od 25 lutego 2022 r. mojeID zastąpiło logowanie przez Profil Zaufany.
Profil zaufany - pytania i odpowiedzi
-
Jak założyć profil zaufany?
-
Wejdź na stronę epuap.gov.pl, kliknij „zarejestruj się” i wybierz najwygodniejszą dla Ciebie opcję potwierdzenia Profilu.
Jeśli nie masz Profilu Zaufanego, będziesz mógł go potwierdzić przez mojeID. Profil Zaufany jest aktywny od razu.
-
-
Jak potwierdzić profil zaufany?
-
Wszystkie opcje potwierdzenia Profilu Zaufanego znajdziesz na stronie pz.gov.pl/pz/index
-
-
Do czego służy profil zaufany?
-
Z profilem zaufanym złożysz dokumenty w urzędach publicznych przez stronę epuap.gov.pl. Możesz również skorzystać z podpisu zaufanego (nie jest to podpis elektroniczny).
-
-
Kto może założyć profil zaufany?
-
Każdy klient, który ma aktualne dane, numer PESEL oraz potwierdziliśmy jego tożsamość podczas obecności w placówce banku lub w obecności kuriera.
-
-
Jak przedłużyć ważność profilu zaufanego?
-
Profil zaufany jest ważny 3 lata, po tym czasie możesz go przedłużyć o kolejne 3.
Na stronie www.gov.pl/web/profilzaufany/przedluz-waznosc-profilu-zaufanego znajdziesz informacje, jak przedłużyć jego ważność.
-
-
Czy muszę mieć profil zaufany, aby założyć firmę z mBankiem?
-
Nie, jeśli nie masz jeszcze profilu zaufanego założysz go podczas procesu otwarcia firmy z mBankiem. Profil zaufany to Twój cyfrowy podpis dla administracji publicznej. Jest on całkowicie bezpłatny. Pełni funkcję Twojego podpisu elektronicznego, którym możesz potwierdzać dokumenty wysyłane do urzędów.
-