeśli połączysz się na czacie z aplikacji mobilnej, dodatkowo poprosimy Cię o zatwierdzenie operacji PIN-em, którego używasz w aplikacji mobilnej
- podczas rozmowy z konsultantem mLinii (pod numerem +48 42 6 300 800). Przed połączeniem przygotuj identyfikator i telekod. Będą Ci potrzebne do identyfikacji.
Poznaj inne możliwości BLIKA
Prośba o przelew BLIK
Zapłaciłeś za wspólne zakupy internetowe? Teraz możesz sprytnie rozliczyć Wasz rachunek. Skorzystaj z nowości w aplikacji mobilnej i wyślij prośbę o przelew.
To nie jest oferta. Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek.
Usługa prośba o przelew na numer telefonu BLIK dostępna jest w najnowszej wersji wersja aplikacji (3.33), dostępnej w sklepach Google Play oraz AppStore. Szczegóły dotyczące systemu płatności BLIK zawiera Regulamin usług płatniczych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. dostępny na https://www.mbank.pl/pomoc/dokumenty/oferta-indywidualna/konta/uslugi-platnicze/
Pamiętaj, że mBank udostępnia aplikację tylko za pomocą autoryzowanych sklepów – App Store (iOS – Apple), Google Play (Android). Do pobrania oraz aktualizacji aplikacji używaj zawsze tych sklepów, ponieważ znajdujące się tam programy są cyfrowo podpisane i przechodzą proces weryfikacji, a więc gwarantują Ci bezpieczeństwo. Nigdy nie pobieraj aplikacji z niezaufanych źródeł! Nową aplikację możesz pobrać jeśli Twoje urządzenie ma system operacyjny w wersji minimum Android 5.0 lub iOS 10.0 (lub nowsze).
BLIK na klik w internecie
- Płać BLIKIEM jednym kliknięciem
- Bez pobierania kodu
To nie jest oferta.
Szczegóły na temat systemu płatności BLIK, znajdziesz w Regulaminie usług płatniczych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. na https://www.mbank.pl/pomoc/dokumenty/oferta-indywidualna/konta/uslugi-platnicze/regulamin/ w Regulaminie usług płatniczych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A.
Średnia liczba transakcji BLIK w mBanku S.A., została obliczona na podstawie wewnętrznych danych mBanku S.A., za okres od 01.01.2019 r. do 30.09.2019 r.
Co warto wiedzieć o BLIKU zbliżeniowym
-
Ile kosztuje korzystanie z płatności zbliżeniowych BLIK?
-
Korzystanie z płatności zbliżeniowych BLIK jest bezpłatne.
-
-
Czy płatności zbliżeniowe BLIK są bezpieczne? Co, jeśli ktoś ukradnie mi telefon lub go zgubię?
-
Płatności zbliżeniowe BLIKIEM są bezpieczne. Po kradzieży lub zgubieniu zgłoś to na mLinię +48 42 6 300 800 i zablokuj dostęp do aplikacji mobilnej, aktywnej na utraconym urządzeniu. Możesz to zrobić w serwisie transakcyjnym: wybierz Ustawienia i zaznacz Dostęp do banku. Znajdź urządzenie i kliknij Usuń.
-
-
Mam telefon z systemem iOS. Czy mogę aktywować Płatności zbliżeniowe BLIK?
-
Aktualnie płatności zbliżeniowe BLIK dostępne są tylko na telefonach z systemem operacyjnym Android oraz HarmonyOS.
-
-
Co zrobić, gdy nie mogę zapłacić zbliżeniowo BLIKIEM?
-
Sprawdź, czy masz aktywne płatności zbliżeniowe BLIK i czy aplikacja mBanku ustawiona jest jako domyślna do płatności telefonem.
Sprawdź, czy masz włączone NFC w telefonie.
Upewnij się, że masz ustawioną bezpieczną blokadę ekranu: PIN, wzór zabezpieczający, odcisk palca, skan twarzy lub tęczówki oka.
Zaloguj się do aplikacji swojego banku, aby system odświeżył pulę płatności.
Sprawdź, czy masz dość pieniędzy na koncie.
Zobacz wysokość limitu płatności BLIKIEM zbliżeniowym.
-
-
Czy płacąc zbliżeniowo BLIKIEM trzeba być zalogowanym do aplikacji mobilnej banku?
-
Nie. Nie musisz być zalogowany do aplikacji banku, aby płacić zbliżeniowo BLIKIEM.
-
-
Korzystam z Google Pay, czy mogę jednocześnie korzystać z płatności zbliżeniowych BLIK?
-
Tak. W ustawieniach telefonu wybierz aplikację mBanku i ustaw ją jako domyślną do płatności telefonem. W każdej chwili możesz to zmienić, aby skorzystać z Google Pay.
-
-
Jak ustawić płatności zbliżeniowe BLIK jako domyślną formę płatności telefonem?
-
W ustawieniach telefonu wybierz aplikację mBanku i ustaw ją jako domyślną do płatności telefonem. Aby to zrobić, wybierz „NFC i płatności”, a następnie „Dotknij i zapłać” (Tap&Pay albo Zbliż i zapłać). W tym miejscu znajdziesz informację, jaką aplikację masz ustawioną jako domyślną i jak możesz ją zmienić. Ścieżka tej opcji może być różna w zależności od marki i modelu telefonu.
-
Pamiętaj, że mBank udostępnia swoją aplikację tylko w autoryzowanych sklepach - App Store (iOS - Apple), Google Play (Android), AppGallery dla telefonów Huawei. Pobieraj, instaluj i aktualizuj aplikacją tylko w tych sklepach ponieważ znajdujące się tam aplikacje są cyfrowo podpisane i przechodzą proces weryfikacji, pod kątem ich bezpieczeństwa. Nigdy nie pobieraj aplikacji z innych miejsc niż oficjalne sklepy (np. z linka otrzymanego sms-em czy przez komunikator) – narazisz się na pobranie złośliwej aplikacji, przez którą oszuści mogą wyłudzać Twoje dane, czy przejmować sms-y i wysyłać je bez Twojej zgody. Nową aplikację możesz pobrać jeśli Twoje urządzenie ma system operacyjny w wersji minimum Android 8.0 lub iOS 16.0 (lub nowsze). Zapoznaj się z polityką prywatności aplikacji mobilnych, którą znajdziesz na stronie: https://www.mbank.pl/o-nas/o-mbanku/polityka-prywatnosci-mobile.html. Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek