Z tego tekstu dowiesz się:
- Jak zarejestrować firmę za pośrednictwem mBanku?
- Jak założyć profil zaufany?
- Dlaczego warto otworzyć konto firmowe?
- W jaki sposób mBank wspiera początkujących przedsiębiorców?
Masz już biznesplan, kapitał początkowy i pomysł na podbicie świata? Świetnie! Podpowiemy, jak założyć jednoosobową działalność gospodarczą w kilku prostych krokach. Już teraz z pomocą mBanku możesz załatwić wszystko w jednym miejscu. Nowa usługa pomoże ci założyć biznes, otworzyć konto firmowe, założyć Profil Zaufany oraz aktywować księgowość. O przejściu do kolejnego etapu zostaniesz powiadomiony smsem i emailem. Załóż firmę z mBankiem! Do dzieła!
Jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcą, pewnie w twojej głowie pojawia się wiele pytań. Zarabianie na własnym pomyśle jest super, ale zanim zaczniesz, czeka cię bieganina po urzędach i wiele papierkowych spraw do załatwienia. Możesz sobie to ułatwić, korzystając z nowej usługi. mBank będzie Cię wspierać we wszystkich sprawach – od złożenia wniosku aż po nadanie REGON-u. Jak to wygląda w praktyce?
Krok 1: Złożenie wniosku
Jeśli chcesz założyć firmę i jesteś klientem mBanku, możesz łatwo złożyć wniosek o rozpoczęcie procesu w swojej bankowości elektronicznej dla klientów indywidualnych (kliknij "Załóż firmę"). Jeśli nie jesteś, konieczna będzie wizyta w placówce mBanku lub spotkanie z kurierem, który przywiezie Ci dokumenty i potwierdzi Twoją tożsamość. Składając wniosek, kroki opisane poniżej są realizowane w tle - nie musisz wypełniać żadnych dodatkowych wniosków, czy chodzić do urzędów.
Krok 2: Założenie Profilu Zaufanego
To Twój elektroniczny podpis, dzięki któremu możesz szybko, łatwo i elektronicznie wysyłać oraz sprawdzać dokumenty w serwisach urzędowych. Jeśli zrobisz to jeszcze przed otwarciem działalności, zaoszczędzisz mnóstwo czasu, który musiałbyś spędzić w urzędach. Dowiedz się więcej o profilu zaufanym.
Krok 3: Otwarcie rachunku bankowego
Nie jest to konieczny wymóg, ale konto firmowe skutecznie pozwoli Ci uporządkować finanse Twojego biznesu i oddzielić je od tych prywatnych. Za pomocą nowej usługi załatwisz to od razu i bez wychodzenia z domu. Na tym etapie mBank aktywuje Twoją księgowość, a Ty będziesz mógł korzystać z bezpłatnych porad specjalisty od rachunkowości.
Rachunek bankowy firmy należy założyć, jeśli masz zamiar prowadzić księgi rachunkowe lub księgę przychodów i rozchodów, a także jeśli twoja firma prowadzi specyficzny rodzaj płatności lub transakcji, który go wymaga. O jego założeniu należy poinformować urząd skarbowy oraz ZUS.
Krok 4: Rejestracja
Teraz zostanie złożony wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
Pamiętaj – wniosek ten jest całkowicie wolny od opłat – uwaga na próby oszustwa! Do wielu nowych przedsiębiorców rozsyłane są fałszywe wezwania do zapłaty za wpis do CEIDG ucharakteryzowane na pisma urzędowe. Nie płać i zawiadom odpowiednie służby!
Krok 5: Urzędowe Poświadczenie Odbioru
Po złożeniu wniosku o wpis do CEIDG dostaniesz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO), które udowodni, że złożyłeś swoje dokumenty w terminie.
Krok 6: NIP i rachunek bankowy
O tym, czy zakwalifikowałeś się do kolejnego etapu otwierania firmy, zostaniesz poinformowany SMS-em. Otrzymasz także swój unikalny Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP). Następnie zostaną aktywowane rachunki bankowe, o otwarcie których wnioskowałeś na początku.
Krok 7: ZUS
Gdybyś załatwiał to drogą tradycyjną, niestety nie udałoby się załatwić wszystkiego „w jednym okienku”. Na tym etapie także będzie przydatna nowa usługa mBanku, bo procedura zostanie przeprowadzona za Ciebie. W terminie siedmiu dni od założenia działalności lub zatrudnienia pracownika należy zgłosić to do ZUS. Zgłoszenia muszą być własnoręcznie podpisane przez osobę zgłaszaną. Niezbędne dokumenty to zaświadczenie o wpisie do CEIDG oraz REGON.
Krok 8: REGON
Uzyskanie numeru REGON nie wymaga żadnych dodatkowych formalności. GUS nada Ci go w ciągu siedmiu dni od złożenia wniosku do CEIDG, o którym mówiliśmy wcześniej. Numer REGON to tylko numer statystyczny – nie jest już potrzebny do wyrobienia pieczątki firmowej czy otwarcia konta bankowego.
Jak widać, założenie własnej firmy nie przedstawia specjalnej trudności, szczególnie jeśli skorzystasz z pomocy mBanku. W ramach usługi będziesz dostawał SMS-y informujące o tym, na jakim etapie zakładania firmy jesteś i co w następnej kolejności musisz załatwić, dzięki czemu o niczym nie zapomnisz. W razie wątpliwości, na etapie składania wnioseku, w każdej chwili możesz zadzwonić na specjalną infolinię, gdzie eksperci odpowiedzą na nurtujące cię pytania.
Masz wątpliwości i chcesz się upewnić, czy wszystko jest dla Ciebie zrozumiałe?
W razie wątpliwości, na etapie składania wniosku, w każdej chwili możesz zadzwonić na specjalną infolinię, gdzie eksperci bezpłatnie odpowiedzą na nurtujące cię pytania. Zadzwoń na 22 100 45 43. Infolinia jest bezpłatna i czynna codziennie w godz. 9:00-17:00. Koszt połączenia z infolinią jest zgodny z taryfą operatora.