W tym dokumencie opisujemy, jak chronimy prywatność obecnych i potencjalnych użytkowników naszej aplikacji mobilnej.
Nasza aplikacja działa na urządzeniach z systemami:
- iOS,
- Android
I. Co i jak długo przechowujemy na urządzeniach mobilnych?
W naszej aplikacji przechowujemy dwa rodzaje identyfikatorów:
- unikalny identyfikator aplikacji, czyli parametr, który nasza aplikacja otrzymała po sparowaniu,
- specjalny token, niezbędny do autoryzacji zleceń – o ile korzystasz z Mobilnej autoryzacji.
Identyfikatory te są na Twoim urządzeniu mobilnym, dopóki nie usuniesz z niego naszej aplikacji.
Gdy instalujesz aplikację na swoim urządzeniu, do naszego systemu trafiają informacje o:
- identyfikatorach naszej aplikacji,
- marce, modelu i identyfikatorze urządzenia mobilnego.
Wykorzystujemy je, aby jednoznacznie identyfikować naszą aplikację, urządzenie mobilne oraz użytkownika.
II. Jakie zabezpieczenia stosujemy w aplikacji?
W komunikacji między naszą aplikacją i systemami wykorzystujemy mechanizmy szyfrujące. Dzięki temu dane przesyłane przez sieć są bezpieczne.
Specjalne mechanizmy sprawdzają zabezpieczenia urządzenia. Jeśli zauważymy coś niepokojącego:
- dostaniesz w aplikacji powiadomienie o zagrożeniach,
- możemy zablokować logowanie lub realizację transakcji na tym urządzeniu.
III. Do jakich funkcji urządzenia mają dostęp nasze aplikacje?
Nasza aplikacja, jeśli się na to zgodzisz, otrzyma dostęp do wybranych funkcji Twojego urządzenia:
Funkcja urządzenia mobilnego |
W jakiej sytuacji korzystamy z dostępu |
lokalizacja |
gdy szukasz bankomatów i wpłatomatów |
aparat fotograficzny |
gdy skanujesz kod QR |
telefon |
gdy dzwonisz do Centrum Klienta |
IV. Jak możesz zablokować dostęp do funkcji urządzenia dla naszej aplikacji?
To zależy od wersji aplikacji mobilnej i rodzaju urządzenia. Najczęściej wystarczy, że zmienisz ustawienia systemowe w swoim urządzeniu. Jeśli nie ma takiej możliwości, konieczne będzie odinstalowanie naszej aplikacji.
V. Jakie informacje zbiera nasza aplikacja i dlaczego to robimy?
Jakie informacje zbierają nasze aplikacje?
- typ urządzenia i jego system operacyjny,
- wersja aplikacji mobilnej,
- język, z którego korzysta urządzenie,
- informacje o tym, w które elementy aplikacji mobilnej klikasz,
- informacje, o tym, które ekrany aplikacji mobilnej są wyświetlane,
- informacje o przełamaniu ustawień fabrycznych,
- przybliżona lokalizacja urządzenia
Dlaczego to robimy?
- dzięki temu bezpiecznie uruchamiasz i korzystasz z naszej aplikacji,
- usprawniamy działanie naszych aplikacji i diagnozujemy błędy
VI. Nie zgadzam się z polityką prywatności aplikacji mobilnych, co mogę zrobić?
Zachęcamy, odwiedź stronę www.mbank.pl/rodo. W przystępny sposób opisujemy tam, jak przetwarzamy dane klientów oraz jakie masz prawa.
Jeśli nie zgadzasz się z polityką prywatności, możesz odinstalować naszą aplikację lub jej nie instalować.