Pogadajmy o kasie

Przeczytaj raport i sprawdź,
co łączy, a co dzieli młodych
i rodziców w podejściu do kasy

przeczytaj raport

Hazardziści czasami jednak pomnażają swój kapitał. Nie zawsze jest to głupie, bo jeżeli ktoś rozumie system, to potrafi do jakiegoś momentu dotrzeć. Czasami przegra się jedno z 10 obstawień, ale to jednak mała strata w porównaniu z 9 wygranymi. Trzeba być mądrym hazardzistą.

Sam zauważyłem inflację w cenie Coli Original, więc już strasznie patrzę na to.

100 zł w papierku ciężko wydać, ale po 10 zł schodzi szybko.

Nastolatki o kasie swoimi słowami

Kiedy dostałam sporo pieniędzy na urodziny, poszłam na gofra z koleżanką i sprawdzałam, czy opłaca się wydać 14 zł. Tak było mi szkoda tych pieniędzy. Sama się ograniczałam.

Jestem zakupoholiczką, ale odpowiedzialną. Kiedy chcę coś kupić, myślę kilka razy, a ciuchy oglądam z każdej strony. Chcę się upewnić, żeby nie żałować. Nieodpowiedzialne osoby kupują impulsowo.

Bez pieniędzy nie da się w tych czasach przeżyć. Nie istniejesz bez pieniędzy w społeczeństwie. Nic nie zrobisz, nie zbudujesz. Są wyznacznikiem komfortu, tak to wygląda według mnie.

Sprawdź, co
przygotowaliśmy
dla Ciebie!

Na każdej ze stron znajdziesz między innymi dwa świetne testy, dzięki którym sprawdzisz, jakim zwierzęciem finansowym jesteś i ile wiesz o ekonomii. A to nie wszystko…

Zapoznaj się
z naszym raportem

Przyjemnej lektury!

pobierz darmowy raport

W ramach Roku Edukacji Ekonomicznej postanowiliśmy przyjrzeć się podejściu młodych do pieniędzy. Zajrzeliśmy do domów nastolatków i porozmawialiśmy z nimi i ich rodzicami.
Sprawdź, czego się dowiedzieliśmy!

0%

57% rodziców uważa, że nastolatek powinien swobodnie zarządzać własnymi finansami

0%

Tylko 46% rodziców uważa, że potrafi oszczędzać

0%

76% nastolatków czuje się sprawiedliwie traktowana przez rodziców w kwestii finansów

0%

Tylko 18% nastolatków dostrzega konflikty na tle finansowym w swoim domu

0%

Dla 69% nastolatków rodzice to główne źródło wiedzy o finansach

Porwani Przez Ekonomię

Razem z Warszawskim Instytutem Bankowości, ekonomistą, prof. Witoldem Orłowskim oraz PWC pomagamy uczyć młodych zdrowego podejścia do finansów. Na zajęciach oswajamy trudne zagadnienia dotyczące m.in. finansów, pierwszej pracy czy inwestowania dzięki:

  • krótkim wideo,
  • quizom,
  • interaktywnym pomocom edukacyjnym.

Jesteś nauczycielem lub uczniem? Zapisz się do projektu i już od dziś korzystaj bez ograniczeń z darmowych materiałów, bierz udział w konkursach i wygrywaj nagrody!

Porwani zapewniają uczestnikom:

Gotowe lekcje
od A do Z

Darmowe materiały
dla nauczycieli
i uczniów

Konkursy dla
uczniów i nauczycieli

Wydarzenia
i inicjatywy

Zobacz, jak daleko zaszliśmy w projekcie!

  • ponad 1200
    – już tylu nauczycieli zarejestrowało się w projekcie
  • ponad 10 000
    – tyle lekcji przeprowadzili już nauczyciele, korzystając z materiałów
  • ponad 200 000
    – tylu uczniów bierze udział w projekcie