Usługa szyfrowania wyciągów jest bezpłatna.
Szyfrowane wyciągi - pytania i odpowiedzi
-
Czy muszę korzystać z szyfrowania wyciągów?
-
Nie, aktywacja usługi jest dobrowolna ale zachęcamy do jej aktywacji w celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa. Usługa będzie szczególnie przydatna osobom oraz podmiotom, którym zależy na zachowaniu wyjątkowej ostrożności przy dostępie do ich danych finansowych.
-
-
Dlaczego wprowadzacie usługę dostarczania wyciągów w bezpiecznej (zaszyfrowanej) formie ?
-
Uruchamiając usługę przekazywania przez mBank wyciągów w zaszyfrowanej formie , możesz zyskać jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa i poufności informacji zawartych w twoich w wyciągach elektronicznych do posiadanych rachunków oraz kart kredytowych.
Nowa usługa zapewnia realizację dobrych praktyk i rekomendacji w obszarze bezpieczeństwa i jest jednocześnie niezwykle przydatna dla osób, którym zależy na zachowaniu szczególnej ostrożności przy dostępie do ich danych finansowych.
-
-
Co mam zrobić, aby otrzymywać wyciągi e-mailem z szyfrowanymi załącznikami?
-
Aby otrzymywać wyciągi elektroniczne z szyfrowanymi załącznikami, zaloguj się do serwisu transakcyjnego mBanku. Następnie przejdź do Panelu ustawień -> Bezpieczeństwo -> Wyciągi szyfrowane.
Jeśli samodzielnie nie aktywujesz usługi, wyciągi będą dostarczane tak jak dotychczas. Pamiętaj również, że w dowolnej chwili możesz zmienić sposób udostępniania wyciągów w serwisie transakcyjnym.
-
-
Dlaczego nie wprowadzacie również usługi szyfrowania harmonogramów?
-
Planujemy w przyszłości rozszerzyć zakres usługi szyfrowania na inne dokumenty przesyłane do właściciela rachunku. O zmianach będziemy informowali na stronach mBanku.
-
-
Kto może korzystać z usługi dostarczania wyciągów w zaszyfrowanej formie?
-
Z usługi szyfrowania wyciągów mogą korzystać wszyscy klienci indywidualni oraz firmowi.
-
-
Kiedy mogę zmienić sposób dostarczania moich wyciągów?
-
Aby otrzymywać wyciągi elektroniczne w formie zaszyfrowanych załączników, zaloguj się do serwisu transakcyjnego mBanku, następnie przejdź do Panelu ustawień -> Bezpieczeństwo -> Wyciągi szyfrowane.
W tym miejscu serwisu możesz dowolnie modyfikować usługę: aktywować ją, ale także wyłączyć – w dowolnym dla siebie momencie.
-
-
Czy mam możliwość otrzymywania historycznych wyciągów w zaszyfrowanej formie?
-
Usługa szyfrowania wyciągów jest dostępna od chwili złożenia przez Ciebie dyspozycji o uruchomieniu usługi i zdefiniowania hasła, które będzie używane w procesie szyfrowania. Wszystkie wyciągi wygenerowane przed datą aktywacji usługi i wysłane do klienta pozostają niezaszyfrowane.
-
-
W jakim formacie będą dostarczane do mnie zaszyfrowane pliki?
-
Uruchamiając usługę, w mailu otrzymasz jeden zaszyfrowany plik w formacie PDF, do którego dołączone zostaną pliki z właściwymi wyciągami. Jeżeli do tej pory wyciągi były dostarczane do Ciebie w formacie pdf, html bądź csv - otrzymasz bazowy plik PDF, wraz z odpowiednimi załącznikami w powyższym formacie.
-
-
Czy wszystkie pliki, w tym: pdf, html oraz csv będą dostarczane do mnie w formie zaszyfrowanej?
-
Uruchamiając usługę, w mailu otrzymasz jeden zaszyfrowany plik w formacie PDF, do którego dołączone zostaną pliki z właściwymi wyciągami. Jeżeli do tej pory wyciągi były dostarczane do Ciebie w formacie pdf, html bądź csv - otrzymasz bazowy plik PDF, wraz z odpowiednimi załącznikami w powyższym formacie.
Jeżeli zdecydujesz się na aktywację usługi, wszystkie okresowe wyciągi do prowadzonych w banku rachunków oraz kart będą dostarczane w formie zaszyfrowanej.
Same dane zawarte w wyciągu nie zmienią się i będą zawierały informacje o saldzie oraz wszystkich transakcjach dokonywanych na rachunkach prowadzonych w ramach twojego konta
-
-
Nie mogę otworzyć historycznego wyciągu - zapomniałem hasła. Co zrobić?
-
Obowiązujące hasło dla danego okresu możesz sprawdzić po zalogowaniu się do serwisu transakcyjnego w Panelu ustawień -> Bezpieczeństwo -> Wyciągi szyfrowane -> Moje hasła -> Sprawdź hasła
-
-
Nie mogę otworzyć załącznika, co zrobić?
-
Sprawdź, czy wpisujesz poprawne hasło lub wyłączyłeś caps lock. Sprawdź również jakie hasło ustanowiłeś w serwisie transakcyjnym dla usługi szyfrowania wyciągów. Zrobisz to logując się do serwisu transakcyjnego w Panelu ustawień -> Bezpieczeństwo -> Wyciągi szyfrowane.
Jeśli sytuacja się powtarza, skontaktuj się z mLinią
-
-
Włączyłem usługę dostarczania wyciągów w zaszyfrowanej formie, a otrzymałem wyciąg w dotychczas wysyłanym kształcie.
-
Prawdopodobnie aktywowałeś usługę i ustanowiłeś hasło już po tym, jak bank wygenerował dla Ciebie wyciągi za dany okres.
-
-
Jakie oprogramowanie jest rekomendowana do poprawnej obsługi dostarczania wyciągów w zaszyfrowanej formie?
-
Do poprawnej obsługi szyfrowanych, podpisanych cyfrowo wyciągów elektronicznych, rekomendujemy oprogramowanie Adobe Acrobat Reader – bezpłatny i jeden z najpopularniejszych czytników dokumentów zapisanych w formacie PDF. Ze względów bezpieczeństwa sugerujemy korzystanie z najnowszych wersji tego oprogramowania i cykliczną jego aktualizację.
Jeżeli chciałbyś korzystać z innych czytników to szyfrowane wyciągi będą również poprawnie obsługiwane przez oprogramowanie Foxit Reader.
-
-
Muszę przekazać wyciąg dostarczony w zaszyfrowanej formie do innej instytucji (np. do innego banku). Jak to zrobić?
-
W tym celu należy wyodrębnić pliki z właściwymi wyciągami z zaszyfrowanego załącznika PDF. Zrobisz to otwierając właściwe wyciągi i zapisując je na dysku
-