pytania i odpowiedzi
Google Pay
Tak. Dodawanie i używanie kart w ramach Google Pay jest bezpłatne. Opłaty za transakcje, pobieramy zgodne z tpio
Listę kart, które możesz dodać do płatności mobilnych znajdziesz tutaj.
Jeśli chcesz korzystać z płatności Google Pay twoje urządzenie musi spełniać wymagania opisane na stronie https://support.google.com/pay/answer/7643995
Tak. Kartę możesz dodać bezpośrednio w aplikacja Google Pay. W takim przypadku poprosimy o dodatkową weryfikację jednorazowym hasłem SMS.
Z Google Pay:
zapłacisz zbliżeniowo w sklepach stacjonarnych, które umożliwiają płatności zbliżeniowe przy użyciu terminala płatniczego lub czytnika zbliżeniowego
wykonasz płatności w aplikacjach mobilnych sprzedawców, którzy udostępniają płatności z użyciem Google Pay
Tak. Każda wypłata jest potwierdzana PIN-em. Opłaty za wypłaty z bankomatów są zgodne z wysokością prowizji podanych dla Twojej karty podpiętej do płatności mobilnych. Możesz je sprawdzić w tpio.
Tak. Możesz dodać kilka kart (zarówno debetowych jak i kredytowych) do płatności mobilnych na tym samym urządzeniu.
Tak. Transakcje będą standardowo widoczne w serwisie transakcyjnym i w aplikacji mobilnej. Zobaczysz je również w aplikacji Google Pay.
Sprawdź ustawienia NFC. Pamiętaj, że opcja NFC musi być włączona, a w ustawieniach usługi płatności „Dotknij i zapłać” aplikacja Google Pay musi być ustawiona jako domyślna do płatności. Następnie sprawdź swoje połączenie z internetem i włącz dane komórkowe. Przed dokonaniem płatności należy przynajmniej wybudzić telefon. Jeżeli transakcja nie zostaje zrealizowana należy odblokować telefon i zbliżyć go ponownie do czytnika. Jeśli nadal masz trudności w przypadku płatności Google Pay skontaktuj się z producentem urządzenia lub zadzwoń na mLinię.
Najważniejsza jest informacja na terminalu i potwierdzeniu transakcji. Na urządzeniu mobilnym możesz otrzymać informacje o zakończonej transakcji niezależnie czy została ona zaakceptowana czy odrzucona.
Nie. Zablokowanie transakcji zbliżeniowych na plastikowej karcie nie ma wpływu na działanie karty dodanej do Google Pay.
Tak, o ile nie zablokowałeś swojej karty na transakcje zagraniczne i transakcje w sklepach stacjonarnych.
Nie. Zablokowanie transakcji zbliżeniowych na plastikowej karcie nie ma wpływu na działanie karty mobilnej w Google Pay.
Tak. Wygląda to tak samo jak w Polsce. Wystarczy, że wybudzisz telefon i zbliżysz go do terminala płatniczego – nie musisz nawet otwierać aplikacji. Niekiedy możesz zostać poproszony o potwierdzenie transakcji numerem PIN do karty lub podpisem. W przypadku niektórych transakcji może zdarzyć się konieczność odblokowania ekranu telefonu.
Tak. Na urządzeniu przechowywane są wyłącznie Tokeny kart. Token to wirtualny odpowiednik karty plastikowej. Powstaje po dodaniu karty do płatności mobilnych. Ma zupełnie inny numer niż karta plastikowa posiadana w portfelu. Dlatego nawet po usunięciu karty z urządzenia Twoja plastikowa karta wciąż działa.
Limity są identyczne z tymi ustawionymi na Twojej plastikowej karcie. Możesz je w każdej chwili sprawdzić logując się do serwisu transakcyjnego i wchodząc w Produkty > Karty > Szczegóły Karty > Limity > Transakcje bezgotówkowe lub w aplikacji mobilnej mBanku.
Tak, to ten sam PIN.
Tak. Zastrzeżenie karty powoduje usunięcie kart powiązanych na urządzeniach mobilnych.
To podstawowa karta, którą płacisz na danym urządzeniu.
Aby zapłacić inną kartą niż domyślnie ustawioną, uruchom aplikację i wybierz kartę, którą chcesz zapłacić, a następnie zbliż urządzenie do terminala.
Tak, zamknięcie karty plastikowej, wiąże się z usunięciem tej karty z płatności Google Pay na wszystkich urządzeniach mobilnych. Nie będziesz mógł nią dokonywać płatności Google Pay.
Token to wirtualny odpowiednik karty plastikowej. Powstaje po dodaniu karty do Google Pay. Ma zupełnie inny numer niż karta plastikowa posiadana w portfelu. Dlatego nawet po usunięciu karty z Google Pay Twoja plastikowa karta wciąż działa.
Aplikacja automatycznie wybiera jedną z Twoich kart jako tę, którą będziesz płacić bez odblokowania telefonu. I to właśnie karta domyślna. Aby zmienić kartę domyślną można skorzystać z aplikacji mBanku.
Aktualizacja telefonu nie ma wpływu na karty mobilne. Jednak w przypadku zmiany urządzenia, musisz dodać karty ponownie.