Wniosek „Dobry Start” - pytania i odpowiedzi

  •  

    Kto może złożyć wniosek o świadczenie Dobry Start przez bankowość elektroniczną?

      • Jeżeli jesteś rodzicem dziecka i masz numer PESEL możesz złożyć wniosek przez bankowość elektroniczną
      • jeśli dziecko nie mieszka z obojgiem rodziców – wniosek składa ten rodzic, który faktycznie opiekuje się dzieckiem,
      • jeśli dzieckiem opiekuje się równocześnie oboje rodziców, to świadczenie otrzyma ten, kto pierwszy złoży wniosek. Gdy drugi rodzic złoży wniosek o świadczenie po innym rodzicu, ZUS ustali, kto sprawuje opiekę na dzieckiem,
  •  

    Jak złożyć wniosek o Dobry Start 300+ w mBanku?

      • przygotuj dane: swoje i dzieci, na które ubiegasz się o świadczenie oraz dane szkoły, do której uczęszcza lub będzie uczęszczać każde z dzieci
      • zaloguj się na swoje konto w aplikacji mobilnej (Usługi > Sprawy urzędowe) lub w serwisie transakcyjnym (Produkty > Usługi > Świadczenia dla rodziców (m.in. 800+) i wypełnij wniosek o świadczenie
      • pobierz i zapisz kopię wniosku oraz potwierdzenie złożenia wniosku. Pamiętaj.To jedyny moment, w którym możesz zapisać kopię wniosku złożonego w banku. Później szczegóły wniosku sprawdzisz na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, a w banku pobierzesz tylko potwierdzenie złożenia wniosku
      • sprawdź od razu, czy na Twój e-mail dotarło UPO i czy w UPO zgadzają się wszystkie Twoje dane. Dopiero gdy na adres e-mail, który podasz we wniosku, dostaniesz Urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP), które jest Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO), masz pewność, że wniosek trafił do ZUS
      • od tej chwili, Twoim wnioskiem zajmuje się ZUS, tam kieruj wszystkie pytania dotyczące rozpatrzenia wniosku
  •  

    Jestem klientem mBanku i mam dostęp do serwisu bankowości elektronicznej. Dlaczego nie mogę złożyć wniosku Dobry Start 300+?

    • Jeśli otworzyłeś konto w mBanku bez osobistego kontaktu z pracownikiem np. przelewem autoryzacyjnym z innego banku albo założyłeś konto przez selfie w aplikacji mobilnej i nie potwierdziłeś swoich danych osobowych w placówce banku, nie możesz złożyć wniosku o świadczenie przez serwis bankowości elektronicznej.

      Potwierdź tożsamość Idź do dowolnej placówki mBanku z dokumentem tożsamości. Po tym jak potwierdzimy Twoją tożsamość, złóż wniosek o świadczenie Dobry Start.

      Jeśli nie masz pewności, jak otworzyłeś konto lub opis Cię nie dotyczy – zadzwoń na mLinię.

  •  

    Jakie konto podać we wniosku Dobry Start do wypłaty świadczenia?

    • We wniosku wskazujesz jeden numer konta na wszystkie dzieci. Możesz wybrać dowolne konto bankowe. Jeśli składasz wniosek w mBanku, najwygodniej będzie Ci wskazać konto w mBanku z listy rozwijanej na wniosku.

      WAŻNE. Nie przekazujemy do ZUS informacji o saldzie ani nazwie rachunku. Te informacje ułatwiają Tobie wskazanie właściwego rachunku spośród prowadzonych przez Ciebie w mBanku. Do ZUS przekażemy tylko jego numer. Możesz to sprawdzić na formularzu PDF wniosku, który pobierzesz na ostatniej stronie.

  •  

    Jakie dane bank przetwarza w procesie składania wniosku Dobry Start 300+?

    • Na podstawie danych z naszego systemu potwierdzamy Twoją tożsamość i pomagamy w szybszym uzupełnieniu danych we wniosku – np. imienia, nazwiska, numeru PESEL. Podpowiadamy numery kont w mBanku, na które możesz otrzymać świadczenie Dobry Start

      Nie przekazujemy we wniosku danych finansowych o Twoich rachunkach, kredytach, lokatach ani żadnych innych produktach, które masz w mBanku.

      Poza tożsamością wnioskującego, nie sprawdzamy innych informacji, podanych we wniosku. Jeśli we wniosku brakuje informacji, skontaktuje się z Tobą ZUS.


      Osobie, która złożyła wniosek przez bank, spółdzielczą kasę oszczędnościowo-kredytową albo system Emp@tia i nie ma jeszcze profilu na Platformie Usług Elektronicznych, ZUS założy profil na podstawie danych z wniosku.

  •  

    Dlaczego bank nie udostępnia kopii złożonego wniosku Dobry Start ani nie informuje o jego szczegółach?

    • Kopię już złożonego wniosku Dobry Start możesz pobrać tylko raz (podczas jego składania). Pamiętaj, że po tym, jak wyślemy wniosek do ZUS, usuwamy wszystkie dane wniosku. Zachowujemy tylko informacje o numerze wniosku i czasie złożenia.

      Nie przechowujemy danych z wniosku, dlatego nie mamy możliwości informować m.in. o:

      - danych jakie wpisałeś na wniosku np. danych dzieci, szkoły

      - statusie wniosku

      - nie możemy też udostępnić Ci kopii wniosku  

      W razie pytań o wniosek Dobry Start prosimy o kontakt z ZUS. Odwiedź swój profil na PUE ZUS i sprawdź status wniosku.