Krok 4. Podpisz oświadczenie
Osoba, która składa oświadczenie o rozliczeniu, musi zautoryzować wniosek w mCN.
Krok 5. PFR sprawdza Twoje oświadczenie
PFR sprawdzi, czy dane zawarte w oświadczeniu są zgodne m.in. z bazą danych ZUS, Ministerstwa Finansów, KAS, KRS, CEIDG, GUS.
Krok 6. Decyzja PFR
Gdy PFR rozpatrzy Twoje oświadczenie (a jeśli go nie złożysz, to po upływie terminu na jego złożenie), otrzymasz jedną z trzech decyzji:
Decyzję określającą kwotę subwencji finansowej do zwrotu. Jeśli nie jesteś przedsiębiorcą uprawnionym do 100% umorzenia subwencji finansowej (dot. to przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarcza w wymienionych w regulaminie kodach PKD), to możesz liczyć maksymalnie na umorzenie 75% kwoty otrzymanej subwencji.
Pamiętaj:
subwencję finansową musisz zwracać zgodnie z harmonogramem spłat, który otrzymasz z banku. Możesz w tym celu ustawić zdefiniowaną serię przelewów w systemie mCN. Zobacz jak to zrobić
subwencję będziesz spłacać maksymalnie w 24 miesięcznych ratach. Co najmniej 23 raty będą miały równą wysokość, a ostatnia z rat będzie ratą wyrównawczą,
spłata subwencji rozpocznie się po upływie 13 miesięcy kalendarzowych od pierwszego dnia pełnego miesiąca kalendarzowego po miesiącu, w którym wypłacono Ci subwencję finansową.
Decyzję określającą, że otrzymaną subwencję należy zwrócić w całości. Taką decyzję otrzymają przedsiębiorcy, którzy naruszyli warunki programu.
Pamiętaj: w tej sytuacji subwencję musisz zwrócić w ciągu 14 dni roboczych od dnia, w którym otrzymasz decyzję PFR.
Decyzję, że wystąpiły okoliczności, które uniemożliwiają ustalenie wysokości subwencji finansowej do zwrotu.
W takim wypadku:
PFR powiadomi Cię o przyczynach decyzji,
wyjaśnienie tych okoliczności nastąpi w ramach postępowania wyjaśniającego,
po wyjaśnieniu okoliczności PFR wyda nową decyzję w ciągu 6 miesięcy od pierwotnej decyzji. W uzasadnionych przypadkach PFR może wydłużyć ten termin.