Raport został opracowany w oparciu („in accordance”) o wytyczne GRI G4, w podstawowej opcji („Core”) z wykorzystaniem The International Integrated Reporting Framework. Raport uwzględnia również wskaźniki branżowe, które obejmuje suplement sektorowy. Dane pozafinansowe nie były poddawane niezależnej weryfikacji audytora. W pracy nad raportem wzięliśmy pod uwagę również wytyczne normy PN-ISO 26000.W raporcie opisaliśmy podsumowanie działań przyjętych w strategii społecznej odpowiedzialności na lata 2016-2020. Raport obejmuje swoim zasięgiem całą Grupę mBanku, jednak od 2017 roku spółka mLocum S.A. nie należy do Grupy.
W sierpniu 2017 roku zorganizowaliśmy spotkanie przedstawicieli kadry zarządzającej ze wszystkich kluczowych obszarów banku. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pracowników, a także chcąc zapewnić jak najszerszą reprezentację pracowników spotkanie przyjęło innowacyjny charakter z wykorzystaniem technologii video konferencji, dzięki czemu zaangażowani w spotkanie byli pracownicy z innych lokalizacji. Podczas szkolenia, prowadzonego przez zewnętrznego moderatora, uczestnicy zapoznali się z wymogami raportowania zintegrowanego, pracowali nad modelem biznesowym oraz kapitałami. W czasie spotkanie zweryfikowano również mapę interesariuszy oraz zaktualizowano matrycę istotności.
Aspekt społeczny, środowiskowy lub ekonomiczny | Aspekty oddziaływania i wskaźniki wg GRI |
Istotność |
---|---|---|
Platformy dialogu z klientami | G4-26 | wysoka |
Rzetelne, jasne i przejrzyste komunikowanie produktów | G4-PR1, G4-PR2, G4-PR4, G4-PR5, d. FS16, |
wysoka |
Reklamacje | G4-PR5 | wysoka |
Ochrona danych klientów | G4-PR8 | wysoka |
Dostępność usług finansowych | FS13, FS14 | wysoka |
Zaangażowanie w edukację | G4-SO1, d. FS16 | średnia |
Bycie odpowiedzialnym inwestorem w kontekście pośredniego oddziaływania ekonomicznego, środowiskowego i społecznego | d. FS1, d. FS2, FS3, d. FS4 | wysoka |
Kultura organizacji i nastawienie na rozwój | G4-EC5 | wysoka |
Prewencja zachowań nieetycznych | G4-SO3, G4-SO4, G4-SO5, G4-SO6, G4-SO7, G4-SO8 |
wysoka |
Własny ślad środowiskowy (energia elektryczna, paliwa, materiały biurowe, gospodarka odpadami) | G4-EN1, G4-EN3 | średnia |
Zarządzanie odpowiedzialnością w łańcuchu dostaw | G4-EN32, G4-LA14, G4-SO11 | wysoka |
Wyniki finansowe | – | wysoka |
Notowania akcji | – | wysoka |
Najważniejsi interesariusze:
Jednym z fundamentów naszej filozofii prowadzenia biznesu z naszych filarów jest słuchanie i empatia, dzięki której możemy myśleć tak jak nasi klienci i osiągnąć lepsze wzajemne zrozumienie. Dlatego dialog z klientami wykracza ponad wymogi prawne oraz przyjęte na rynku standardy i prowadzimy wiele płaszczyzn i kanałów komunikacji. Korzystamy również z zestawu badań rynkowych oraz autorskich, innowacyjnych rozwiązań bezpośredniego angażowania klientów.
Promujemy otwartość i kulturę dialogu z pracownikami, angażujemy się w proces oceny pracowniczej prowadzimy i analizujemy wyniki cyklicznych badań zaangażowania pracowników, Zachęcamy do wzajemnego dzielenia się wiedzą w ramach wewnętrznego programu co również poprawia i umacnia dialog.
Z innymi grupami interesariuszy formy i częstotliwość dialogu zależą od charakteru danej grupy, jak i samej relacji. Dialog przy wykorzystaniu różnych narzędzi ma charakter zdecentralizowany co oznacza, że za relacje z poszczególnymi grupami interesariuszy odpowiadają odpowiednie jednostki organizacyjne i ich menedżerowie. W procesie definiowania zawartości raportu, oparto się właśnie na wiedzy i doświadczeniu menadżerów odnośnie oczekiwań interesariuszy.
Wszystkich, którzy chcieliby dowiedzieć się więcej na temat naszych działań lub podzielić się uwagami i spostrzeżeniami na temat raportu, zachęcamy do kontaktu – koordynatorem działań w tym zakresie jest:
Specjalista ds. CSR
mBank SA
Senatorska 18
00-950 Warszawa
tel. +48 22 438 23 18
mail: csr@mbank.pl