- Jeżeli jesteś rodzicem dziecka i masz numer PESEL możesz złożyć wniosek przez bankowość elektroniczną
- jeśli dziecko nie mieszka z obojgiem rodziców – wniosek składa ten rodzic, który faktycznie opiekuje się dzieckiem,
- jeśli dzieckiem opiekuje się równocześnie oboje rodziców, to świadczenie otrzyma ten, kto pierwszy złoży wniosek. Gdy drugi rodzic złoży wniosek o świadczenie po innym rodzicu, ZUS ustali, kto sprawuje opiekę na dzieckiem,
Wniosek „Dobry Start” - pytania i odpowiedzi
-
Kto może złożyć wniosek o świadczenie Dobry Start przez bankowość elektroniczną?
-
-
Jak złożyć wniosek o Dobry Start 300+ w mBanku?
-
- przygotuj dane: swoje i dzieci, na które ubiegasz się o świadczenie oraz dane szkoły, do której uczęszcza lub będzie uczęszczać każde z dzieci
- zaloguj się na swoje konto w aplikacji mobilnej (Usługi > Sprawy urzędowe) lub w serwisie transakcyjnym (Produkty > Usługi > Świadczenia dla rodziców (m.in. 800+) i wypełnij wniosek o świadczenie
- pobierz i zapisz kopię wniosku oraz potwierdzenie złożenia wniosku. Pamiętaj.To jedyny moment, w którym możesz zapisać kopię wniosku złożonego w banku. Później szczegóły wniosku sprawdzisz na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, a w banku pobierzesz tylko potwierdzenie złożenia wniosku
- sprawdź od razu, czy na Twój e-mail dotarło UPO i czy w UPO zgadzają się wszystkie Twoje dane. Dopiero gdy na adres e-mail, który podasz we wniosku, dostaniesz Urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP), które jest Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO), masz pewność, że wniosek trafił do ZUS
- od tej chwili, Twoim wnioskiem zajmuje się ZUS, tam kieruj wszystkie pytania dotyczące rozpatrzenia wniosku
-
-
Czy muszę być klientem mBanku, aby złożyć wniosek Dobry Start w mBanku?
-
Tak. Aby złożyć wniosek, musisz mieć dostęp do serwisu bankowości elektronicznej, a więc być klientem mBanku.
-
-
Jestem klientem mBanku i mam dostęp do serwisu bankowości elektronicznej. Dlaczego nie mogę złożyć wniosku Dobry Start 300+?
-
Jeśli otworzyłeś konto w mBanku bez osobistego kontaktu z pracownikiem np. przelewem autoryzacyjnym z innego banku albo założyłeś konto przez selfie w aplikacji mobilnej i nie potwierdziłeś swoich danych osobowych w placówce banku, nie możesz złożyć wniosku o świadczenie przez serwis bankowości elektronicznej.
Potwierdź tożsamość Idź do dowolnej placówki mBanku z dokumentem tożsamości. Po tym jak potwierdzimy Twoją tożsamość, złóż wniosek o świadczenie Dobry Start.
Jeśli nie masz pewności, jak otworzyłeś konto lub opis Cię nie dotyczy – zadzwoń na mLinię.
-
-
Jakie konto podać we wniosku Dobry Start do wypłaty świadczenia?
-
We wniosku wskazujesz jeden numer konta na wszystkie dzieci. Możesz wybrać dowolne konto bankowe. Jeśli składasz wniosek w mBanku, najwygodniej będzie Ci wskazać konto w mBanku z listy rozwijanej na wniosku.
WAŻNE. Nie przekazujemy do ZUS informacji o saldzie ani nazwie rachunku. Te informacje ułatwiają Tobie wskazanie właściwego rachunku spośród prowadzonych przez Ciebie w mBanku. Do ZUS przekażemy tylko jego numer. Możesz to sprawdzić na formularzu PDF wniosku, który pobierzesz na ostatniej stronie.
-
-
Czy po wysłaniu wniosku mogę go jeszcze zmienić w serwisie mBanku?
-
Nie, nie ma takiej możliwości. Jeśli chcesz wprowadzić zmiany we wniosku, skontaktuj się jak najszybciej z ZUS – wejdź na swój profil na PUE ZUS i wprowadź niezbędne zmiany.
-
-
Jakie dane bank przetwarza w procesie składania wniosku Dobry Start 300+?
-
Na podstawie danych z naszego systemu potwierdzamy Twoją tożsamość i pomagamy w szybszym uzupełnieniu danych we wniosku – np. imienia, nazwiska, numeru PESEL. Podpowiadamy numery kont w mBanku, na które możesz otrzymać świadczenie Dobry Start
Nie przekazujemy we wniosku danych finansowych o Twoich rachunkach, kredytach, lokatach ani żadnych innych produktach, które masz w mBanku.
Poza tożsamością wnioskującego, nie sprawdzamy innych informacji, podanych we wniosku. Jeśli we wniosku brakuje informacji, skontaktuje się z Tobą ZUS.
Osobie, która złożyła wniosek przez bank, spółdzielczą kasę oszczędnościowo-kredytową albo system Emp@tia i nie ma jeszcze profilu na Platformie Usług Elektronicznych, ZUS założy profil na podstawie danych z wniosku.
-
-
Jak zmienić numer rachunku, na który będą przekazywane pieniądze z programu Dobry Start?
-
Jeśli chcesz zmienić konto, na które ma być przekazane świadczenie, skontaktuj się z ZUS – wejdź na swój profil na PUE ZUS i wprowadź niezbędne zmiany.
-
-
Dlaczego bank nie udostępnia kopii złożonego wniosku Dobry Start ani nie informuje o jego szczegółach?
-
Kopię już złożonego wniosku Dobry Start możesz pobrać tylko raz (podczas jego składania). Pamiętaj, że po tym, jak wyślemy wniosek do ZUS, usuwamy wszystkie dane wniosku. Zachowujemy tylko informacje o numerze wniosku i czasie złożenia.
Nie przechowujemy danych z wniosku, dlatego nie mamy możliwości informować m.in. o:
- danych jakie wpisałeś na wniosku np. danych dzieci, szkoły
- statusie wniosku
- nie możemy też udostępnić Ci kopii wniosku
W razie pytań o wniosek Dobry Start prosimy o kontakt z ZUS. Odwiedź swój profil na PUE ZUS i sprawdź status wniosku.
-
-
Co zrobić, jeśli źle wypełnię wniosek Dobry Start?
-
Jeśli źle wypełnisz wniosek, wejdź na PUE ZUS i wprowadź niezbędne dane.
Jeżeli we wniosku nie podasz wymaganych danych lub nie prześlesz potrzebnych dokumentów, ZUS poprosi Cię o uzupełnienie wniosku.
-
-
Czy mBank przyjmuje reklamacje dotyczące wniosków o świadczenia Dobry Start?
-
Odpowiadamy jedynie za możliwość udostępnienia klientom wniosku Dobry Start oraz za poprawne przekazanie go do systemu ZUS.
Reklamacje przyjmujemy zgodnie z zasadami przyjmowania i rozpatrywania reklamacji klientów obowiązujących w mBanku.
Inne pytania i reklamacje dotyczące obsługi wniosku Dobry Start kieruj do ZUS.
-