Dyrektywa PSD2 dużo zmieniła w korzystaniu z banku
Nowe logowanie, nowe zabezpieczenia, czyli wszystko, co musisz wiedzieć, aby korzystać ze swojego konta w banku.
Od września 2019 r.:
-
1.
Klienci inaczej logują się na swoje konto w internecie (do najnowszej wersji serwisu)
-
Pierwszy etap się nie zmienił: standardowo wpisujesz identyfikator i hasło. Teraz czas na nowość jaką wprowadziła dyrektywa, czyli silne uwierzytelnienie. Teraz prosimy Cię, abyś dodatkowo potwierdził logowanie - tak jak potwierdzasz inne operacje, czyli hasłem SMS lub mobilną autoryzacją. Jeśli nie chcesz za każdym razem potwierdzać logowania SMS-em lub mobilną autoryzacją, dodaj swój komputer (telefon, tablet) do zaufanych (więcej w pkt. 3). Nie zmienił się sposób w jakim logujesz się do aplikacji mobilnej.
-
-
2.
Mobilną autoryzację udostępniliśmy także w oddzielnej aplikacji – mBank Token
-
Aplikacja mBank Token działa tak samo, jak mobilna autoryzacja w naszej aplikacji. Klikasz, zatwierdzasz operację - i gotowe! Szybko i wygodnie. Jedyna różnica jest taka, że funkcję tę możesz mieć w oddzielnej aplikacji i tylko ją. W mBank Token nie znajdziesz innych funkcji, które są w naszej aplikacji mobilnej. mBank Token ściągniesz z oficjalnego sklepu Google Play lub App Store. Więcej o nowej aplikacji przeczytasz na stronie mbank.pl
-
-
3.
Dodaj swój komputer (telefon, tablet) do zaufanych, aby szybciej się logować na swoje konto
-
Jeśli to zrobisz, nie będziesz musiał przy każdym logowaniu do serwisu transakcyjnego wpisywać dodatkowo hasła SMS lub potwierdzać logowania mobilną autoryzacją.
To duże ułatwienie, zachęcamy, abyś z niego skorzystał. Wystarczy, że w serwisie transakcyjnym klikniesz w nasz komunikat (zobacz niżej, jak on wygląda) i potwierdzisz to kodem sms lub mobilną autoryzacją.
Możesz dodać więcej niż jedno z urządzeń do zaufanych – komputer, telefon czy tablet. Jeśli będziesz logować się z nieznanego nam sprzętu, poprosimy Cię o dodatkowe potwierdzenie – hasłem SMS lub mobilną autoryzacją.
Dla Twojego bezpieczeństwa, będziemy Cię co jakiś czas prosić o dodatkowe potwierdzenie logowania na zaufanym urządzeniu.
-
-
4.
Z mobilnej autoryzacji możesz korzystać na więcej niż jednym, Twoim urządzeniu
-
Korzystasz z mobilnej autoryzacji? Możemy wysyłać Ci dane operacji w powiadomieniu na każde urządzenie, na którym masz aktywną aplikację mobilną.
Co zyskujesz?- wygodę – jeśli zapomnisz wziąć z domu telefonu, rozładuje Ci się bateria, możesz skorzystać z mobilnej autoryzacji na innym urządzeniu,
- bezpieczeństwo – jeśli ktoś np. ukradnie Twój telefon, zobaczysz powiadomienie autoryzacyjne także na innym urządzeniu, które masz przy sobie. Bez problemu anulujesz operację.
Nie znasz jeszcze mobilnej autoryzacji? Poczytaj, jak wygodnie i bezpiecznie potwierdzać transakcje i logowanie do serwisu.
-
-
5.
Od 14 września 2019 r. klienci nie mogą już korzystać z listy haseł jednorazowych
-
Zmieniliśmy zasady autoryzacji, ponieważ hasła jednorazowe nie spełniają warunków dyrektywy PSD2 (art. 32 i znowelizowanej ustawy o usługach płatniczych). Przepisy wymagają tzw. silnego uwierzytelnienia (więcej na stronie).
-
-
6.
Częściej możemy prosić Cię o PIN na terminalu
-
Nowa dyrektywa to również większe bezpieczeństwo transakcji płatniczych, w tym płatności kartą. Dla Twojego bezpieczeństwa możemy poprosić, abyś potwierdził kodem PIN także transakcję poniżej 100 zł. To bardzo przydatne, jeśli np. zgubisz kartę i dostanie się ona w niepowołane ręce. Dla płatności powyżej 100 zł zawsze wymagany jest PIN.
-