Korzystanie z płatności zbliżeniowych BLIK jest bezpłatne.
Płatności zbliżeniowe BLIK- najczęściej zadawane pytania
-
Jak płacić zbliżeniowo BLIKIEM w sklepie?
-
Włącz NFC w swoim telefonie i ustaw aplikację mBanku jako domyślą do płatności, jeśli nie zrobiłeś tego podczas uruchamiania BLIKA zbliżeniowego. Aby zapłacić, odblokuj telefon i zbliż go do terminala w ciągu 60 sek. Nie musisz uruchamiać aplikacji bankowej.
Po upływie 60 sek. aplikacja może poprosić Cię o ponowne odblokowanie telefonu.
-
-
Czym płatności zbliżeniowe BLIK różnią się od innych zbliżeniowych płatności telefonem?
-
Aby korzystać z płatności zbliżeniowych BLIK nie musisz mieć karty płatniczej – wystarczy aplikacja mBanku zainstalowana w telefonie.
-
-
Czy płatności zbliżeniowe BLIK są bezpieczne? Co, jeśli ktoś ukradnie mi telefon lub go zgubię?
-
Płatności zbliżeniowe BLIKIEM są bezpieczne. Po kradzieży lub zgubieniu zgłoś to na mLinię +48 42 6 300 800 i zablokuj dostęp do aplikacji mobilnej, aktywnej na utraconym urządzeniu. Możesz to zrobić w serwisie transakcyjnym: wybierz Ustawienia i zaznacz Dostęp do banku. Znajdź urządzenie i kliknij Usuń.
-
-
Jakie są limity płatności zbliżeniowych BLIK?
-
Dla płatności BLIKIEM obowiązują tylko limity dzienne. Ich aktualne wykorzystanie sprawdzisz w aplikacji mobilnej: Ustawienia > Ustawienia BLIK
Domyślnie ustawione limity BLIK:
- codziennie możesz zrobić 5 płatności (zakupy internetowe, wypłaty w bankomatach, płatności w sklepach), na łączną kwotę 3 000 zł
-
-
Korzystam z Google Pay, czy mogę jednocześnie korzystać z płatności zbliżeniowych BLIK?
-
W ustawieniach telefonu wybierz aplikację mBanku i ustaw ją jako domyślną do płatności telefonem. W każdej chwili możesz to zmienić, aby skorzystać z Google Pay.
-
-
Mam telefon z systemem iOS. Czy mogę aktywować Płatności zbliżeniowe BLIK?
-
Aktualnie płatności zbliżeniowe BLIK dostępne są tylko na telefonach z systemem operacyjnym Android oraz HarmonyOS.
-
-
Jak ustawić płatności zbliżeniowe BLIK jako domyślną formę płatności telefonem?
-
W ustawieniach telefonu wybierz aplikację mBanku i ustaw ją jako domyślną do płatności telefonem. Aby to zrobić, wybierz „NFC i płatności”, a następnie „Dotknij i zapłać” (Tap&Pay albo Zbliż i zapłać). W tym miejscu znajdziesz informację, jaką aplikację masz ustawioną jako domyślną i jak możesz ją zmienić. Ścieżka tej opcji może być różna w zależności od marki i modelu telefonu.
-
-
Czy płatności zbliżeniowe BLIK będą działać, gdy odinstaluję aplikację swojego banku?
-
Nie, jeśli odinstalujesz aplikację bankową, nie zapłacisz zbliżeniowo BLIKIEM.
-
-
Czy trzeba mieć włączony internet w telefonie, żeby płacić zbliżeniowo BLIKIEM?
-
Nie. BLIKIEM zapłacisz zbliżeniowo bez włączonego internetu i nawet gdy jesteś poza zasięgiem sieci. Natomiast co pewien czas aplikacja może poprosić Cię o zalogowanie.
-
-
Czy mogę zapłacić zbliżeniowo BLIKIEM, jeśli wyłączę NFC?
-
Nie. Wyłączenie NFC uniemożliwi płatności zbliżeniowe BLIK.
-
-
Co zrobić, gdy nie mogę zapłacić zbliżeniowo BLIKIEM?
-
- Sprawdź, czy masz aktywne płatności zbliżeniowe BLIK i czy aplikacja mBanku ustawiona jest jako domyślna do płatności telefonem.
- Sprawdź, czy masz włączone NFC w telefonie.
- Upewnij się, że masz ustawioną bezpieczną blokadę ekranu: PIN, wzór zabezpieczający, odcisk palca, skan twarzy lub tęczówki oka.
- Zaloguj się do aplikacji swojego banku, aby system odświeżył pulę płatności.
- Sprawdź, czy masz dość pieniędzy na koncie.
- Zobacz wysokość limitu płatności BLIKIEM zbliżeniowym.
-
-
Jak mogę wyłączyć płatności zbliżeniowe BLIK?
-
W aplikacji mBanku w Ustawieniach BLIK wybierz „Aktywuj Płatności zbliżeniowe BLIK”
-
-
Czy aktywacja płatności zbliżeniowych BLIK oznacza, że płatności kodem BLIK nie będą już możliwe?
-
Nie. Nadal będziesz mógł płacić z kodem BLIK w internecie i sklepach stacjonarnych, wypłacać gotówkę z bankomatu używając kodu BLIK oraz wysyłać przelewy na telefon BLIK.
