Operacje - pytania i odpowiedzi
-
Informacja o zadłużeniu karty kredytowej:
-
Tekst SMS wysłanego do mBanku powinien być następujący:
7#Numer klienta (osiem cyfr) #Hasło (sześć cyfr)#Osiem Ostatnich Cyfr Numeru Karty
-
-
Informacja o pięciu ostatnio wykonanych operacji na karcie debetowej:
-
Tekst SMS wysłanego do mBanku powinien być następujący:
8#Numer klienta (osiem cyfr) #Hasło (sześć cyfr)#Osiem Ostatnich Cyfr Numeru Karty
-
-
Informacja na temat parametrów karty kredytowej:
-
Tekst SMS wysłanego do mBanku powinien być następujący:
6#Numer klienta (osiem cyfr) #Hasło (sześć cyfr)#Osiem Ostatnich Cyfr Numeru Karty
-
-
Informacja o pięciu ostatnio wykonanych operacji na karcie kredytowej:
-
Tekst SMS wysłanego do mBanku powinien być następujący:
5#Numer klienta (osiem cyfr) #Hasło (sześć cyfr)#Osiem Ostatnich Cyfr Numeru Karty
-
-
Informacja o pełnym numerze Twojego konta:
-
Tekst SMS wysłanego do mBanku powinien być następujący:
4#Numer klienta (osiem cyfr) #Hasło (sześć cyfr)#Osiem Ostatnich Cyfr Numeru Rachunku
-
-
Lista operacji z określonego przedziału czasu (od ... do ...)
-
Tekst SMS wysłanego do mBanku powinien być następujący:
3#Numer klienta#Hasło#Osiem Ostatnich Cyfr Rachunku#Data Od (format daty: DDMMRRRR)#Data Do (FORMAT: DDMMRRRR)
Należy jednak pamiętać, aby różnica między podanymi datami nie przekraczała 30 dni.
Przykład: Jeśli chcesz uzyskać informację o operacjach wykonanych od 1 marca do 22 marca 2001 roku na rachunku eKonto:
3#01234567#999999#00345678#01032001#22032001
(w tym przykładzie numer klienta to 01234567, hasło dla SMS to 999999, ostatnie osiem cyfr numeru eKonta to 00345678).
-
-
Lista pięciu ostatnio wykonanych operacji:
-
Tekst SMS wysłanego do mBanku powinien być następujący:
2#Numer klienta (osiem cyfr) #Hasło (sześć cyfr)#Osiem Ostatnich Cyfr Numeru Rachunku
-
-
Informacja o liście rachunków i środkach zgromadzonych na rachunkach
-
Tekst SMS wysłanego do mBanku powinien być następujący:
1#Numer klienta (osiem cyfr) #Hasło (sześć cyfr)
-
Zlecenia stałe
-
Kto może zlecić wykonywanie zleceń stałych i w jaki sposób?
-
Zlecenia stałe mogą definiować - w internecie (bezpłatnie) lub przez operatora mLinii (za opłatą) - posiadacz, współposiadacz lub pełnomocnik rodzajowy rachunków eKonto, mBiznes konto lub izzyKONTO. Z rachunku eMax nie można realizować przelewów w ramach zleceń stałych.
-
-
Czy realizacja przelewu w ramach zleceń stałych jest płatna?
-
Wykonanie przelewu w ramach zlecenia stałego z eKonta lub izzyKONTA na inny rachunek w mBanku lub do innego banku jest bezpłatne. Wykonie przelewu z mBiznes konta podlega opłacie zgodnie z taryfą prowizji i opłat. Zdefiniowanie, względnie odwołanie zlecenia stałego, z dowolnego konta kosztuje, jeżeli korzystasz z pomocy Operatora mLinii. W internecie czynności te są bezpłatne.
-
-
Czy mogę zlecić przelewy stałe z rachunku eMax lub eMax plus?
