pytania i odpowiedzi
zmiana danych
Kontakt |
Serwis transakcyjny |
Aplikacja mobilna |
mLinia |
Placówka |
Czego potrzebujesz |
Zaloguj się na swoje konto i wybierz: Pomoc > Załatw swoje sprawy > Zmień dane. |
Zaloguj się na swoje konto w aplikacji i wybierz: Ustawienia > zmień dane osobowe. |
Przygotuj swój identyfikator i telekod. |
Zabierz ważny dokument tożsamości. |
Dane, które możesz zmienić |
|
|
|
|
Kontakt |
Serwis transakcyjny |
Aplikacja mobilna |
mLinia |
Placówka |
Czego potrzebujesz |
Zaloguj się na swoje konto i wybierz: Pomoc > Załatw swoje sprawy > Zmień dane. |
Zaloguj się na swoje konto w aplikacji i wybierz: Ustawienia > zmień dane osobowe. |
Przygotuj swój identyfikator i telekod. |
Zabierz ważny dokument tożsamości. |
Dane, które możesz zmienić |
|
|
|
|
wskazówka!
Możemy poprosić Cię o:
oryginały dokumentów,
poświadczone notarialnie, kopie dokumentów,
które potwierdzają zmianę danych.
Na początku przypomnimy Ci o aktualizacji danych. Nie zwlekaj z ich poprawieniem. Jeśli nie podasz nam aktualnych danych, będziemy musieli zablokować Ci zlecanie przelewów wychodzących i transakcje kartowe (działamy zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu). Dostęp do usług przywrócimy od razu, gdy podasz nam dane aktualnego dokumentu tożsamości.
W takim przypadku możesz korzystać z konta przez aplikację mobilną, serwis transakcyjny oraz płacić kartą jeszcze przez 30 dni po upływie ważności starego dokumentu. Jeśli uzyskanie nowego dokumentu zajmie Ci więcej czasu, możesz zadzwonić na mLinię, aby dowiedzieć się o dostępnych dla Ciebie rozwiązaniach.
jeśli masz skończone 18 lat – potrzebujemy Twojego dowodu osobistego lub dokumentu mObywatel (mDowodu) lub paszportu polskiego
jeśli jesteś w wieku 13 – 18 lat – potrzebujemy Twojego dowodu osobistego lub dokumentu mObywatel (mDowodu), lub paszportu polskiego lub legitymacji szkolnej
jesteś osobą pełnoletnią lub w wieku 13 – 18 lat, ale nie jesteś obywatelem Rzeczpospolitej Polskiej i:
– korzystasz już z naszych usług – potrzebujemy Twojego paszportu zagranicznego
– chcesz podpisać z nami umowę – potrzebujemy Twojego paszportu
Dodatkowo niezbędna będzie Twoja karta pobytu lub zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej w Polsce lub dokument, który potwierdza prawo stałego pobytu.
Pamiętaj! Dokument tożsamości to dokument ze zdjęciem stwierdzający Twoją tożsamość, którego termin ważności nie upłynął.
Tak, jednak, by korzystać z naszych produktów i usług musisz podpisać umowę w wybranej placówce.
Tak.
Aktualne dane pozwolą Ci w pełni korzystać z naszych usług, składać wnioski o nowe produkty. Część danych możesz sprawdzić w serwisie lub aplikacji, pozostałe potwierdzisz z naszym konsultantem lub doradcą w placówce.
Konieczność aktualizacji danych wynika z zapisów Regulaminów banku i ustawy o Przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu (art.34-36). To dlatego przypominamy Ci o tym regularnie.
Możesz nam podać zagraniczny numer telefonu, który ma od 12 do 15 cyfr (łącznie z numerem kierunkowym). Numer zmienisz na mLinii (z wyłączeniem połączeń z aplikacji mobilnej) lub w naszej placówce.
Tak. Jeśli znajdziesz swój dokument tożsamości, możesz odwołać zastrzeżenie dokumentu w Systemie Dokumenty Zastrzeżone. Możesz to jednak zrobić tylko w instytucji, w której zgłosisz takie zastrzeżenie. Jeśli zastrzeżesz dokument w mBanku, to jego odwołanie zgłoś u konsultanta mLinii lub u doradcy w placówce.
ważne!
Jeśli Twój dokument tożsamości trafił w ręce innej osoby (np. ktoś go znalazł i zwrócił Tobie), rozważ jego wymianę w urzędzie na nowy i nie odwołuj zastrzeżenia/odstrzegaj takiego dokumentu. Osoba nieuprawniona mogła spisać z niego dane i może je próbować wykorzystać bez Twojej wiedzy.