Potrzebujesz pomocy w spłacie zobowiązań? Spodziewasz się problemów finansowych? Zobacz, jakie mamy dla Ciebie rozwiązania.
Wybierz rodzaj produktu, który spłacasz:
- Kredyt gotówkowy/samochodowy/hipoteczny/pożyczka
-
Odroczenie (karencja) w spłacie kapitału
-
- odraczamy spłatę części kapitałowej raty
- masz mniejszą ratę w okresie odroczenia – płacisz tylko odsetki
- skorzystaj, jeśli potrzebujesz pomocy na krótki czas
- możesz złożyć wniosek:
- po spłacie 6 rat kapitałowo-odsetkowych
- jeśli nie masz zaległości w spłacie kapitałowo-odsetkowych
- ważne – Twoja rata wzrośnie po okresie odroczenia karencji
-
-
Wydłużenie okresu kredytowania
-
- wydłużamy okres trwania umowy
- Twoja rata jest mniejsza przez cały pozostały okres kredytowania
- skorzystaj, jeśli potrzebujesz pomocy na dłuższy czas
- możesz złożyć wniosek:
- po spłacie 6 rat kapitałowo-odsetkowych
- jeśli nie masz zaległości w spłacie
- ważne – zwiększy się całkowity koszt Twojego kredytu, ponieważ będziesz go spłacać przez dłuższy okres kredytowania
-
-
Restrukturyzacja
-
- zamykamy dotychczasowe zobowiązanie, np. Twój kredyt gotówkowy
- w to miejsce otwieramy nowy kredyt restrukturyzacyjny
- spłacasz go w ratach na nowych warunkach
- skorzystaj, jeśli masz problemy finansowe i potrzebujesz pomocy na dłuższy czas
- możesz złożyć wniosek po spłacie co najmniej 6 rat kapitałowo-odsetkowych
- ważne – całkowity koszt Twojego zobowiązania może się zmienić, ponieważ będziesz je spłacać na zmienionych warunkach
-
- Karta kredytowa
-
Restrukturyzacja
-
- zamykamy dotychczasowe zobowiązanie, np. Twoją kartę kredytową
- w to miejsce otwieramy nowy kredyt restrukturyzacyjny
- spłacasz go w ratach na nowych warunkach
- skorzystaj, jeśli masz problemy finansowe i potrzebujesz pomocy na dłuższy czas
- możesz złożyć wniosek, jeśli spłacasz swoje zobowiązanie co najmniej 6 miesięcy
- ważne – całkowity koszt Twojego zobowiązania może się zmienić, ponieważ będziesz je spłacać na zmienionych warunkach
-
- Kredyt odnawialny/dopuszczalne saldo debetowe
-
Restrukturyzacja
-
- zamykamy dotychczasowe zobowiązanie, np. Twój kredyt odnawialny
- w to miejsce otwieramy nowy kredyt restrukturyzacyjny
- spłacasz go w ratach na nowych warunkach
- skorzystaj, jeśli masz problemy finansowe i potrzebujesz pomocy na dłuższy czas
- możesz złożyć wniosek, jeśli spłacasz swoje zobowiązanie co najmniej 6 miesięcy
- ważne – całkowity koszt Twojego zobowiązania może się zmienić, ponieważ będziesz je spłacać na zmienionych warunkach
-
- Mam kilka produktów
-
Konsolidacja
-
- zamykamy dotychczasowe zobowiązania, np. Twoje karty kredytowe, kredyty odnawialne
- w to miejsce otwieramy nowy kredyt konsolidacyjny
- spłacasz go w ratach na nowych warunkach
- płacisz tylko jedną ratę
- możesz złożyć wniosek:
- jeśli spłacasz swoje zobowiązanie co najmniej 6 miesięcy
- w przypadku kredytów ratalnych – po spłacie co najmniej 6 rat kapitałowo-odsetkowych
- skorzystaj, jeśli:
- masz kilka kredytów i chcesz płacić tylko jedną ratę
- masz kartę kredytową lub kredyt odnawialny i chcesz je spłacać w ratach
- chcesz płacić mniejszą ratę, bo masz problemy finansowe i kwota Twoich miesięcznych płatności jest za wysoka
- ważne – całkowity koszt Twojego zobowiązania może się zmienić, ponieważ będziesz je spłacać na zmienionych warunkach
Uwaga: Kredyty samochodowe, kredyty zabezpieczone gwarancją BGK, kredyty hipoteczne nie podlegają konsolidacji
-
- Kredyt hipoteczny
-
Fundusz Wsparcia Kredytobiorców
-
Jeśli masz kredyt hipoteczny na cel mieszkaniowy i jesteś w trudnej sytuacji finansowej, możesz skorzystać z środków Funduszu Wsparcia Kredytobiorców. Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj.
