Często podkreślamy, że bezpieczeństwo pieniędzy naszych klientów jest dla nas najważniejsze. Staramy się Was edukować i ostrzegać, ale przede wszystkim nieustannie pracujemy nad tym, by nasze systemy były bezpieczne. Niestety urządzenia są narażone na ataki ze strony cyberprzestępców. Przestępcy bardzo często wykorzystują różnorodne i ogólnodostępne aplikacje, by mieć dostęp do informacji i danych, które znajdują się w telefonie. Chcemy zapobiegać i chronić pieniądze klientów.
Zablokowaliśmy możliwość nagrywania zawartości Twojego konta
Cyberprzestępcy wykorzystują aplikacje (np. TeamViewer QuickSupport, AnyDesk lub podobne) umożliwiające zdalne przejecie kontroli nad telefonem. Wiele razy mogliście o tym czytać na naszej stronie. By Cię chronić, zablokowaliśmy możliwość robienia zrzutów ekranu (screenshot) i nagrywania aplikacji. Dzięki temu przestępcy nie będą mieli dostępu do aplikacji mobilnej mBanku i Twoich pieniędzy.
Android
Przy próbie zrobienia kopii ekranu pojawi się informacja o braku możliwości wykonania tej czynności. Blokada nie pozwala też na nagrywanie ekranu i jego klonowanie przez inne aplikacje zainstalowane na telefonie. Blokadę wprowadziliśmy w wersji aplikacji 3.44.0, 3.44.1 i 3.44.2 + nowszych.
iOS
Zablokowaliśmy możliwość nagrywania zawartości Twojego konta w aplikacji mobilnej.
By bezpiecznie korzystać z aplikacji, odinstaluj na swoim telefonie oprogramowanie umożliwiające przejęcie nad nim kontroli np.: TeamViewer QuickSupport, AnyDesk. Blokadę wprowadziliśmy od wersji aplikacji 3.44.1.
Chcesz zrobić zrzut ekranu?
Upewnij się, że na Twoim telefonie ma na zainstalowanego oprogramowania, które pozwala na zdalne przejecie kontroli nad telefonem. Wyłącz blokadę i zrób screenshot. Ponownie włącz blokadę.
Pamiętaj!
- Przed instalacją jakiejkolwiek aplikacji zawsze sprawdzaj jej autentyczność oraz poziom żądanych uprawnień.
- Nigdy żaden pracownik banku nie poprosi Cię o zainstalowanie aplikacji typu TeamViewer QuickSupport, AnyDesk.