pytania i odpowiedzi
przelewy BLIK
BLIK to szybkie i wygodne płatności mobilne. Nie musisz mieć przy sobie gotówki ani karty płatniczej.
Wystarczy telefon z aplikacją mobilną mBanku (iOS i Android) i dostęp do internetu. Aby mieć aplikację mBanku potrzebujesz smartfona z systemem operacyjnym Android w wersji minimum 5.0 lub iOS 11.0 lub nowsze.
BLIKIEM zapłacisz za zakupy w internecie i w sklepie stacjonarnym, wypłacisz za darmo gotówkę z bankomatów, zrobisz przelew na numer telefonu.
W bankomacie, na stronie sklepu w internecie kliknij BLIK. W sklepie stacjonarnym potwierdź sprzedawcy, że chcesz zapłacić BLIKIEM.
Wybierz ikonę BLIK w aplikacji mobilnej.
Przepisz 6-cyfrowy kod BLIK w sklepie internetowym, na terminalu w sklepie lub w bankomacie. Autoryzuj operację w aplikacji PIN-em albo odciskiem palca lub skanem twarzy.
BLIKIEM zapłacisz za zakupy w internecie i w sklepie stacjonarnym, wypłacisz za darmo gotówkę z bankomatów, zrobisz przelew na numer telefonu.
BLIK działa tylko w Polsce.
Dla płatności BLIKIEM obowiązują tylko limity dzienne. Ich aktualne wykorzystanie sprawdzisz w aplikacji mobilnej: Ustawienia > Ustawienia BLIK.
Domyślnie ustawione limity BLIK:
codziennie możesz zrobić 10 płatności (zakupy internetowe, wypłaty w bankomatach, płatności w sklepach), na łączną kwotę 3 000 zł.
5 razy dziennie możesz zrobić przelew na telefon (dotyczy również prośby o przelew); maksymalna kwota na jaką możesz zrobić pojedynczy przelew na telefon to 1000 zł i nie można jej podwyższyć.
Powyższe limity BLIK zmienisz:
w aplikacji mobilnej. Aby to zrobić wybierz Ustawienia (ikonka koła zębatego), a następnie Limity > BLIK.
w serwisie transakcyjnym. Aby to zrobić wybierz Ustawienia (ikonka koła zębatego), a następnie Limity i autoryzacje.
na czacie. Zmianę zatwierdzisz autoryzacją mobilną lub kodem SMS. Jeśli połączysz się na czacie z aplikacji mobilnej, dodatkowo poprosimy Cię o zatwierdzenie operacji PIN-em, którego używasz w aplikacji mobilnej.
podczas rozmowy z konsultantem mLinii (pod numerem +48 42 6 300 800). Przed połączeniem przygotuj identyfikator i telekod. Będą Ci potrzebne do identyfikacji.
Telekod to ustalone przez ciebie, 6-cyfrowe hasło do kontaktu telefonicznego. Jeśli go nie pamiętasz, nowy telekod ustalisz w serwisie transakcyjnym: Ustawienia > Bezpieczeństwo > Dostęp do banku > Telefon. Jeżeli masz trudności z dostępem do serwisu, skorzystaj z tych wskazówek.
Limitów BLIK nie zmienisz jeśli zadzwonisz na mLinię z aplikacji mobilnej.
Dodatkowo możesz 3 razy dziennie skorzystać z szybkich płatności do 50 zł (bez logowania i PIN-u, w sklepach stacjonarnych) - możesz je w dowolnym momencie włączyć i wyłączyć w aplikacji mobilnej: Ustawienia > Ustawienia BLIK > Transakcje BLIK > Szybka płatność.
Potrzebujesz jedynie telefonu z aplikacją mobilną mBanku i dostępu do internetu.
Aplikację mBanku zainstalujesz na telefonie z systemem operacyjnym Android w wersji minimum 5.0 lub iOS 11.0 lub nowsze.
Z BLIKA skorzystasz na telefonie z zainstalowaną aplikacją mobilną. Aby mieć aplikację mBanku potrzebujesz smartfona z systemem operacyjnym Android w wersji minimum 5.0 lub iOS 11.0 lub nowsze.
Ikonę BLIKA znajdziesz przed zalogowaniem u góry aplikacji i po zalogowaniu na pulpicie aplikacji.
Tak, BLIKIEM wypłacisz pieniądze z bankomatów w całej Polsce.
