Przelewy BLIK - najczęściej zadawane pytania

  •  

    Co to jest BLIK?

    • BLIK to szybkie i wygodne płatności mobilne. Nie musisz mieć przy sobie gotówki ani karty płatniczej.

      Wystarczy telefon z aplikacją mobilną mBanku (iOS i Android) i dostęp do internetu. Aby mieć aplikację mBanku potrzebujesz smartfona z systemem operacyjnym Android w wersji minimum 5.0 lub iOS 11.0 lub nowsze.

      BLIKIEM zapłacisz za zakupy w internecie i w sklepie stacjonarnym, wypłacisz za darmo gotówkę z bankomatów, zrobisz przelew na numer telefonu.

  •  

    Jak skorzystam z BLIKA?

    • W bankomacie, na stronie sklepu w internecie kliknij BLIK. W sklepie stacjonarnym potwierdź sprzedawcy, że chcesz zapłacić BLIKIEM. 

      Wybierz ikonę BLIK w aplikacji mobilnej.

      Przepisz 6-cyfrowy kod BLIK w sklepie internetowym, na terminalu w sklepie lub w bankomacie. Autoryzuj operację w aplikacji PIN-em albo odciskiem palca lub skanem twarzy.

  •  

    Jakie są limity płatności BLIKIEM i jak je zmienię?

    • Dla płatności BLIKIEM obowiązują tylko limity dzienne. Ich aktualne wykorzystanie sprawdzisz w aplikacji mobilnej: Ustawienia > Ustawienia BLIK

       

      Domyślnie ustawione limity BLIK:

        • codziennie możesz zrobić 10 płatności (zakupy internetowe, wypłaty w bankomatach, płatności w sklepach), na łączną kwotę 3 000 zł
        • 5 razy dziennie możesz zrobić przelew na telefon (dotyczy również prośby o przelew); maksymalna kwota na jaką możesz zrobić pojedynczy przelew na telefon to 1000 zł i nie można jej podwyższyć

       

      Powyższe limity BLIK zmienisz:

        • w aplikacji mobilnej. Aby to zrobić wybierz Ustawienia (ikonka koła zębatego), a następnie Limity > BLIK.
        • w serwisie transakcyjnym. Aby to zrobić wybierz Ustawienia (ikonka koła zębatego), a następnie Limity i autoryzacje.
        • na czacie. Zmianę zatwierdzisz autoryzacją mobilną lub kodem SMS. Jeśli połączysz się na czacie z aplikacji mobilnej, dodatkowo poprosimy Cię o zatwierdzenie operacji PIN-em, którego używasz w aplikacji mobilnej
        • podczas rozmowy z konsultantem mLinii (pod numerem +48 42 6 300 800). Przed połączeniem przygotuj identyfikator i telekod. Będą Ci potrzebne do identyfikacji.

       

      Telekod to ustalone przez ciebie, 6-cyfrowe hasło do kontaktu telefonicznego. Jeśli go nie pamiętasz, nowy telekod ustalisz w serwisie transakcyjnym: Ustawienia > Bezpieczeństwo > Dostęp do banku > Telefon.  Jeżeli masz trudności z dostępem do serwisu, skorzystaj z tych wskazówek.

       

      Limitów BLIK nie zmienisz jeśli zadzwonisz na mLinię z aplikacji mobilnej.

       

      Dodatkowo możesz 3 razy dziennie skorzystać z szybkich płatności do 50 zł (bez logowania i PIN-u, w sklepach stacjonarnych) - możesz je w dowolnym momencie włączyć i wyłączyć w aplikacji mobilnej: Ustawienia > Ustawienia BLIK > Transakcje BLIK > Szybka płatność

  •  

    Czego potrzebuję, aby korzystać z BLIKA?

    • Potrzebujesz jedynie telefonu z aplikacją mobilną mBanku i dostępu do internetu.

      Aplikację mBanku zainstalujesz na telefonie z systemem operacyjnym Android w wersji minimum 5.0 lub iOS 11.0 lub nowsze.

  •  

    Na jakich telefonach działa BLIK?

    • Z BLIKA skorzystasz na telefonie z zainstalowaną aplikacją mobilną. Aby mieć aplikację mBanku potrzebujesz smartfona z systemem operacyjnym Android w wersji minimum 5.0 lub iOS 11.0 lub nowsze.

