Porwani Przez Ekonomię

mężczyzna na deskorolce na tle kolorowych pasów

wiemy, jak ważna jest edukacja młodych, dlatego dołączyliśmy do projektu „Porwani Przez Ekonomię”

Razem z Warszawskim Instytutem Bankowości i ekonomistą, prof. Witoldem Orłowskim, chcemy uczyć młodych zdrowego podejścia do finansów.

Inauguracją naszej współpracy była lekcja online „Dlaczego nie lubimy inflacji?”, w której udział wzięli: prezes mBanku  – Cezary Stypułkowski, prof. Witold Orłowski oraz prezes Fundacji Warszawski Instytut Bankowości  – Waldemar Zbytek.

W lekcji uczestniczyło aż 7900 uczniów i nauczycieli z 375 klas, z blisko 250 szkół na terenie całego kraju.

Tematy ekonomiczne, które zostały poruszone w książce prof. Orłowskiego „Ekonomia dla ciekawych” uzupełniliśmy o dodatkowe scenariusze lekcji.
Na zajęciach, trudne zagadnienia dotyczące finansów i bezpieczeństwa w sieci, oswajamy dzięki krótkim video, quizom czy interaktywnym pomocom edukacyjnym.

cyberbezpieczeństwo

Do lekcji dot. bezpieczeństwa w sieci przygotowaliśmy cykl filmów poruszających tematy: scamu w grach komputerowych, oszustw podczas zakupów na portalach aukcyjnych, czy wycieku danych. Jak wiemy, są to problemy, z którymi młodzież styka się niemalże każdego dnia. Chcemy im pokazać jak można się przed tym ustrzec.

pierwsza praca

Do lekcji związanej w tematem pierwszej pracy, oprócz części merytorycznej, w której poruszamy zagadnienia dot. autoprezentacji, rozmowy rekrutacyjnej, zasad pracy osób niepełnoletnich czy różnic między rodzajami umów o pracę – chcemy dać uczniom możliwość stworzenia swojego pierwszego CV. Dlatego zbudowaliśmy specjalnie z myślą o młodych Generator CV, który nawet, gdy nie mają doświadczenia zawodowego, pomoże im wyjść z lekcji z profesjonalnym życiorysem zawodowym.

rozsądne kredytowanie

Do niektórych z naszych lekcji przygotowaliśmy interaktywny quiz, który ma pomóc uczniom uporządkować zdobytą na lekcji wiedzę, podsumować ją w ciekawy i angażujący uczniów sposób.

Wprowadzając młodych w temat kredytów nie chcemy namawiać ich do bezrefleksyjnego zadłużania się. Wręcz przeciwne, chcemy ich uczulić na to, że decyzję dot. wzięcia kredytu warto przemyśleć. Dodatkowe pieniądze od banku mogą pomóc w realizacji celów i marzeń, ale jeśli podejmiemy nieprzemyślaną decyzję, mogą nas wpędzić w spiralę długów. Na lekcji o rozsądnym kredytowaniu chcemy zaprosić uczniów do dyskusji i podjęcia decyzji czy nasi bohaterowie powinny wziąć kredyt. Nie dajemy przy tym gotowych odpowiedzi, udzielamy wskazówek – by młodzi mogli dojść do własnych wniosków.

oszczędzanie

Regularne odkładanie nawet drobnych kwot pomaga wypracować nawyk oszczędzania. Kalkulator pokazuje mechanizm odkładania końcówek po transakcji, który pomaga odkładać pieniądze przy okazji zakupów.

pomysł na biznes

Pomysł może ogrywać kluczową rolę, gdy chcemy myśleć o założeniu własnej firmy. Posłuchajcie, jak można pasje przekuć w biznes prowadzony z sukcesem.

jeśli chcecie dołączyć do projektu, zapraszamy do rejestracji na

jeśli chcecie dołączyć do projektu, zapraszamy do rejestracji na

jeśli chcecie dołączyć do projektu, zapraszamy do rejestracji na

Nota prawna

To nie jest oferta. „Porwani przez Ekonomię” to projekt edukacyjny Warszawskiego Instytutu Bankowości, oparty na książce profesora Witolda Orłowskiego „Ekonomia dla ciekawych”, którego partnerem generalnym jest mBank.


wyniki wyszukiwania