3-D Secure – Twoje bezpieczeństwo płatności kartą w internecie
Standard 3–D Secure został stworzony z myślą o zapewnieniu lepszych zabezpieczeń i dodatkowego uwierzytelniania płatności kartami w internecie. Dzięki temu możesz jeszcze bezpieczniej płacić kartą – debetową lub kredytową – w sklepach internetowych.
Czym jest 3–D Secure?
Jest to całkowicie darmowe, dodatkowe zabezpieczenie płatności kartą w internecie. Polega na dodatkowym potwierdzeniu części transakcji mobilną autoryzacją w aplikacji mobilnej mBanku lub hasłem SMS wysłanym na numer telefonu zarejestrowany w mBanku.
Zobacz jak to działa:
Wejdź na stronę sklepu obsługującego płatność 3-D Secure.
Wybierz opcję płatności kartą i wpisz dane, o które poprosi Cię sklep.
Wybierz opcję płatności kartą i wpisz dane, o które poprosi Cię sklep.
Sprawdź, czy wpisane dane są poprawne.
Może pojawić okno proszące o dodatkowe uwierzytelnienie płatności kartą
W zależności od stosowanej przez Ciebie metody potwierdzania transakcji poprosimy Cię o :
- wpisanie otrzymanego kodu SMS oraz za Twoją zgodą, przepisanie tekstu służącego do przetworzenia Twoich danych biometrycznych, a następnie zatwierdzenie i dokończenie płatności na stronie sklepu,
- potwierdzenie mobilnej autoryzacji, którą wyślemy do aplikacji mobilnej mBanku
Potwierdzeniem, że sklep internetowy obsługuje standard 3-D Secure, jest oznaczenie:
FAQ
-
1.
Co to jest standard 3-D Secure?
-
Standard 3-D Secure to dodatkowe zabezpieczenie płatności kartami w internecie, wymagający dodatkowego potwierdzenia płatności hasłem SMS lub w aplikacji mobilnej.
-
-
2.
Jak mogę wycofać zgodę na przetwarzanie danych biometrycznych?
-
Zgodą na przetwarzanie danych biometrycznych można wycofać samodzielnie w serwisie transakcyjnym Pomoc -> Ustawienia -> Zgody -> Zgoda na przetwarzanie danych biometrycznych 3-D Secure bądź z skontaktować się z mLinią pod numerem telefonu +48 42 6 300 800 w celu złożenia stosownej dyspozycji.
-
-
3.
Czy mogę dokonać płatności standardem 3-D Secure bez wyrażenia zgody na przetwarzanie danych biometrycznych?
-
Tak, jest taka możliwość. Wystarczy pobrać aplikację mobilną mBanku lub aplikację mBank Token z autoryzacyjnego sklepu i potwierdzić transakcję za pomocą mobilnej autoryzacji.
-
-
4.
Jakie korzyści daje standard 3-D Secure?
-
Standard 3-D Secure ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa dokonywanych płatności kartami w internecie, poprzez weryfikację tożsamości osoby posługującej się kartą.
-
-
5.
Czy wszystkie płatności kartą w internecie będą wymagały dodatkowego potwierdzenia hasłem SMS?
-
Wszystkie płatności kartą za zakupy w internecie będą objęte standardem 3-D Secure ale nie wszystkie będą wymagały dodatkowego potwierdzenia hasłem SMS lub w aplikacji mobilnej.
-
-
6.
Czy korzystanie ze standardu 3-D Secure jest płatne?
-
Nie, zabezpieczenie płatności standardem 3-D Secure jest całkowicie bezpłatne.
-
-
7.
Czym różni się tradycyjna płatność kartą w internecie od płatności objętej standardem 3-D Secure?
-
Standardowa płatność kartą w internecie nie wymaga podania hasła SMS lub potwierdzenia w aplikacji mobilnej.
-
-
8.
Na jaki nr telefonu będzie wysyłane hasło sms przy płatności kartą w internecie z wykorzystaniem standardu 3-D Secure (dotyczy przypadku, w którym użytkownik karty korzysta z powiadomień SMS)?
-
Hasło SMS zostanie wysłane na numer telefonu zarejestrowany w mBanku, na który standardowo przesyłane są hasła autoryzacyjne.
-
-
9.
Jaka będzie treść wiadomości z hasłem SMS (dotyczy przypadku, w którym użytkownik karty korzysta z powiadomień SMS)?
-
Otrzymasz wiadomość o następującej treści:
! Operacja z dn. 01-01-2000
10:10:00
Platnosc karta nr …12345678kwota: 1,00 PLN
Pieniądze pobierzemy z Twojego konta.
haslo 3-D Secure: 123456
mBank.
-
-
10.
Jaka będzie treść powiadomienia autoryzacyjnego w aplikacji mobilnej (dotyczy przypadku, w którym użytkownik karty korzysta z mobilnej autoryzacji)?
-
Otrzymasz powiadomienie autoryzacyjne o następującej treści:
Autoryzacja 3-D Secure
Numer użytej karty
Nazwa sklepu
Data i godzina transakcji
KwotaPieniądze pobierzemy z Twojego konta.
-
-
11.
Czy jest możliwość płatności kartą mBanku w sklepie internetowym, który nie obsługuje standardu 3-D Secure?
-
Tak, jest taka możliwość. W takim przypadku płatność będzie przebiegać w standardowy sposób, tj. bez dodatkowej autoryzacji hasłem SMS lub potwierdzenia w aplikacji mobilnej.
-
-
12.
Dlaczego płatność w sklepie obsługującym standard 3-D Secure nie wymagała potwierdzenia hasłem SMS lub w aplikacji mobilnej?
-
Dodatkowa weryfikacja 3-D Secure zależy od wielu czynników m.in. od sklepu internetowego. W niektórych przypadkach potwierdzenie hasłem SMS lub w aplikacji mobilnej nie będzie wymagane.
-
-
13.
Co zrobić w przypadku otrzymania hasła SMS lub powiadomienia w aplikacji mobilnej przy braku dokonywania płatności kartą?
-
Należy niezwłocznie skontaktować się z mLinią pod numerem telefonu +48 42 6 300 800 w celu poinformowania o tym zdarzeniu. Twoje środki nie zostaną pobrane z konta, dopóki transakcja nie zostanie potwierdzona kodem SMS lub aplikacji mobilnej na stronie sklepu.
-
-
14.
Co to znaczy, że 3-D Secure został zablokowany?
-
Zablokowanie oznacza brak możliwości dokonania płatności kartą w internecie, w sklepach, które obsługują 3-D Secure.
-
-
15.
Jak odblokować standard 3-D Secure?
-
Standard 3-D Secure można odblokować kontaktując się z mLinią pod numerem telefonu +48 42 6 300 800
-
-
16.
Jak mogę się upewnić, że mam włączony 3-D Secure?
-
Informacja o aktywnym standardzie 3-D Secure, będzie dostępna po zalogowaniu w serwisie transakcyjnym w Moje Finanse -> Karty -> Szczegóły
-
-
17.
Czy mogę wyłączyć standard 3-D Secure lub określić, które transakcje chce autoryzować?
-
Nie można wyłączyć standardu 3-D Secure. Jest to część systemu bezpieczeństwa nie zarządzana przez Klienta.
-
-
18.
Transakcja internetowa została odrzucona, pomimo odpowiednich limitów na karcie.
-
Może to być związane z tym, że dany sklep obsługuje transakcję innego typu niż internetowa. W celu weryfikacji, należy skontaktować się z mLinią pod numerem telefonu +48 42 6 300 800
-