Collect

Automatyczna obsługa faktur i monitoring należności.

mężczyzna z lupą w dłoni oglądający biały znak zapytania na tle kolorowych pasów

o usłudze

Usługa Collect szybko i jednoznacznie:

  • identyfikuje płatności przychodzące od Twoich kontrahentów

  • automatycznie przypisuje je należnościom, które ewidencjujesz w swoim systemie finansowo-księgowym

dla kogo

Z usługi chętnie korzystają firmy, które otrzymują dużo regularnych płatności masowych. Są wśród nich przedstawiciele takich sektorów, jak:

  • usługi telekomunikacyjne i internetowe

  • dystrybucja energii

  • usługi komunalne

  • sieci sprzedaży ratalnej

  • finanse i ubezpieczenia

  • prywatna służba zdrowia czy edukacja

jak działa

Rozwiązania Collect automatycznie identyfikują przychodzące płatności krajowe i zagraniczne. Usługa wykorzystuje tzw. rachunki wirtualne, które zawierają identyfikatory płatnika i płatności. Każdy kontrahent ma przypisany unikatowy numer rachunku wirtualnego, na który kieruje swoje należności za towary lub usługi. Możesz wybrać usługę dopasowaną do potrzeb Twojej firmy:

  • Collect – księgowanie analityczne – identyfikacja płatności handlowych

  • Collect – księgowanie zbiorcze – identyfikacja płatności masowych

schemat rachunku wirtualnego

NN 1140 XXXX MMMM BBBB BBBB BBBB

gdzie:

  • NN-1140XXXX-MMMM-BBBB BBBB BBBB

  • NN- Liczba kontrolna - 2-cyfrowa liczba kontrolna numeru rachunku bankowego w standardzie NRB

  • 1140XXXX - numer filii rozliczeniowej - 8 cyfrowy numer rozliczeniowy mBanku

  • MMMM - MNEMONIK, identyfikator numeru rachunku Klienta w mBanku

  • BBBB BBBB BBBB - identyfikator - 12 cyfr numeru rachunku przeznaczone do dyspozycji klienta na tworzenie identyfikatorów kontrahentów i płatności

 

Collect – księgowanie analityczne

Usługę Collect – księgowanie analityczne polecamy klientom, którzy otrzymują wiele płatności handlowych i chcą je automatycznie przyporządkowywać do należności w swoim systemie finansowo-księgowym.

jak działa

  • udostępniamy Ci specjalny numer rachunku. Ostatnich 12 cyfr możesz użyć jako identyfikator płatników i płatności (np. numer telefonu, NIP)

  • wpływające należności są na bieżąco księgowane na wskazanych przez Ciebie rachunkach. Do opisu transakcji automatycznie podstawia się

  • identyfikator płatnika i płatności

  • Zestawienie wpływów udostępniamy Ci: w mBank CompanyNet – w plikach elektronicznych MT940 lub MT942 oraz na papierowych wyciągach z rachunku.

korzyści

  • Twoi płatnicy nie muszą martwić się o prawidłowy opis przelewu – jednoznacznie identyfikujemy wszystkie płatności

  • jeśli powiążesz tą usługę ze swoim systemem finansowo-księgowym, oszczędzisz czas swoich specjalistów. Każda płatność automatycznie zamknie otwartą pozycję na danym płatniku

  • bieżące monitorowanie spływu należności i szybsza identyfikacja dłużników

  • proste, wygodne zasady rozliczeń to także mniej reklamacji

Collect – księgowanie zbiorcze

Usługę Collect – księgowanie zbiorcze polecamy klientom, którzy otrzymują bardzo dużo regularnych płatności masowych (powyżej 10 tys. transakcji miesięcznie). Każdy z Twoich płatników otrzyma indywidualny numer rachunku, który jednoznacznie identyfikuje płatnika lub płatność.

jak działa

  • udostępniamy Ci specjalny numer rachunku. Ostatnich 12 cyfr możesz użyć jako identyfikator płatników i płatności (np. numer telefonu, NIP)

  • należności są księgowane w formie jednej zbiorczej kwoty lub zbiorczych kwot kilka razy dziennie, o ustalonych godzinach

  • dane analityczne transakcji udostępniamy w plikach gotowych do wczytania do systemu finansowo-księgowego Twojej firmy

korzyści

  • Twoi płatnicy nie muszą martwić się o prawidłowy opis przelewu – jednoznacznie identyfikujemy wszystkie płatności

  • jeśli powiążesz tą usługę ze swoim systemem finansowo-księgowym, oszczędzisz czas swoich specjalistów. Każda płatność automatycznie zamknie otwartą pozycję na danym płatniku

  • zbiorcze księgowania zamiast długiej listy analitycznych pozycji na wyciągu

  • bieżące monitorowanie spływu należności i szybsza identyfikacja dłużników

  • proste, wygodne zasady rozliczeń to także mniej reklamacji a pośrednio – lepszy wizerunek i przewaga konkurencyjna Twojej firmy

wyniki wyszukiwania