Ostrzegamy przed atakami, w których złośliwe oprogramowanie próbuje wyłudzić wiadomości SMS z kodami autoryzacyjnymi.
Złośliwe oprogramowanie przejmuje Twój identyfikator i hasło gdy logujesz się do serwisu transakcyjnego mBanku. Dodatkowo wyświetla na stronie logowania prośbę o podanie dodatkowych haseł SMS, a w razie ich wpisania fałszywe komunikaty:
„Poczekaj aż Twój komputer zostanie zidentyfikowany. Może to potrwać trochę czasu...”
oraz
„Prowadzone sa prace modernizacyjne w celu jak najszybszego przywrocenia dzialania systemu.
Przyblizony czas modernizacji wynosi kilka godzin.
Przepraszamy za tymczasowe utrudnienie i niedogodnosci.”
Przestępcy mogą wykorzystać kody SMS do potwierdzenia zleconych przez siebie operacji i kradzieży pieniędzy z Twojego rachunku.
Pamiętaj!
- Uważnie czytaj wszystkie wiadomości SMS przesłane z banku – zawsze weryfikuj czy rachunek odbiorcy i kwota operacji jest zgodna z Twoją dyspozycją.
- Jeśli nie zlecałeś żadnego przelewu, nie dodawałeś zaufanego odbiorcy lub dane z przelewu są niezgodne to nie wpisuj na stronie kodu autoryzacyjnego i nikomu nie podawaj takiego kodu.
W przypadku wystąpienia sytuacji opisanej powyżej i podania hasła SMS prosimy
o niezwłoczny kontakt z mLinią pod numerem 801 300 800 lub 42 6 300 800.
Jednocześnie zalecamy:
- jak najszybsze przeskanowanie komputera programem antywirusowym, w poszukiwaniu złośliwego oprogramowania i usunięcia go bądź ponowną instalację systemu operacyjnego komputera,
- zmianę haseł do serwisu transakcyjnego mBanku oraz wszystkich innych kont bankowych, pocztowych i portali społecznościowych.
UWAGA!
Przeczytaj jak bezpiecznie korzystać z bankowości elektronicznej: Bezpieczny komputer oraz w jaki sposób potwierdzać operacje wykonywane w serwisie transakcyjnym kliknięciem w aplikacji mobilnej: mobilna autoryzacja.