Aktywny Rodzic pytania i odpowiedzi

  •  

    Jak złożysz wniosek o świadczenie Aktywny Rodzic w mBanku?

          • przygotuj dane: swoje, współmałżonka/drugiego rodzica dziecka i dzieci, na które ubiegasz się o świadczenie
          • zaloguj się na swoje konto w serwisie transakcyjnym lub aplikacji mobilnej i wypełnij wniosek o świadczenie
          • pobierz i zapisz w bezpiecznym miejscu kopię wniosku Pamiętaj. To jedyny moment, w którym możesz zapisać kopię wniosku złożonego w banku. Później szczegóły wniosku sprawdzisz na Platformie Usług Elektronicznych  p(PUE) ZUS
          • na adres e-mail, który podasz we wniosku, dostaniesz Urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP), które jest Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO)
          • sprawdź od razu, czy na Twój e-mail dotarło UPO i czy w UPO zgadzają się wszystkie Twoje dane. Dopiero gdy otrzymasz UPO masz pewność, że wniosek trafił do ZUS

       

      Od tej chwili, Twoim wnioskiem zajmuje się ZUS, tam kieruj wszystkie pytania dotyczące rozpatrzenia wniosku.

  •  

    Jestem klientem mBanku i mam dostęp do serwisu bankowości elektronicznej. Dlaczego nie mogę złożyć wniosku o świadczenie Aktywny Rodzic?

    • Jeśli otworzyłeś konto w mBanku i potwierdziłeś swoje dane przelewem autoryzacyjnym z innego banku lub założyłeś konto przez selfie w aplikacji mobilnej i nie potwierdziłeś swoich danych osobowych w placówce banku, nie możesz złożyć wniosku o świadczenie przez serwis bankowości elektronicznej.

       

      Ważne. Idź do dowolnej placówki mBanku z dokumentem tożsamości. Po tym jak potwierdzimy Twoją tożsamość, złóż wniosek o świadczenie Rodzinny Kapitał Opiekuńczy. Jeśli nie masz pewności, jak otworzyłeś konto lub opis Cię nie dotyczy – zadzwoń na mLinię.

  •  

    Jakie dane bank przetwarza w procesie składania wniosku o świadczenie Aktywny Rodzic?

    • Na podstawie danych z naszego systemu potwierdzamy Twoją tożsamość i pomagamy w szybszym uzupełnieniu danych we wniosku – np. imienia, nazwiska, numeru PESEL. Podpowiadamy numery kont w mBanku, na które możesz otrzymać świadczenie Aktywny Rodzic

      Nie przekazujemy we wniosku danych finansowych o Twoich rachunkach, kredytach, lokatach ani żadnych innych produktach, które masz w mBanku.

      Poza tożsamością wnioskującego, nie sprawdzamy innych informacji, podanych we wniosku. Jeśli we wniosku brakuje informacji, skontaktuje się z Tobą ZUS.

      Osobie, która złożyła wniosek przez bank, spółdzielczą kasę oszczędnościowo-kredytową albo system Emp@tia i nie ma jeszcze profilu na Platformie Usług Elektronicznych, ZUS założy profil na podstawie danych z wniosku.

  •  

    Kto decyduje o przyznaniu świadczenia? Jaka jest rola banku?

    • Decyzję o przyznaniu świadczenia podejmuje ZUS.

       

      My potwierdzamy Twoją tożsamość i umożliwiamy złożenie wniosku o świadczenie Aktywny Rodzic w systemie bankowości elektronicznej. Nie sprawdzamy danych we wniosku oraz załączników. Nie mamy też informacji o dalszej obsłudze wniosku przez ZUS. Wniosek oraz załączniki usuwamy po wysłaniu wniosku do systemu ZUS.

  •  

    Gdzie znajdę informację o przyznaniu świadczenia Aktywny Rodzic?

    • Informację znajdziesz w skrzynce odbiorczej na Twoim profilu na PUE ZUS.
       

      Ważne. Na PUE ZUS znajdziesz całą korespondencję z ZUS w sprawie Twojego wniosku (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informację o przyznaniu, decyzję odmawiającą przyznania świadczenia).