Ekspert online - pytania i odpowiedzi

  •  

    Obraz konsultanta przycina się lub zawiesza

    • Najczęstszą przyczyną tego problemu jest niewystarczająca przepustowość, zbyt duże opóźnienie na łączu internetowym bądź duże obciążenie stacji. W celu poprawienia tego stanu należy wyłączyć inne aplikacje oraz ograniczyć aktywność sieciową (np. wyłączyć programy do ściągania plików bądź odtwarzacze materiałów multimedialnych w Internecie). Jeśli komputer, z którego korzystasz wykorzystuje inny system niż Windows XP, Windows 7 lub Windows 8, mogą pojawiać się problemy z przekazem wideo. Aby zminimalizować wpływ problemów należy zainstalować najnowsze aktualizacji dla systemu operacyjnego. Pełną listę wspieranych systemów operacyjnych znajdziesz na stronie o usłudze Ekspert online.

      Minimalna konfiguracja sprzętowa komputera do korzystania z usługi Ekspert online to:
      - Pamięć operacyjna: 2GBRAM
      - Procesor: 1.6 GHzCore Duo

  •  

    Nie mogę aktywować dźwięku – konsultant mnie nie słyszy

    • Po nawiązaniu połączenia konieczne jest włączenie mikrofonu poprzez wybór ikony mikrofonu w lewym dolnym rogu okna rozmowy. Na niektórych stacjach sterowanie dźwiękiem i obrazem we wtyczce Microsoft Silverlight może być wyłączone przez administratora stacji. W celu zmiany tego stanu należy w rejestrze aplikacji zmienić wartość parametru „AllowwebCam” na „1”. Wykonuje się to poprzez wybór kolejno opcji:

      1. Start => Uruchom -> wpisanie „regedit”
      2. W menu po lewej stronie należy podświetlić „Mój komputer”
      3. Następnie należy wybrac wyszukanie, np. poprzez skrót CTRL+F, a następnie należy wpisać „AllowwebCam”
      4. Zmienić wartość na „1”

  •  

    Głos konsultanta jest bardzo cichy

    • W celu zwiększenia siły głosu w rozmowie z Ekspertem online należy w pierwszej kolejności wybrać ikonę głośnika w lewym dolnym rogu ekranu. Jeśli ustawienie głośności na maksimum nie pomaga, należy ustawić głośność systemową poprzez wybór ikony głośnika w prawym dolnym rogu ekranu, na pasku Windows, następnie zwiększenie odpowiedniej pozycji.

  •  

    Podgląd z mojej kamery jest odwrócony

    • Niektóre kamery (w szczególności starsze modele) nie współpracują poprawnie z wtyczką Miscrosoft Silverlight. Aby wyeliminować ten problem, należy zainstalować najnowsze sterowniki do kamery.

  •  

    Nie mogę aktywować dźwięku – konsultant mnie nie słyszy

    • Po nawiązaniu połączenia konieczne jest włączenie mikrofonu poprzez wybór ikony mikrofonu w lewym dolnym rogu okna rozmowy. Na niektórych stacjach sterowanie dźwiękiem i obrazem we wtyczce Microsoft Silverlight może być wyłączone przez administratora stacji. W celu zmiany tego stanu należy w rejestrze aplikacji zmienić wartość parametru „AllowwebCam” na „1”. Wykonuje się to poprzez wybór kolejno opcji:

      1. Start => Uruchom -> wpisanie „regedit”
      2. W menu po lewej stronie należy podświetlić „Mój komputer”
      3. Następnie należy wybrac wyszukanie, np. poprzez skrót CTRL+F, a następnie należy wpisać „AllowwebCam”
      4. Zmienić wartość na „1”

  •  

    Mam trudności z połączeniem z Ekspertem online z mojego służbowego komputera

    • W przypadku komputerów, które są zlokalizowane w sieciach firmowych, istnieje prawdopodobieństwo, że administrator sieci zablokował dostęp do portów dedykowanych do transmisji audio/wideo (port 4504 dla ruchu wychodzącego). W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem jest odblokowanie tych portów.
      W sytuacji kiedy nie będzie to możliwe aplikacja próbować będzie połączyć się z Ekspertem online wykorzystując do tego celu inne rodzaje portów. Pula alternatywnych portów jest ograniczona po stronie banku, w związku z czym może zdarzyć się sytuacja kiedy wszystkie linie będą zajęte. Należy wówczas spróbować połączyć się w późniejszym terminie.

  •  

    Ustawienia karty dźwiękowej i częstotliwości próbkowania

    • Gdy podczas próby połączenia z Ekspertem online pojawi się komunikat „Ustawienia karty dźwiękowej nie pozwalają na połączenie z ekspertem. Proszę zmień częstotliwość próbkowania (link) i spróbuj ponownie” należy w ustawieniach karty zmienić częstotliwość na preferowaną 44100 Hz.

      W tym celu:

      1. Kliknij prawym przyciskiem myszki na ikonę głośnika na pasku menu, następnie wybierz „Urządzenia do odtwarzania”.


      Alternatywnie w Panelu sterowania możesz wybrać „Dźwięk”.


      2. W ustawieniach dźwięku zaznacz urządzenie odtwarzania, z którego korzystasz i kliknij na dole okna w przycisk „Właściwości”


      3. We Właściwościach urządzenia wybierz na górze zakładkę „Zaawansowane”, zmień częstotliwość próbkowania na 44100 Hz (Jakość CD) i kliknij „OK”

       

      4. Te same zmiany wprowadź w zakładce „Nagrywanie”. Zaznacz urządzenie nagrywania, z którego korzystasz i kliknij na dole okna w przycisk „Właściwości”

       

      5. We właściwościach urządzenia wybierz na górze zakładkę „Zaawansowane”, zmień częstotliwość próbkowania na 44100 Hz (Jakość CD) i kliknij „OK”

       

       


      6. Po zamknięciu okna „Właściwości” wybierz „OK” w oknie „Dźwięk”.

       

      7. Po wprowadzeniu powyższych zmian w ustawieniach, połącz się z Ekspertem online jeszcze raz.