-
Jak złożyć wniosek?
naciśnij przycisk:
chcę złożyć wniosek
zaloguj się na swoje konto w serwisie transakcyjnym, wybierz zakładkę Pomoc > Załatw swoje sprawy > Inna sprawa > w wyszukiwarce wpisz: wsparcie w spłacie kredytów
nie masz zaległości w spłacie?
zadzwoń na mLinię:
48 42 6 300 800
masz zaległości?
zadzwoń do windykacji:
w placówce
Znajdź najbliższą placówkę
wydrukuj, wypełnij i prześlij WNIOSEK:
- mailem: windykacja@mbank.pl
- na adres: mBank skrytka pocztowa 2108, 90-959 Łódź 2
Co warto wiedzieć przed złożeniem wniosku
- zastanów się, czy potrzebujesz wsparcia w tym momencie. Jeśli nie – odłóż swoją decyzję w czasie. Możesz złożyć wniosek później, kiedy będziesz tego bardziej potrzebować
- Twoje dane teleadresowe muszą być aktualne, żebyśmy mogli poinformować Cię o naszej decyzji
- jeśli masz zaległości, spłać je jak najszybciej – złożenie wniosku nie wstrzymuje działań windykacyjnych
- podaj wszystkie informacje, o które prosimy we wniosku – to ułatwi nam podjęcie decyzji
- możemy poprosić Cię o dodatkowe dokumenty – im szybciej je prześlesz, tym szybciej podejmiemy decyzję
- za aneksy i umowy dotyczące wsparcia w spłacie zobowiązań nie pobieramy opłat
- możemy odmówić Ci wsparcia lub zaproponować inne rozwiązanie
Gdy złożysz wniosek
- naszą decyzję przekażemy Ci mailem w ciągu 45 dni
- jeśli nasza decyzja będzie pozytywna, w mailu napiszemy, jak podpisać aneks lub umowę oraz podamy termin ważności decyzji
- jeśli nie otrzymasz odpowiedzi po 45 dniach, zadzwoń:
- na mLinię : 42 6 300 800 (jeśli nie masz zaległości w spłacie)
- do windykacji: 42 218 64 00 (jeśli masz zaległości)
Gdy podpiszesz aneks lub umowę
- otrzymasz maila, że uruchomiliśmy narzędzie pomocowe
- jeśli podejmiemy decyzję warunkową, wprowadzimy narzędzie pomocowe dopiero, gdy spełnisz określone warunki
- termin wprowadzenia nowego aneksu/umowy zależy od rodzaju narzędzia pomocowego (nie zawsze uruchomimy je z najbliższą ratą)
- sprawdź w harmonogramie, jaka będzie Twoja najbliższa rata: zaloguj się do serwisu transakcyjnego i wejdź: Finanse > Kredyty > Wszystkie > Wybrany kredyt > Harmonogram
Kiedy już korzystasz z pomocy
- sprawdź nowy harmonogram spłat. Zaloguj się do serwisu transakcyjnego i wejdź w: Finanse > Kredyty > Wszystkie > Wybrany kredyt > Harmonogram
- harmonogram udostępnimy w serwisie transakcyjnym w ciągu 30 dni od uruchomienia narzędzia pomocowego.
