• 1.  

    Czym jest program „Dobry Start”?

    • Program Dobry Start (tzw. 300+), to świadczenie, które przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dla osób z niepełnosprawnością świadczenie przysługuje do ukończenia przez nie 24 roku życia. Świadczeniem nie są objęte dzieci, które chodzą do przedszkola lub tzw. „zerówki”.

      Prawo do świadczenia nie jest uzależnione od wysokości dochodów rodziców lub opiekunów prawnych dziecka.

  • 2.  

    Ważne terminy

    • Wnioski o wypłatę świadczenia Dobry Start należy składać co roku.

      Zaloguj się na swoje konto w internecie lub aplikacji mobilnej i złóż wniosek od 1.07 do 30.11 br.

       

      • Złóż wniosek do końca sierpnia, aby otrzymać świadczenie do końca września br.
      • Jeśli złożysz wniosek w kolejnych miesiącach (od września do listopada), wypłatę świadczenia z ZUS otrzymasz w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku
  • 3.  

    Jaka jest rola mBanku w tym procesie?

      • Umożliwiamy złożenie wniosku poprzez serwis transakcyjny lub aplikację mobilną
      • nie złożysz wniosku na mLinii ani w placówce
      • wypełniony wniosek przekazujemy do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS)
      • wniosek złożysz bezpłatnie
  • 4.  

    Jaka jest rola ZUS w tym procesie?

    • Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest odpowiedziany za przyjęcie, analizę wniosków Dobry Start 300+ oraz wypłatę świadczenia.

      WAŻNE.  Jeśli złożysz wniosek przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia, ZUS sprawdzi, czy masz już profil na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Jeśli nie, to ZUS założy Ci taki profil. Potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku, a na numer telefonu z wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS.

  • 5.  

    Gdzie znajdziesz informacje o złożonym wniosku Dobry Start 300+

    • Wszystkie informacje na temat wniosku złożonego przez bankowość elektroniczną/portal Emp@tia oraz jego obsługi znajdziesz na portalu PUE ZUS. Sprawdzisz status obsługi wniosku, szczegółowe informacje dotyczące świadczenia w kontekście dziecka, którego dotyczył wniosek. Zaloguj się na swój profil na portalu PUE ZUS i przejdź do zakładki Dobry start –> Szczegóły Twoich wniosków

  • 6.  

    Jak otrzymasz informację o przyznaniu świadczenia

    • Na portalu PUE ZUS znajdzie się cała korespondencja z ZUS w sprawie Twojego wniosku o świadczenie Dobry Start (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia). 

       

      Jeśli chcesz:

      • skorygować wniosek – złóż nowy wniosek o świadczenie Dobry start z prawidłowymi danymi
      • dołączyć załącznik do wysłanego wniosku – zaloguj się na swój profil na portalu PUE ZUS i skorzystaj z funkcji [Uzupełnij wniosek], która dostępna jest na portalu w zakładce [Dobry start] – [Szczegóły Twoich wniosków].
  • 7.  

    Gdzie otrzymasz pomoc

  • 8.  

    Zasady bezpieczeństwa

            • złożenie wniosku „Dobry Start 300+” jest bezpłatne (w mBanku nie poprosimy Cię o dodatkową opłatę)
            • wniosek uzupełnij samodzielnie
            • pamiętaj! nie musisz instalować na komputerze/telefonie żadnych dodatkowych aplikacji ani oprogramowania
            • aby wypełnić wniosek musisz zalogować się do serwisu transakcyjnego lub aplikacji mobilnej
            • system poprosi Cię o dodatkowe hasło (mobilna autoryzacja lub SMS) tylko wtedy, gdy zaznaczysz na wniosku, aby pieniądze z programu były przekazywane na konto w innym banku
            • na adres e-mail, który podasz we wniosku, dostaniesz Urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP), które jest Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO)

           

           

          Pamiętaj. W mBanku nie prosimy Cię o podawanie jakichkolwiek danych mailem lub SMS-em. Dlatego zachowaj ostrożność w stosunku do maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych. Nie klikaj w linki, które kierują na strony internetowe banków (mogą przenosić na fałszywe strony).