-
Z rachunków oszczędnościowych i walutowych nie można realizować przelewów w ramach zleceń stałych. Zlecenia stałe służą realizacji stałych rozliczeń i można je wykonywać z rachunków eKonto, mBiznes konto oraz izzyKONTO, które pełnią rolę rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych.
-
-
Co się stanie, gdy data przelewu przypadnie na dzień wolny od pracy?
-
W takiej sytuacji przelew zostanie wykonany w dniu roboczym poprzedzającym dzień wolny, np. gdy data przelewu wypadnie w sobotę, to przelew zostanie wykonany w piątek.
-
-
Co się stanie, gdy w dniu przelewu nie będzie środków na koncie?
-
Jeśli na koncie nie będzie odpowiedniej ilości środków, przelew nie zostanie wykonany.
-
-
Co to są zlecenia stałe?
-
Zlecenia stałe to sposób realizowania płatności o stałej (niezmiennej) kwocie, które powtarzają się w regularnych odstępach czasu (np. co miesiąc).
-
-
Czy zlecenia stałe widoczne są na liście zaplanowanych operacji?
-
Tak, klikając na rachunek, z którego zlecenie stałe jest realizowane, wybierz z lewego menu "Operacje zaplanowane". Status przelewu informuje o tym, która operacja jest zlecona w ramach zlecenia stałego.
-
-
Jak zdefiniować, odwoływać zlecenie stałe? Ile zleceń mogę ustanowić?
-
Liczba zleceń stałych jest nieograniczona. Zlecenia stałe definiuje się i odwołuje przez operatora mLinii albo samodzielnie w Internecie. Do ustalania zleceń stałych potrzebne są hasła jednorazowe, natomiast ich realizacja zachodzi automatycznie - nie musisz o nich pamiętać.
-
Płatności w nowym serwisie transakcyjnym
-
Jak wykonać przelew do osoby z książki odbiorców?
-
Przelew do osoby z książki odbiorców możesz wykonać klikając na Przelewy > Wykonaj przelew jednorazowy następnie w polu Nazwa odbiorców wpisać dane odbiorcy.
Po wprowadzeniu trzech pierwszych liter rozwinie się lista odbiorców do wyboru.
-
-
Jak wykonać przelew walutowy/ zagraniczny?
-
Aby wykonać przelew walutowy wejdź na zakładkę Przelewy > Wykonaj przelew jednorazowy następnie wybierz zakładkę z lewej strony >Za granicę lub walutowy. Uzupełnij pozostałe dane i wyślij przelew.
-
-
Co mi daje opcja blokowania środków na koncie?
-
Opcja blokady jest dostępna dla przelewów przyszłych. Dzięki niej masz pewność, że nie zabraknie środków na rachunku na wykonanie tej transakcji.
-
-
Co się dzieje po wysłaniu pieniędzy na Facebooka, telefon?
-
Kwota przelewu jest blokowana na rachunku na okres 15 dni. W tym czasie odbiorca przelewu może odebrać środki.
-
-
Co się stanie, jeśli ktoś nie odbierze wiadomości o przelewie?
-
Po upływie 15 dni blokada środków jest anulowana i są one w pełni dostępne na rachunku.
-
-
Jak wykonać przelew na telefon?
-
Aby wykonać przelew na telefon wybierz zakładkę Przelewy > Wykonaj przelew jednorazowy, następnie w polu Nazwa odbiorcy wpisz jego dane. Zatwierdź nazwę odbiorcy klikając na ‘+ Kontynuuj przelew do wpisanego odbiorcy’ i w lewym menu wybierz opcję Na numer telefonu.
-
-
Jak mogę wydrukować potwierdzenie przelewu?
-
Potwierdzenie przelewu możesz wydrukować dla operacji już zrealizowanej. W tym celu wejdź do historii i kliknij na szczegóły wybranej operacji.
-
-
Dlaczego nie widać wszystkich operacji zaplanowanych w kalendarzu?
-
Na liście prezentowane są operacje z wszystkich Twoich rachunków (zgodnie z wybranym kontekstem).
