Jesteś rodzicem dziecka, które się uczy? Tak jak w poprzednich latach, rodzice uczących się dzieci mogą składać wnioski o dofinansowanie już od 1 lipca drogą elektroniczną w mBanku.
Kwota wsparcia nie zmienia się. To 300 zł jednorazowego dofinansowania dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.
Program „Dobry Start” to świadczenie, które przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dla osób z niepełnosprawnością świadczenie przysługuje do ukończenia 24 roku życia. Wsparciem nie są objęte dzieci, które chodzą do przedszkola lub tzw. „zerówki”.
Jak złożysz wniosek?
Przygotuj dane: m.in. imię, nazwisko, PESEL dziecka/dzieci. Nazwę i adres szkoły, do której chodzi dziecko.
- zaloguj się na swoje konto w aplikacji mobilnej: Usługi > Sprawy urzędowe
lub - zaloguj się do serwisu transakcyjnego: Produkty > Usługi > Świadczenia dla rodziców (m.in..800+) i wypełnij wniosek o świadczenie.
Wniosek złożysz również na naszej stronie www, na której znajdziesz więcej informacji o programie.
Pamiętaj! Wniosku „Dobry Start” nie złożysz w oddziale banku ani na mLinii. Świadczenie "Dobry start" przyznaje i wypłaca Zakład Ubezpieczeń Społecznych. |
Kalendarz
1 lipca do 30 listopada | Rodzice uczących się dzieci mogą składać wnioski o dofinansowanie „Dobry Start” drogą elektroniczną w mBanku. |
1 lipca do 30 listopada Wnioski złożone do 31 sierpnia | Jeśli złożysz wniosek w lipcu lub sierpniu, wsparcie otrzymasz nie później niż 30 września. |
Wnioski złożone od 1 września do 30 listopada | Jeśli złożysz wniosek w kolejnych miesiącach (od września do listopada), wypłatę świadczenia otrzymasz w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku. |