-
-
Czy płacąc zbliżeniowo BLIKIEM trzeba być zalogowanym do aplikacji mobilnej banku?
-
Nie. Nie musisz być zalogowany do aplikacji banku, aby płacić zbliżeniowo BLIKIEM.
-
-
Co to jest NFC i jak mogę je włączyć w swoim telefonie?
-
NFC umożliwia wymianę danych pomiędzy telefonem, a terminalem płatniczym. NFC możesz włączać i wyłączać w ustawieniach telefonu. Sposób uruchomienia NFC zleży od modelu telefonu. Niektóre modele telefonów nie mają NFC - w takiej sytuacji płatności zbliżeniowe BLIK nie będą możliwe.
-
-
Jak poprawnie przyłożyć telefon, aby zapłacić?
-
Telefony mogą mieć umiejscowioną antenę NFC w różnych miejscach – w przypadku problemów z działaniem technologii NFC, sprawdź w instrukcji swojego telefonu, gdzie umiejscowiona jest antena NFC. Dodatkowo, przykładając telefon do terminala, warto spróbować różnych ustawień urządzenia. Niektóre obudowy i pokrowce na telefon mogą zaburzać poprawne funkcjonowanie technologii NFC, jej zdjęcie zniweluje ten problem.
-
-
Czy obudowa telefonu może zaburzać działanie NFC?
-
Mogą zdarzyć się przypadki, gdzie obudowa telefonu może wpływać na działanie anteny NFC, a tym samym płatność może nie zostać zrealizowana. Jeśli zauważysz, że Twoja obudowa blokuje sygnał NFC, postaraj się płacić bez niej. Podczas zbliżenia telefonu do terminala przytrzymaj telefon przez chwilę nieruchomo.
-
-
Czy za pomocą płatności zbliżeniowych BLIK mogę wypłacać pieniądze z bankomatu?
-
Nie. Jeśli chcesz wypłacić gotówkę, użyj kodu BLIK.
-
-
Jak zwrócić w sklepie towar, jeśli płaciłem zbliżeniowo BLIKIEM?
-
Podczas zwrotu towaru w sklepie konieczne jest posiadanie telefonu z aplikacją mBanku, z którego dokonana była płatność. W większości przypadków zwrot środków będzie zrealizowany przez zbliżenie telefonu do terminala z aktywną aplikacją i z włączonymi płatnościami zbliżeniowymi BLIK.
-
-
Czy mogę płacić zbliżeniowo za granicą?
-
Tak, płatności zbliżeniowe BLIKIEM są możliwe też za granicą. Usługę udostępniamy naszym klientom stopniowo.
Przewalutowanie płatności BLIKIEM zbliżeniowym odbywa się po kursie Mastercard.
-
-
Czy zapłacę zbliżeniowo BLIKIEM za zakupy w internecie?
-
Nie. Jeśli chcesz zapłacić BLIKIEM w internecie, użyj płatności z kodem BLIK.
Jeśli masz swoje ulubione sklepy lub przeglądarki możesz dodać je do zaufanych w aplikacji mBanku. Wtedy przy kolejnych zakupach w tym sklepie lub na tej przeglądarce zapłacisz BLIKIEM szybko i bezpiecznie, bez pobierania kodu.
-
-
Czy muszę posiadać kartę płatniczą, np. Mastercard lub VISA, by płacić zbliżeniowo BLIKIEM?
-
Nie musisz mieć karty płatniczej, żeby korzystać z Płatności zbliżeniowych BLIK.
-
-
Jakie są wymagania techniczne, aby aktywować płatności zbliżeniowe BLIK?
-
Możesz aktywować Płatności zbliżeniowe BLIK jeśli:
- masz zainstalowaną aplikację mBanku;
- masz telefon z systemem operacyjnym Android, HarmonyOS i anteną NFC;
- Twój telefon ma aktualne usługi Google Play, Huawei Store i oryginalne oprogramowanie.
-
-
Gdy płacę zbliżeniowo BLIKIEM na wydruku z terminala pojawia się napis MASTERCARD CONTATLESS, a nie BLIK, czy tak powinno być?
-
Tak. Ze względu na to, że płatności zbliżeniowe BLIK realizowane są z użyciem technologii dostarczanej przez Mastercard, taki napis na wydruku może się pojawiać.
-
-
Czy przy płatnościach zbliżeniowych BLIK mogę skorzystać z cashbacku?
-
Obecnie nie ma takiej możliwości.
-
-
W kasie samoobsługowej mam do wyboru dwie metody płatności: BLIKA i kartę płatniczą – co mam wybrać, aby zapłacić zbliżeniowo?
-
Jeśli na ekranie z wyborem metody płatności nie ma wyróżnionej płatności zbliżeniowej BLIK, wybierz opcję zapłaty kartą płatniczą, jeśli chcesz zapłacić zbliżeniowo.
-
-
Czy mogę zrezygnować z akcji specjalnej dot. braku prowizji za przewalutowanie płatności zbliżeniowych BLIKIEM za granicą?
-
Tak, rezygnację możesz złożyć na mLinii lub w naszej placówce. Szczegółowe informacje dotyczące wysokości prowizji, którą pobieramy za przewalutowanie transakcji BLIKIEM zbliżeniowym w walucie obcej znajdziesz w Taryfie prowizji i opłat bankowych dla osób
fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. na https://www.mbank.pl/pomoc/oplaty/interaktywna/ind/
-