Pogadajmy o kasie
Przeczytaj raport i sprawdź,
co łączy, a co dzieli młodych
i rodziców w podejściu do kasy
przeczytaj raport
W ramach Roku Edukacji Ekonomicznej postanowiliśmy
przyjrzeć się podejściu młodych do pieniędzy. Zajrzeliśmy
do domów nastolatków i porozmawialiśmy z nimi i ich rodzicami.
Sprawdź, czego się dowiedzieliśmy!
Przeczytaj, jak o pieniądzach
mówią nastolatki
Podchodzę do pieniędzy długoterminowo. Uważam, że trzeba odkładać już na rzeczy, które będą za 5 czy 10 lat.
Więcej cytatów znajdziesz w raporcie!
Boję się pożyczać od kolegów czy u braci ciotecznych. Raz pożyczyłem 100 zł, a on później chciał 125 zł, bo prowizje.
Ja jestem typem człowieka, który oszczędza, i uważam, że lepiej coś mieć, niż nie mieć. Posiadanie pieniędzy na czarną godzinę daje swobodę. Nie mam póki co wygórowanych potrzeb, ale wiem, że są takie czasy, że zawsze lepiej mieć kasę.
Obalamy mity, stawiamy na fakty
Sprawdź mity dotyczące finansów w świecie
nastolatków i rodziców!
Test osobowości
Sprawdź, jakim zwierzakiem jesteś w świecie finansów!
Porównaj swoje wyniki z innymi domownikami i przekonaj się,
czy należycie do tego samego stada!
Tak o pieniądzach myślą młodzi –
kilka przydatnych wskazówek
Rozwiąż test wiedzy
Ile wiesz na temat ekonomii?
Twój wynik to...
0/18 punktów
Sprawdź swoje odpowiedzi
dobra
odpowiedź
zła
odpowiedź
prawidłowe
odpowiedzi
Porwani Przez Ekonomię
Razem z Warszawskim Instytutem Bankowości, ekonomistą, prof. Witoldem Orłowskim oraz PWC pomagamy uczyć młodych zdrowego podejścia do finansów. Na zajęciach oswajamy trudne zagadnienia dotyczące m.in. finansów, pierwszej pracy czy inwestowania dzięki:
- krótkim wideo,
- quizom,
- interaktywnym pomocom edukacyjnym.
Dowiedz się więcej na stronie projektu Porwani Przez Ekonomię!
Porwani zapewniają uczestnikom:
Gotowe lekcje
od A do Z
Darmowe materiały
dla nauczycieli
i uczniów
Konkursy dla
uczniów i nauczycieli
Wydarzenia
i inicjatywy
Zobacz, jak daleko zaszliśmy w projekcie!
- ponad 1200
– już tylu nauczycieli zarejestrowało się w projekcie - ponad 10 000
– tyle lekcji przeprowadzili już nauczyciele, korzystając z materiałów - ponad 200 000
– tylu uczniów bierze udział w projekcie