  •  

    Jak aktywuję BLIK na telefonie?

    • Wystarczy, że pobierzesz najnowszą aplikację mobilną mBanku (Android, iOS) ze sklepów Google Play, App Store oraz AppGallery dla telefonów Huawei z usługami Google.

      Po pobraniu aplikacji od razu na pulpicie znajdziesz ikonę BLIKA i możesz z niego korzystać.

  •  

    Czy z BLIKA skorzystam za granicą?

    • Tak, umożliwiamy płatności zbliżeniowe BLIKIEM za granicą. Usługę udostępniamy naszym klientom stopniowo.
      Przewalutowanie płatności BLIKIEM zbliżeniowym odbywa się po kursie Mastercard.

  •  

    Czy zapłacę BLIKIEM bez logowania do aplikacji?

    • Tak, możesz płacić w sklepach stacjonarnych do 50 zł bez podawania numeru PIN do aplikacji.

      Jak to zrobisz:

      Zaloguj się do aplikacji mobilnej, wejdź w „Ustawienia - Ustawienia BLIK”. Zaznacz opcję „Szybka płatność” i zatwierdź zmiany PIN-em do aplikacji.

      Transakcje w sklepach powyżej 50 zł nadal będziesz potwierdzać PIN-em. Tak samo transakcje w internecie oraz wypłaty z bankomatów.

  •  

    Czy zapłacę BLIKIEM bez przepisywania kodu?

    • Tak, za niektóre zakupy w internecie możesz płacić BLIKIEM bez pobierania kodu i wpisywania go na stronie sklepu. Możesz też płacić bez kodu w zapamiętanych przeglądarkach.

      Jak to włączysz? Podczas płatności BLIKIEM nasza aplikacja mobilna zaproponuje Ci zapamiętanie sklepu. Zaznacz: Wykonaj i Zapamiętaj, potwierdź PIN-em.

      Następnym razem, gdy wybierzesz BLIKA zapłacisz bez kodu, potwierdzisz tylko transakcję PIN-em.

  •  

    Jak wyślę BLIKIEM przelew na numer telefonu?

    • Zaloguj się do aplikacji mobilnej. Kliknij „Płatności”, potem zaznacz „Przelew na telefon”.

      Wybierz odbiorcę z Twojej listy kontaktów lub czerwonym plusem dodaj nowego odbiorcę.

      Ikona telefonu po prawej stronie ekranu pokaże Ci, kto ze znajomych korzysta z przelewów na numer telefonu.

  •  

    Dlaczego mój znajomy nie dostał jeszcze mojego przelewu na telefon?

    • Jeśli znajomy korzysta z przelewów na numer telefonu BLIK, pieniądze wpłyną natychmiast na jego konto. Także w weekendy i święta.

      Upewnij się, że odbiorca ma konto w banku, który udostępnia przelewy na numer telefonu:

      mBank i Kompakt Finanse, BZ WBK, ING Bank Śląski, Millenium, PKO Bank Polski (w tym konta Inteligo), Alior Bank, Getin Bank, T-mobile Usługi Bankowe, BGŻ BNP Paribas.

  •  

    Czy mogę zablokować BLIKA?

    • Tak, możesz to zrobić w aplikacji w zakładce „Ustawienia” – „Ustawienia BLIK”. BLIKA odblokujesz tylko na mLinii.

  •  

    Ile czasu jest ważny kod BLIK?

    • 120 sekund. Upływający czas zobaczysz na liczniku. Na 30 sekund przed końcem ważności kodu przy liczniku pojawi się czerwona etykieta i komunikat „Odśwież kod”. Gdy w to klikniesz pobierzesz nowy kod.

  •  

    Jak wyślę BLIKIEM przelew na telefon?

    • Zaloguj się do aplikacji mobilnej. Kliknij „Płatności”, potem zaznacz „Przelew na telefon”.

      Wybierz odbiorcę z Twojej listy kontaktów lub czerwonym plusem dodaj nowego odbiorcę.

      Ikona telefonu po prawej stronie ekranu pokazuje, kto ze znajomych korzysta z przelewów na numer telefonu.