pytania i odpowiedzi
szyfrowane wyciągi
Usługa szyfrowania wyciągów jest bezpłatna.
Nie, aktywacja usługi jest dobrowolna ale zachęcamy do jej aktywacji w celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa. Usługa będzie szczególnie przydatna osobom oraz podmiotom, którym zależy na zachowaniu wyjątkowej ostrożności przy dostępie do ich danych finansowych.
Uruchamiając usługę przekazywania przez mBank wyciągów w zaszyfrowanej formie, możesz zyskać jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa i poufności informacji zawartych w twoich w wyciągach elektronicznych do posiadanych rachunków oraz kart kredytowych.
Nowa usługa zapewnia realizację dobrych praktyk i rekomendacji w obszarze bezpieczeństwa i jest jednocześnie niezwykle przydatna dla osób, którym zależy na zachowaniu szczególnej ostrożności przy dostępie do ich danych finansowych.
Nie.
Aby otrzymywać wyciągi elektroniczne z szyfrowanymi załącznikami, zaloguj się do serwisu transakcyjnego mBanku. Następnie przejdź do Panelu ustawień -> Bezpieczeństwo -> Wyciągi szyfrowane.
Jeśli samodzielnie nie aktywujesz usługi, wyciągi będą dostarczane tak jak dotychczas. Pamiętaj również, że w dowolnej chwili możesz zmienić sposób udostępniania wyciągów w serwisie transakcyjnym.
Planujemy w przyszłości rozszerzyć zakres usługi szyfrowania na inne dokumenty przesyłane do właściciela rachunku. O zmianach będziemy informowali na stronach mBanku.
Z usługi szyfrowania wyciągów mogą korzystać wszyscy klienci indywidualni oraz firmowi.
Aby otrzymywać wyciągi elektroniczne w formie zaszyfrowanych załączników, zaloguj się do serwisu transakcyjnego mBanku, następnie przejdź do Panelu ustawień -> Bezpieczeństwo -> Wyciągi szyfrowane.
W tym miejscu serwisu możesz dowolnie modyfikować usługę: aktywować ją, ale także wyłączyć – w dowolnym dla siebie momencie.
Usługa szyfrowania wyciągów jest dostępna od chwili złożenia przez Ciebie dyspozycji o uruchomieniu usługi i zdefiniowania hasła, które będzie używane w procesie szyfrowania. Wszystkie wyciągi wygenerowane przed datą aktywacji usługi i wysłane do klienta pozostają niezaszyfrowane.
Uruchamiając usługę, w mailu otrzymasz jeden zaszyfrowany plik w formacie PDF, do którego dołączone zostaną pliki z właściwymi wyciągami. Jeżeli do tej pory wyciągi były dostarczane do Ciebie w formacie pdf, html bądź csv - otrzymasz bazowy plik PDF, wraz z odpowiednimi załącznikami w powyższym formacie.
Uruchamiając usługę, w mailu otrzymasz jeden zaszyfrowany plik w formacie PDF, do którego dołączone zostaną pliki z właściwymi wyciągami. Jeżeli do tej pory wyciągi były dostarczane do Ciebie w formacie pdf, html bądź csv - otrzymasz bazowy plik PDF, wraz z odpowiednimi załącznikami w powyższym formacie.
Jeżeli zdecydujesz się na aktywację usługi, wszystkie okresowe wyciągi do prowadzonych w banku rachunków oraz kart będą dostarczane w formie zaszyfrowanej.
Same dane zawarte w wyciągu nie zmienią się i będą zawierały informacje o saldzie oraz wszystkich transakcjach dokonywanych na rachunkach prowadzonych w ramach twojego konta.
Obowiązujące hasło dla danego okresu możesz sprawdzić po zalogowaniu się do serwisu transakcyjnego w Panelu ustawień -> Bezpieczeństwo -> Wyciągi szyfrowane -> Moje hasła -> Sprawdź hasła.
Sprawdź, czy wpisujesz poprawne hasło lub wyłączyłeś caps lock. Sprawdź również jakie hasło ustanowiłeś w serwisie transakcyjnym dla usługi szyfrowania wyciągów. Zrobisz to logując się do serwisu transakcyjnego w Panelu ustawień -> Bezpieczeństwo -> Wyciągi szyfrowane.
Jeśli sytuacja się powtarza, skontaktuj się z mLinią.
Prawdopodobnie aktywowałeś usługę i ustanowiłeś hasło już po tym, jak bank wygenerował dla Ciebie wyciągi za dany okres.
Do poprawnej obsługi szyfrowanych, podpisanych cyfrowo wyciągów elektronicznych, rekomendujemy oprogramowanie Adobe Acrobat Reader – bezpłatny i jeden z najpopularniejszych czytników dokumentów zapisanych w formacie PDF. Ze względów bezpieczeństwa sugerujemy korzystanie z najnowszych wersji tego oprogramowania i cykliczną jego aktualizację.
Jeżeli chciałbyś korzystać z innych czytników to szyfrowane wyciągi będą również poprawnie obsługiwane przez oprogramowanie Foxit Reader.
W tym celu należy wyodrębnić pliki z właściwymi wyciągami z zaszyfrowanego załącznika PDF. Zrobisz to otwierając właściwe wyciągi i zapisując je na dysku.