Czym zajmuje się windykacja
Obsługujemy zaległości na Twoich produktach w banku (np. opłaty, prowizje, odsetki, raty kredytów, kwoty minimalne) od pierwszego dnia ich powstania. Zależy nam na tym, żeby z Tobą porozmawiać i wspólnie znaleźć najlepsze rozwiązanie w Twojej sytuacji.
Możesz do nas:
zadzwonić:
42 218 64 00
napisać maila:
windykacja@mbank.pl
Jak przebiega rozmowa telefoniczna
- potwierdzimy Twoją tożsamość
- powiemy, jakie masz zaległości
- wspólnie ustalimy termin spłaty
- jeśli masz problemy ze spłatą, przedstawimy Ci możliwe rozwiązania
- poinformujemy, jakie mogą być konsekwencje braku spłaty
Voicebot – wirtualny doradca
W naszym imieniu może się z Tobą kontaktować nasz wirtualny doradca. Voicebot:
- może do Ciebie zadzwonić z numerów: 48 532 881 202, 48 696 710 019, 48 728 410 239
- zapyta o Twoje dane, aby Cię zweryfikować jako klienta banku
- następnie przekaże Ci informacje o Twoich zaległościach i przyjmie od Ciebie deklarację spłaty
Gdzie znaleźć informacje o zaległościach
Informacje znajdziesz w serwisie transakcyjnym. Ścieżka zależy od tego, jaki masz produkt:
- Rachunki
Lista naliczonych opłat na rachunku: Płatności > Historia > Blokady i zawieszenia
- Kredyty
Blokady na rachunku powiązanym do spłaty: Płatności > Historia > Blokady i zawieszenia
Suma zaległości na kredycie: Finanse > Kredyty > Wszystkie
- Karty kredytowe
Blokady na rachunku powiązanym do spłaty: Płatności > Historia > Blokady i zawieszenia
Możesz się także z nami skontaktować. Powiemy Ci, jakie masz zaległości.
Jak zadeklarować termin spłaty
Jeśli masz zaległości i chcesz przekazać informację, kiedy je spłacisz – skontaktuj się z pracownikiem windykacji.
Możesz też:
- przesłać maila z deklaracją spłaty na adres windykacja@mbank.pl
- złożyć dyspozycję na mLinii: 42 6 300 800 lub w naszej placówce
Jak spłacić zaległości
Pieniądze możesz wpłacić:
Czy możemy pobrać pieniądze na spłatę zaległości z innego konta, które masz w mBanku?
Tak. W zależności od tego, na jakim produkcie bankowym powstanie zaległość, możemy:
- pobrać kwotę należności przeterminowanych z Twojego dowolnego rachunku na podstawie zapisów w regulaminie i w umowie dla danego produktu bankowego
lub - potrącić wierzytelność na podstawie Kodeksu Cywilnego (art. 498-505)
Czy w naszym imieniu może się z Tobą kontaktować firma windykacyjna?
Tak. Więcej informacji o naszej współpracy z firmami windykacyjnymi znajdziesz tutaj. Pamiętaj, że nawet jeśli Twoją sprawę obsługuje firma windykacyjna, możesz się skontaktować z nami w sprawie swoich zaległości.
Czy w naszym imieniu pracownik firmy windykacyjnej może Ci złożyć wizytę?
Tak. Bank może zlecić taką wizytę firmie windykacyjnej (zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 2017 Prawo bankowe art. 6a).
Co możesz zrobić, jeśli masz lub przewidujesz, że będziesz mieć trudności ze spłatą zobowiązań
Możesz złożyć wniosek o wsparcie w spłacie. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Biuro Informacji Kredytowej (BIK)
-
1.
Jakie dane trafiają do BIK
-
- Twoje dane osobowe
- informacje o Twoich kredytach, m.in. data ich udzielenia, rodzaj kredytu, liczba i wysokość rat, waluta oraz to, czy spłacasz je w terminie, czy masz zaległości
-
-
2.
Kiedy przekazujemy dane do BIK
-
- gdy złożysz wniosek o kredyt
- w trakcie trwania umowy kredytowej (informacje o tym, jak spłacasz kredyt, aktualizujemy codziennie w dni robocze od chwili udzielenia kredytu)
-
-
3.
Jak długo mogą być przetwarzane dane w BIK
-
BIK może przetwarzać Twoje dane do 5 lat od momentu spłaty kredytu:
- jeśli zadłużenie trwało dłużej niż 60 dni
- jeśli kredyt był spłacany terminowo i wyrazisz na to zgodę
-
-
4.
Czy można usunąć dane przetwarzane w BIK
-
Dane w BIK możesz usunąć:
- po terminowej spłacie zobowiązania, jeśli wycofasz zgodę na ich przetwarzanie
- jeśli są nieprawidłowe – na podstawie reklamacji
Zachęcamy również do zapoznania się z informacjami zamieszczonymi bezpośrednio na stronie internetowej BIK.
-
Pytania i odpowiedzi
-
1.
Zmieniły się moje dane, jak mogę je zaktualizować?