Na kalendarzu prezentowane są tylko operacje z rachunku ustawionego w pasku finansów na pulpicie.
-
-
Jakie operacje są brane pod uwagę w podsumowaniu kwoty operacji?
-
W podsumowaniu kwoty operacji zaplanowanych (na liście operacji zaplanowanych) nie są liczone:
- operacje, które są zlecone z datą bieżącą (w statusie Oczekująca),
- operacje które już obciążyły historię operacji
- przelewy z datą przyszłą z opcją z blokadą środków.
-
-
Na czym polega przelew na telefon?
-
W formatce przelewu podajesz numer telefonu, na jaki ma być wysłany przelew.
Odbiorca otrzymuje SMS z linkiem do strony, na której może odebrać pieniądze - może podać swój rachunek w dowolnym banku.
-
-
Jak wykonać przelew własny?
-
Przelew na własny rachunek możesz wykonać na dwa sposoby.
Pierwszy to wchodząc na Pulpit >Pasek finansów i klikając na zakładkę Na moje konto. Następnie wskaż rachunek, z którego chcesz przelać środki, rachunek docelowy oraz kwotę przelewu.
Przelew na własny rachunek możesz wykonać również klikając na Przelewy > Na własne konto.
Następnie wskaż rachunek, z którego chcesz przelać środki, rachunek docelowy oraz kwotę przelewu.
-
-
Jak wykonać przelew do osoby, której danych nie mam zapisanych w książce?
-
Aby wykonać przelew do osoby, której nie masz zapisanej w książce wejdź na zakładkę Przelewy > Wykonaj przelew jednorazowy, następnie w polu Nazwa odbiorcy wpisz dane odbiorcy. Potwierdź wprowadzoną nazwę klikając na "+ Kontynuuj przelew do wpisanego odbiorcy" oraz uzupełnij brakujące pola niezbędne do wykonania przelewu.
-
-
Jak wykonać przelew do znajomego z Facebooka?
-
Aby wysyłać przelewy do znajomych z Facebooka konieczne jest powiązanie konta w mBanku ze swoim profilem na Facebooku w panelu ustawień.
Jeśli jesteś już połączony i chcesz wykonac przelew - wybierz zakładkę Przelewy > Wykonaj przelew jednorazowy, następnie wybierz odbiorcę z listy odbiorców i zatwierdź klikając "+ Kontynuuj przelew do wpisanego odbiorcy". Formatka zostanie odblokowana do uzupełnienia brakujących pól.
Możemy również wykonać przelew na profil facebookowy znajomego wybierając Przelewy > Wykonaj przelew jednorazowy > Na profil facebookowy.
-
-
Nie mogę przejść do formatki przelewu / doładowania za pomocą przycisku "Do osoby lub firmy" lub "Doładuj telefon" mimo że posiadam szablony przelewów zaufanych.
-
By móc zrealizować przelew za pomocą przycisku "Do osoby lub firmy" lub "Doładuj telefon" należy posiadać aktywne hasła SMS-owe lub listę haseł jednorazowych.
-
-
Jak wykonać przelew EKSPRESOWY/ SORBNET?
-
Aby wykonać przelew EKSPRESOWY lub SORBNET należy wejść na zakładkę Przelewy > Wykonaj przelew jednorazowy następnie w polu Nazwa odbiorców wpisać dane odbiorcy. Następnie należy zatwierdzić nazwę odbiorcy klikając na ‘+ Kontynuuj przelew do wpisanego odbiorcy’. Formatka zostanie odblokowana i w polu ‘Czas dostarczenia’ wybieramy rodzaj przelewu który chcemy wykonać.
-
-
Na czym polega przelew na Facebooka?
-
W formatce przelewu wybierasz znajomego z Facebooka, do którego ma być wysłany przelew.
Odbiorca otrzymuje prywatną wiadomość na Facebooku z linkiem do strony, na której może odebrać pieniądze - może podać swój rachunek w dowolnym banku.
-