Nie zapłacisz żadnej prowizji bez względu na to, jaką kwotę wypłacisz.
Nie. Żeby wpłacić gotówkę we wpłatomacie użyj karty do konta.
Tak, umożliwiamy płatności zbliżeniowe BLIKIEM za granicą. Usługę udostępniamy naszym klientom stopniowo.
Przewalutowanie płatności BLIKIEM zbliżeniowym odbywa się po kursie Mastercard.
Zrobisz to w aplikacji mobilnej. Wejdź w „Ustawienia – Ustawienia BLIK – Transakcje BLIK – Szybka płatność”.
Możesz to zrobić także na mLinii.
Tak, możesz płacić w sklepach stacjonarnych do 50 zł bez podawania numeru PIN do aplikacji.
Jak to zrobisz:
Zaloguj się do aplikacji mobilnej, wejdź w „Ustawienia - Ustawienia BLIK”. Zaznacz opcję „Szybka płatność” i zatwierdź zmiany PIN-em do aplikacji.
Transakcje w sklepach powyżej 50 zł nadal będziesz potwierdzać PIN-em. Tak samo transakcje w internecie oraz wypłaty z bankomatów.
Tak, za niektóre zakupy w internecie możesz płacić BLIKIEM bez pobierania kodu i wpisywania go na stronie sklepu. Możesz też płacić bez kodu w zapamiętanych przeglądarkach.
Jak to włączysz?
Podczas płatności BLIKIEM nasza aplikacja mobilna zaproponuje Ci zapamiętanie sklepu. Zaznacz: Wykonaj i Zapamiętaj, potwierdź PIN-em.
Następnym razem, gdy wybierzesz BLIKA zapłacisz bez kodu, potwierdzisz tylko transakcję PIN-em.
Zaloguj się do aplikacji mobilnej. Wejdź w „Ustawienia”, wybierz opcję „Przelew na telefon”, zaakceptuj oświadczenia i zatwierdź.
Zaloguj się do aplikacji mobilnej. Kliknij „Płatności”, potem zaznacz „Przelew na telefon”.
Wybierz odbiorcę z Twojej listy kontaktów lub czerwonym plusem dodaj nowego odbiorcę.
Ikona telefonu po prawej stronie ekranu pokaże Ci, kto ze znajomych korzysta z przelewów na numer telefonu.
Wejdź w ustawienia aplikacji, wybierz „Przelew na telefon” i zaznacz „Pokaż użytkowników BLIKA”.
Dzięki temu, gdy będzie wysyłać przelew na liście odbiorców znajdziesz ikonę BLIKA która pokaże Ci, kto ze znajomych korzysta z przelewów na numer telefonu.
Jeśli znajomy korzysta z przelewów na numer telefonu BLIK, pieniądze wpłyną natychmiast na jego konto. Także w weekendy i święta.
Upewnij się, że odbiorca ma konto w banku, który udostępnia przelewy na numer telefonu:
mBank i Kompakt Finanse, BZ WBK, ING Bank Śląski, Millenium, PKO Bank Polski (w tym konta Inteligo), Alior Bank, Getin Bank, T-mobile Usługi Bankowe, BGŻ BNP Paribas.
Może być kilka przyczyn:
nie masz wystarczających pieniędzy na koncie,
przekroczyłeś limity transakcji BLIK,
konto nie jest jeszcze w pełni aktywne.
Tak, w historii operacji zobaczysz wszystkie transakcje BLIK.
Nie. Wliczają się tylko płatności kartą.
Tak, możesz to zrobić w aplikacji w zakładce „Ustawienia” – „Ustawienia BLIK”. BLIKA odblokujesz tylko na mLinii.
120 sekund. Upływający czas zobaczysz na liczniku. Na 30 sekund przed końcem ważności kodu przy liczniku pojawi się czerwona etykieta i komunikat „Odśwież kod”. Gdy w to klikniesz pobierzesz nowy kod.
Tak. Aby mieć naszą aplikację potrzebujesz smartfona z systemem operacyjnym Android w wersji minimum 5.0 lub iOS 11.0 lub nowsze.
Nie. Możesz zrobić taki przelew bez względu na wiek.
Są to: mBank i Kompakt Finanse, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, Millenium, PKO Bank Polski (w tym konta Inteligo), Alior Bank, Getin Bank, T-mobile Usługi Bankowe, BGŻ BNP Paribas.
Nic. Z BLIKA skorzystasz zupełnie za darmo.