-
Informacje, jak zmienić dane, znajdziesz tutaj.
-
-
2.
Dlaczego wysłaliście do mnie SMS-a/maila pomimo spłaty zaległości?
-
Wiadomość mogliśmy wysłać przed Twoją spłatą lub zanim system ją odnotował. Możesz też mieć niedopłatę, która nie pozwala nam rozliczyć całej zaległości.
-
-
3.
Wpłaciłem kwotę, którą podaliście mi w wiadomości, a mimo to mam niedopłatę. Dlaczego?
-
W wiadomościach podajemy kwotę zaległości na dany dzień.
Jeśli wpłacasz pieniądze później, to kwota do spłaty może być większa, np. mogą się naliczyć odsetki karne.
-
-
4.
Mam na koncie pieniądze na spłatę zaległej raty, ale ich nie pobraliście. Kiedy to zrobicie?
-
W przypadku kredytów ratalnych, zaległości rozliczamy w dni robocze w godzinach nocnych.
-
-
5.
Na moim koncie były pieniądze na spłatę raty, a mimo to mam zaległość. Dlaczego?
-
Sprawdź, czy:
- pieniądze na pewno są na rachunku do spłaty kredytu
- z Twoich pieniędzy nie zostały spłacone inne zobowiązania
-
-
6.
Chcę spłacić zaległość na karcie kredytowej. Jak mogę to zrobić?
-
Jeśli chcesz spłacić zaległość na karcie kredytowej, możesz przelać pieniądze bezpośrednio na rachunek karty.
- możesz to zrobić tylko przelewem zwykłym
- nie przelewaj pieniędzy na rachunek karty przelewem ekspresowym lub walutowym. Taki przelew nie zaksięguje się na karcie. Pieniądze wrócą na rachunek nadawcy
- jeżeli wpłacasz pieniądze we wpłatomacie, a masz inne zobowiązania, wpłata może się okazać niewystarczająca. Pieniądze, które wpłacasz we wpłatomacie za pomocą karty kredytowej, zaksięgują się na rachunku powiązanym z kartą, a nie na rachunku karty.
-
-
7.
Kto ponosi odpowiedzialność za spłatę rat wspólnego kredytu?
-
Jeśli kredyt jest wspólny, za jego spłatę odpowiadają solidarnie wszyscy kredytobiorcy.
Do każdego z nich wysyłamy taką samą komunikację o zaległościach w spłacie kredytu i od każdego wymagamy spłaty – bez względu na to, jakie są ustalenia między kredytobiorcami.
-
-
8.
Otrzymałem ostateczne wezwanie do zapłaty. Co mam zrobić?
-
Spłać całą zaległość jak najszybciej, najpóźniej w terminie, który wskazaliśmy w piśmie.
Jeśli nie spłacisz zaległości, możemy wypowiedzieć Ci umowę.
-
-
9.
Czy moja sprawa trafi do komornika, jeśli spóźnię się ze spłatą jednej raty?
-
Nie, nie musisz się tego obawiać. Jeśli spóźnisz się ze spłatą jednej raty:
- od zaległego kapitału będziemy naliczać odsetki karne
- będziemy prowadzić działania windykacyjne (m.in. wysyłać wiadomości, dzwonić do Ciebie w sprawie zaległości)
Dlatego spłać zaległość jak najszybciej.
Możesz się też z nami skontaktować i ustalić termin spłaty.
-
-
10.
Jak mogę upoważnić inną osobę do rozmowy z windykacją?
-
Aby to zrobić:
- wypełnij formularz
- wyślij go na adres windykacja@mbank.pl lub na adres korespondencyjny:
mBank S.A.
Departament Restrukturyzacji i Windykacji Klientów Detalicznych
Kilińskiego 74 90-119 Łódź
Co dalej?
- informację, czy zaakceptowaliśmy upoważnienie, przekażemy Ci mailem w ciągu 14 dni (możesz też w tej sprawie do nas zadzwonić pod numer 42 218 64 00)
- jeśli zaakceptujemy upoważnienie, będziemy mogli rozmawiać o Twoich produktach z osobą, którą upoważniasz
- upoważnienie dotyczy jedynie rozmów z pracownikami windykacji, nie obowiązuje w placówce i na mLinii
Pełnomocnictwa notarialne
Akceptujemy również pełnomocnictwa notarialne. Muszą one spełniać wymagania formalne i zawierać dokładny zakres czynności, do których upoważniasz inną osobę.
-
-
11.
Czy ubezpieczenie mojego kredytu może pokryć zaległe raty
-
To zależy od rodzaju Twojego ubezpieczenia. Informacje o warunkach ubezpieczenia znajdziesz tutaj.
-
Kontakt
Jeśli masz pytania, możesz się z nami skontaktować:- telefonicznie: 42 218 64 00
- mailem: windykacja@mbank.pl
Fundacja Języka Polskiego przyznała nam „Językowy znak jakości”, który potwierdza, że treści na tej stronie są przyjazne, proste i zrozumiałe. Dowiedz się więcej.