Uważaj na oszustów, którzy podszywają się pod rodzinę lub znajomych na portalach społecznościowych.
Oszuści coraz częściej przejmują konta na portalach społecznościowych i w wiadomościach prywatnych proszą, aby pożyczyć im pieniądze. Wiadomość przychodzi z konta znajomego lub członka rodziny. Nietypową prośbę tłumaczą nagłą potrzebą, np. zgubioną kartą płatniczą lub pilnym wydatkiem. Jeśli otrzymasz prośbę o wysłanie pieniędzy lub podanie kodu BLIK, zachowaj czujność. W przeciwnym razie Twoje pieniądze trafią do oszustów.
Zachowaj ostrożność, jeśli kupujący lub ktoś, kto podaje się za pracownika portalu sprzedażowego, prosi Cię o podanie kodu BLIK, by zweryfikować Twoje konto. Przestępcy w rozmowach telefonicznych mogą podszyć się również pod pracowników banku lub policjantów pod różnym pretekstem będą chcieli wyłudzić od Ciebie pieniądze lub kod BLIK. To jest oszustwo.
Pamiętaj!
kod BLIK służy wyłącznie do wykonania transakcji z konta,
zawsze, gdy dostaniesz prośbę o pożyczenie pieniędzy na komunikatorze, zadzwoń do nadawcy i upewnij się, że potrzebuje Twojej pomocy. W ten sposób zdemaskujesz oszusta,
pracownik banku, policjant NIGDY nie poprosi Cię o podanie kodu BLIK,
podczas każdej rozmowy z pracownikiem mBanku otrzymasz mobilne potwierdzenie tożsamości pracownika – przeczytaj więcej o tym rozwiązaniu,
zanim zaakceptujesz operację, czytaj z uwagą powiadomienie autoryzacyjne.