Z jakiej formy pomocy korzystasz?
-
1.
Odroczenie (karencja) w spłacie kapitału
-
- nadal będziemy naliczać odsetki – pamiętaj, aby spłacać je w terminie
- Twoja rata wzrośnie po zakończeniu okresu karencji – sprawdź ją w harmonogramie
- nie zmienimy terminu płatności Twojej raty ani rachunku do spłaty
-
-
2.
Wydłużenie okresu kredytowania
-
- Twoja rata będzie niższa przez cały pozostały okres kredytowania
- zmieni się data zakończenia Twojej umowy – sprawdź ją w harmonogramie
- nie zmienimy terminu płatności Twojej raty ani rachunku do spłaty
-
-
3.
Restrukturyzacja
-
- będziesz spłacać swoje zobowiązanie w miesięcznych ratach
- ustalimy nowy termin płatności raty – sprawdzisz go w umowie lub harmonogramie
- zamkniemy Twoje dotychczasowe zobowiązanie – nie będziesz już z niego korzystać
-
-
4.
Konsolidacja
-
- zamiast kilku rat miesięcznie będziesz płacić tylko jedną ratę
- ustalimy nowy termin zapadalności Twojej raty – sprawdzisz go w umowie lub harmonogramie
- zamkniemy Twoje dotychczasowe zobowiązania – nie będziesz już z nich korzystać
- upewnij się, że konsolidacja pokryła całość zobowiązania. Jeśli powstała zaległość, spłać ją zgodnie z umową o konsolidację zobowiązań w ciągu 7 dni od uruchomienia konsolidacji
-
Pytania i odpowiedzi
-
1.
Nie wiem, jakie narzędzie pomocowe mam wybrać. Jaki mam złożyć wniosek?
-
Złóż wniosek o restrukturyzację. Opisz w nim szczegółowo swoją sytuację finansową. Zaproponujemy Ci rozwiązanie.
-
-
2.
Minęło 45 dni od złożenia wniosku i nadal nie mam odpowiedzi. Co robić?
-
Odpowiedź wysyłamy mailem, dlatego:
- upewnij się, czy mamy Twój aktualny adres e-mail
- sprawdź wiadomości spam
Jeśli nadal nie znajdujesz wiadomości, zadzwoń na mLinię : 42 6 300 800
-
-
3.
Podpisałem umowę. Dlaczego nadal dostaję wiadomości o zaległości?
-
Prawdopodobnie:
- nie wprowadziliśmy jeszcze nowego harmonogramu
- nie spełniasz warunku określonego w aneksie/umowie
Jeśli nadal masz wątpliwości, zadzwoń na mLinię: 42 6 300 800
-
-
4.
Gdzie znajdę informację, jaką ratę będę płacić po podpisaniu aneksu?
-
Sprawdź nowy harmonogram spłat. Zaloguj się do serwisu transakcyjnego
i wejdź: Finanse > Kredyty > Wszystkie > Wybrany kredyt > Harmonogram.Harmonogram udostępnimy w serwisie transakcyjnym w ciągu 30 dni od uruchomienia narzędzia pomocowego.
-
-
5.
Czy narzędzie pomocowe wpływa na moją zdolność kredytową?
-
Skorzystanie z wsparcia w spłacie kredytu może wpłynąć na Twoją historię kredytową w Biurze Informacji Kredytowej (BIK). Może to spowodować, że nie otrzymasz kredytu w mBanku lub w innym banku w przyszłości.
-
-
6.
Czy narzędzia pomocowe wpływają na raport BIK?
-
Tak, zmiany w harmonogramie raportujemy do BIK.
-
-
7.
Dlaczego nie przyznaliście mi narzędzia pomocowego?
-
Powód odmowy podajemy w mailu, który wysyłamy po podjęciu decyzji.
-
Fundacja Języka Polskiego przyznała nam „Językowy znak jakości”, który potwierdza, że treści na tej stronie są przyjazne, proste i zrozumiałe. Dowiedz się więcej.