Wiemy, jak ważna jest edukacja młodych, dlatego dołączyliśmy do projektu „Porwani Przez Ekonomię”. Razem z Warszawskim Instytutem Bankowości i ekonomistą, prof. Witoldem Orłowskim, chcemy uczyć młodych zdrowego podejścia do finansów.
Jeśli chcecie dołączyć do projektu, zapraszamy do rejestracji na https://porwaniprzezekonomie.pl/
Edukacja finansowa w szkołach to prawdziwe wyzwanie, a nauczyciele potrzebują wsparcia. Brakuje im odpowiednich zasobów czy materiałów dydaktycznych. Jak możemy to zmienić? Kluczem jest zapewnienie im dostępu do nowoczesnych narzędzi i materiałów, które pomogą im przekazywać wiedzę w sposób praktyczny i angażujący.
Takim wsparciem jest program Porwani Przez Ekonomię. Jest on oparty na książce prof. Witolda Orłowskiego „Ekonomia dla ciekawych”, a wspólnie z Warszawskim Instytutem Bankowości tworzą go mBank (który jest partnerem generalnym), PWC i przede wszystkim nauczyciele z całej Polski.
Tematy ekonomiczne, które zostały poruszone w książce prof. Orłowskiego „Ekonomia dla ciekawych” uzupełniliśmy o dodatkowe scenariusze lekcji.
Na zajęciach, trudne zagadnienia dotyczące finansów i bezpieczeństwa w sieci, oswajamy dzięki krótkim video, quizom czy interaktywnym pomocom edukacyjnym.
Do tej pory w projekcie udział wzięło ponad 200 tysięcy uczniów, a lekcje zbierają bardzo pozytywne recenzje nauczycieli i ich podopiecznych.
Do lekcji dot. bezpieczeństwa w sieci przygotowaliśmy cykl filmów poruszających tematy: scamu w grach komputerowych, oszustw podczas zakupów na portalach aukcyjnych, czy wycieku danych. Jak wiemy, są to problemy, z którymi młodzież styka się niemalże każdego dnia. Chcemy im pokazać jak można się przed tym ustrzec.
Do lekcji związanej w tematem pierwszej pracy, oprócz części merytorycznej, w której poruszamy zagadnienia dot. autoprezentacji, rozmowy rekrutacyjnej, zasad pracy osób niepełnoletnich czy różnic między rodzajami umów o pracę – chcemy dać uczniom możliwość stworzenia swojego pierwszego CV. Dlatego zbudowaliśmy specjalnie z myślą o młodych Generator CV, który nawet, gdy nie mają doświadczenia zawodowego, pomoże im wyjść z lekcji z profesjonalnym życiorysem zawodowym.
Do niektórych z naszych lekcji przygotowaliśmy interaktywny quiz, który ma pomóc uczniom uporządkować zdobytą na lekcji wiedzę, podsumować ją w ciekawy i angażujący uczniów sposób.
Wprowadzając młodych w temat kredytów nie chcemy namawiać ich do bezrefleksyjnego zadłużania się. Wręcz przeciwne, chcemy ich uczulić na to, że decyzję dot. wzięcia kredytu warto przemyśleć. Dodatkowe pieniądze od banku mogą pomóc w realizacji celów i marzeń, ale jeśli podejmiemy nieprzemyślaną decyzję, mogą nas wpędzić w spiralę długów. Na lekcji o rozsądnym kredytowaniu chcemy zaprosić uczniów do dyskusji i podjęcia decyzji czy nasi bohaterowie powinny wziąć kredyt. Nie dajemy przy tym gotowych odpowiedzi, udzielamy wskazówek – by młodzi mogli dojść do własnych wniosków.
Regularne odkładanie nawet drobnych kwot pomaga wypracować nawyk oszczędzania. Kalkulator pokazuje mechanizm odkładania końcówek po transakcji, który pomaga odkładać pieniądze przy okazji zakupów.
Pomysł może ogrywać kluczową rolę, gdy chcemy myśleć o założeniu własnej firmy. Posłuchajcie, jak można pasje przekuć w biznes prowadzony z sukcesem.
Jeśli chcecie dołączyć do projektu, zapraszamy do rejestracji na https://porwaniprzezekonomie.pl/
Nota prawna
To nie jest oferta. „Porwani Przez Ekonomię” to projekt edukacyjny Warszawskiego Instytutu Bankowości, oparty na książce profesora Witolda Orłowskiego „Ekonomia dla ciekawych”, którego partnerem generalnym jest mBank.