mBank to bank dla Was. Chętnie korzystacie z bankowości internetowej i mobilnej. Wiemy, że cenicie swój czas i chcecie, aby Wasz bank komunikował się z Wami prosto i jasno.
Dlatego już od 7 lat piszemy do Was prostszym i bardziej zrozumiałym językiem. Staramy się, żeby nasza komunikacja była wyczerpująca, szczera i empatyczna. Uprościliśmy regulaminy i umowy, a odpowiedzi na reklamacje są krótsze i bardziej wyczerpujące. Zmieniamy też naszą stronę internetową.
To wszystko nie byłoby możliwe, gdyby nie #mKanon i współpraca z Fundacją Języka Polskiego.
mKanon
Wszystko zaczęło się od mKanonu, czyli naszego standardu komunikacji. Bez względu na to, czy klient jest uczniem, czy doświadczonym przedsiębiorcą, nasza komunikacja jest partnerska i oparta na uniwersalnych zasadach. Na czym to polega? To komunikacja, która jest #jasna, #krótka, #szczera, #empatyczna, #wyczerpująca, #poprawna.
„Zależy nam na tym, aby klient poczuł, że jego pytanie, sprawa lub potrzeba są punktem wyjścia. Że to on jest najważniejszy. mKanon jest sztuką mówienia tego, co jest ważne dla odbiorcy, a nie wyłącznie dla nadawcy przekazu” – mówi Iwona Ryniewicz, dyrektor Departamentu Komunikacji i Strategii Marketingowej.
"Jesteśmy bankiem dla wszystkich – ludzi młodych oraz dojrzałych, klientów indywidualnych, ale też firmowych. Strona internetowa jest naszą wizytówką, chcemy, aby była przejrzysta i zrozumiała. W dzisiejszym świecie wszyscy żyjemy pod presją czasu, dlatego potrzebujemy jasnej komunikacji, zrozumienia i empatii" – podkreśla Rafał Jakubowski, dyrektor Marketingu Bankowości Detalicznej.
Fundacja Języka Polskiego
Wielką rolę we wprowadzeniu mKanonu odegrała Fundacja Języka Polskiego, z którą od początku pracujemy wspólnie nad poprawą komunikacji.
W 2019 roku FJP przyznała nam certyfikat, który potwierdza, że nasze działania są zgodne z zasadami prostego języka. Dużą część naszej komunikacji poprawiliśmy już jakiś czas temu, jednak nie spoczywamy na laurach. Idziemy krok dalej. Właśnie dostaliśmy „Językowy znak jakości”, który ma postać pieczęci i potwierdza, że treści na naszej stronie są przyjazne, proste i zrozumiałe. Jeszcze dużo pracy przed nami, ale mamy pewność, że to dobry kierunek.
Dlaczego FJP przyznała nam „Językowy znak jakości”?
Od lat z satysfakcją obserwujemy, jak mBank konsekwentnie i z pasją zmienia styl komunikowania się. Dostrzegamy to jako eksperci i odczuwamy jako klienci. Cieszymy się, że z tej inspiracji zaczyna korzystać sektor bankowy – to naprawdę budujące!
„Językowy znak jakości” dla mBanku to wyróżnienie w pełni zasłużone. Chcieliśmy w ten sposób docenić nie tylko wzorowo napisane teksty, lecz także ludzi, którzy stoją za zmianą języka. Dzięki przyjaznej komunikacji sprawy finansowe – tak ważne dla zwykłego człowieka – stały się prostsze i bardziej zrozumiałe – dodaje Fundacja Języka Polskiego.
Fundację Języka Polskiego założyli w 2008 r. pracownicy Instytutu Języka Polskiego na Uniwersytecie Warszawskim. W poczuciu troski o język polski, jego historię, kulturę i rozwój Fundacja na różne sposoby popularyzuje polszczyznę. Od ponad 10 lat organizuje plebiscyt na słowo roku, a także dyktanda, konferencje i projekty edukacyjne. Prowadzi też szkolenia i warsztaty z zakresu poprawności językowej i skutecznej komunikacji. |
Wierzymy, że prosty, empatyczny i zrozumiały język pomaga nam budować z Wami szczere i trwałe relacje.