Autor: Mateusz Kurowski, specjalista ds. e-commerce w mBanku oraz Marta Szameto, specjalista ds. e-commerce w mElements
Z tego artykułu dowiesz się:
- z jakimi problemami z płatnościami mierzą się kupujący w sklepach internetowych
- na czym polega podnoszenie płatności
- jak poprawić konwersję dzięki podnoszeniu płatności
Udział e-commerce w całym handlu systematycznie rośnie. Jak wynika z raportu z raportu Gemius, „E-commerce w Polsce 2021”1 , aż 77% badanych przynajmniej raz dokonało zakupów w Internecie. W stosunku do 2020, odsetek internautów robiących zakupy online wzrósł o 4%. Jednocześnie – jak pokazują dane – wielu internautów nadal dostrzega wiele problemów związanych z zakupami online.
Czego oczekują polscy konsumenci od e-sklepu?
Z raportu Gemiusa wynika, że o wyborze danego e-sklepu przez klienta decydują głównie kwestie związane z:
- ceną produktu
- kosztami i różnorodnością form dostawy
- dostępnością różnych form płatności i łatwością sposobu płacenia.
Aż 70% badanych decyduje się na szybki przelew przez bramkę płatności. Warto więc zadbać, by najwygodniejsze sposoby płacenia za zakupy były dostępne dla klientów e-sklepu.
Bezproblemowy proces płatności - kluczowy z perspektywy klienta e-sklepu
Oprócz szerokiego wyboru metod płatności, warto zwrócić uwagę na to, jakie dodatkowe funkcje oferują. Jedną z nich jest możliwość „podnoszenia płatności”, czyli dokończenia przerwanej płatności przez klienta.