Przelewy do Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – najczęściej zadawane pytania

  •  

    Jak zlecić przelew do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych?

    • Przelew do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych zlecisz:

      • w serwisie transakcyjnym (Płatności > Przelew > ZUS)
        oraz
      • w aplikacji mobilnej (po zalogowaniu przejdź do Płatności i wybierz ZUS).

       

      Na wniosku o przelew wybierz rachunek, z którego chcesz przelać środki i uzupełnij wszystkie dane:

      • numer rachunku, czyli numer rachunku bankowego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, na który przekażesz swoje pieniądze,
      • tytuł przelewu,
      • datę przelewu,
      • kwotę przelewu.

       

      Kliknij Dalej, aby przejść do ekranu podsumowania. Następnie zatwierdź przelew hasłem SMS.

  •  

    Jak zlecić przelew do Urzędu Skarbowego?

    • Przelew do Urzędu Skarbowego zlecisz:

      • w serwisie transakcyjnym (po zalogowaniu przejdź do Płatności. W sekcji Przelew wybierz Podatkowy)
        oraz
      • w aplikacji mobilnej (po zalogowaniu przejdź do Płatności i wybierz Podatkowy).

       

      Na wniosku o przelew uzupełnij wszystkie dane i kliknij Dalej, aby przejść do ekranu podsumowania. Następnie zatwierdź przelew hasłem SMS.

  •  

    Co to jest indywidualny rachunek podatkowy?

    • Indywidualny rachunek podatkowy (IRP) to rachunek, który służy do rozliczeń z Urzędem Skarbowym. Bez względu na to, w którym urzędzie skarbowym się rozliczasz to będziesz mieć tylko jeden IRP. Możesz sprawdzić go na stronie internetowej Ministerstwa Finansów (https://www.podatki.gov.pl/generator-mikrorachunku-podatkowego/) lub w dowolnym Urzędzie Skarbowym.

       

      Pamiętaj, aby nie korzystać z żadnych innych stron internetowych niż https://www.podatki.gov.pl/ lub np. numerów rachunków otrzymanych e-mailem lub SMS-em.

       

      Pamiętaj też, że Twój IRP, oprócz Twojego identyfikatora podatkowego lub numeru PESEL, musi zawierać cyfry 1010 0071 222.