          Zapoznaj się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa, których należy przestrzegać podczas korzystania z bankowości elektronicznej.

  • 9.  

    Можеш звернутися за підтримкою „Dobry Start” (300+)

    • Твоя дитина навчається? Як і минулого року, батьки дітей, які навчаються, можуть подавати заявки на додаткове фінансування з 1 липня в електронному вигляді до mBank.

      Сума не змінюється. Це одноразова виплата в розмірі 300 злотих для всіх учнів, які починають навчальний рік.

      Програма „Dobry Start” – це допомога, яка призначається один раз на рік для дітей віком до 20 років, які розпочинають навчальний рік. Для осіб з інвалідністю допомога надається до досягнення нею 24 років. Підтримка не поширюється на дітей, які ходять у садок чи в так звані „zerówki”.

      Як подати заявку?

      Підготуй дані: ім'я, прізвище, номер PESEL – твоє та дитини/дітей. Назва та адреса школи, в якій навчається дитина.

      Увійди на веб-сайт транзакцій (Finanse – Usługi – Świadczenia dla rodziców m.in.500+).

      Увійди в мобільний додаток (Kontakt – Załatw swoje sprawy – Świadczenia dla rodziców (m.in.500+).

      Також, ти можеш подати заявку на нашому сайті www, де знайдеш більше інформації про програму.

      Важливо: якщо ти або твій чоловік/дружина є громадянином/громадянкою України та прибули з України до Польщі після 23 лютого 2022 року у зв’язку з бойовими діями, додай до заяви декларацію – документ, що підтверджує законність перебування іноземця в Польщі.

      Зміст декларації:

      „Informuję, że jestem obywatelem Ukrainy / małżonkiem obywatela Ukrainy i przybyłem do Polski z Ukrainy po 23 lutego 2022 r. w związku z działaniami wojennymi.”

      «Повідомляю, що я є громадянином/громадянкою України (дружиною/чоловікомгромадянина/громадянки України) та прибув/прибула до Польщі з України після 23 лютого 2022 року у зв’язку з бойовими діями».

       Замість декларації також можна додати довідку про підтвердження номера PESEL зі статусом UKR, якщо така є.

      Декларацію можеш написати від руки, відсканувати її та прикріпити до заявки.

      Заявку „Dobry Start” неможливо подати ані у відділенні банку, ні подзвонивши на mLinia.

      Нагадуємо. Допомогу „Dobry Start” надає та виплачує Заклад соціального страхування. Згідно з новими правилами, подавати заявки до ZUS відтепер можна лише онлайн, виплату отримаєш на свій рахунок в mBank

      Важливі дати: Заявку на виплату допомоги „Dobry Start” необхідно подавати щороку.

      Увійди до свого облікового запису в Інтернеті або мобільному додатку та подай заявку з 1.07 до 30.11 поточного року.

      • подай заявку до кінця серпня, щоб отримати пільгу до кінця вересня поточного року.
      • якщо подаш заявку протягом наступних місяців (з вересня по листопад), допомогу отримаєш протягом 2 місяців після подачі заявки.

      Повернутися на mBank.pl

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

 

Dobry Start - FAQ

Dla rodziców

 

eKonto możliwości dla młodych powyżej 13 roku życia

  • 0 zł za konto, kartę i bankomaty w Polsce
  • aplikacja , w której dziecko samo sprawdzi stan konta i historię wydatków
 

ekonto Junior do 13 lat

  • karta z wybranym wizerunkiem lub opaska dla najmłodszych
  • 0 zł za prowadzenie, kartę i bankomaty w Polsce
 

Ubezpieczenie NNW dla Twojego dziecka

  • ochrona na wypadek zdarzeń losowych np. złamań, urazów i oparzeń
  • dostęp do lekarzy i badań w razie choroby